۱۵ بازیگر که می‌توانند نقش کریتوس را بازی کنند

آیا ممکن است روزی فیلم God of War ساخته شود؟ کدام بازیگر می‌تواند در نقش کریتوس ظاهر شود؟ معمولاً ساخت فیلم و سریال از بازی‌های ویدیویی موفقیت آمیز نیست. تعداد کم و انگشت‌شمار از چنین آثاری را می‌توان نام برد که توانسته باشند هم نظر مخاطبان و هم نظر منتقدین را به خود جلب کرده

کد خبر : 91483
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
۱۵ بازیگر که می‌توانند نقش کریتوس را بازی کنند


آیا ممکن است روزی فیلم God of War ساخته شود؟ کدام بازیگر می‌تواند در نقش کریتوس ظاهر شود؟ معمولاً ساخت فیلم و سریال از بازی‌های ویدیویی موفقیت آمیز نیست. تعداد کم و انگشت‌شمار از چنین آثاری را می‌توان نام برد که توانسته باشند هم نظر مخاطبان و هم نظر منتقدین را به خود جلب کرده و فروش خوبی را نیز به ثبت رسانده باشند. با این حال، به نظر استودیوها و فیلم‌سازانی هستند که دوست دارند هر از چند گاهی شانس خود را زمینه ساخت فیلم و سریال اقتباسی از بازی‌های ویدیویی امتحان کنند.

شاید یکی از بزرگ‌ترین این موارد در سال‌های اخیر مربوط به اقتباس سینمایی از فرانچایز Uncharted و سریال اقتباس شده از فرانچایز The Last of Us باشد. در فیلم Uncharted، تام هالند در نقش نیتن دریک و مارک والبرگ در نقش ویکتور سالیوان ایفای نقش می‌کنند. در سریال The Last of Us نیز بلا رمزی و پدرو پاسکال به ترتیب ایفای نقش الی و جوئل را برعهده دارند.

حالا که اقتباس لایو اکشن از آثار انحصاری سونی این قدر طرفدار دارد، چرا سراغ فرانچایز God of War نرویم؟ مطمئناً می‌توان یک اثر هیجان‌انگیز، خشن و در صورت انجام درستش، دوست داشتنی از این فرانچایز ساخت. ساخته‌های مربوط به خدایان کهن و باستانی، مخصوصاً اساطیر یونانی/رومی، معمولاً همیشه مورد توجه مخاطبان عام قرار گرفته‌اند.

نکته خاص و شاید مثبت در مورد یک اقتباس از فرانچایز God of War هم این است که داستان کریتوس در برهه‌های مختلفی جریان دارد و به همین دلیل هم کریتوس سال‌خورده را دیده‌ایم و هم کریتوس جوان. این مورد باعث می‌شود تا در انتخاب بازیگر هم بازیگران جوان‌تر و هم نسبتاً سال‌خورده‌تر مورد توجه قرار گیرند.

اما اگر قرار باشد یک لایو اکشن از فرانچایز God of War ببینیم، چه کسی می‌تواند بازیگر کریتوس باشد؟ به همین منظور، در ادامه یک لیست از ۱۵ بازیگر که می‌توانند نقش کریتوس را بازی کنند تهیه کرده‌ایم.


۱۵. جوئل کینامن

جوئل کینامن جزو آن دسته از بازیگران خواهد بود که برای کریتوس جوان می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. او علاوه بر آمادگی بدنی مناسب برای نقش کریتوس و برخورداری از تن صدای مناسب، حالت چهره‌ای شبیه به کریتوس نیز دارد. او را در نقش‌هایی نیز دیده‌ایم که خشم را به خوبی بروز می‌دهد؛ یک ویژگی که برای ایفای نقش کریتوس جوان حتی می‌توان از تمام ویژگی‌های قبلی نیز الزامی‌تر تلقی شود.

اسپویل فیلم The Suicide Squad

۱۴. جایمن هانسو

بگذارید قبل از این که شما چیزی بگوید، خودم این مسئله را روشن کنم. درست است که کریتوس سیاه پوست نیست اما این شخصیت در واقع اصلاً رنگ پوستی شبیه به یک آدم عادی نیز ندارد. اگر کریتوس را بشناسید پس می‌دانید ماجرای رنگ پریده پوست او چیست. پس هر بازیگری که برای این نقش انتخاب شود، باید به نوعی تغییر رنگ پوست داشته باشد؛ حالا چه به صورت گریم و یا از طریق جلوه‌های رایانه‌ای. این مورد برای جایمن هانسو نیز مثل تمام بازیگران احتمالی دیگر صدق می‌کند. پس به این فکر نکنید که کریتوس قرار است سیاه پوست شود.

اما اگر بیخیال رنگ پوست بشوید، جایمن هانسو تمام ویژگی‌هایی که برای ایفای نقش کریتوس لازم هستند را دارد. با این که کمی سن او بالا رفته اما هنوز هم بدنی آماده‌ای از جایمن می‌بینیم. تن صدایش هم که همانی است که از کریتوس انتظار دارید. اما این که برای نقش کریتوس جوان مورد استفاده قرار گیرد یا سال‌خورده؟ خب، ظاهر حال حاضر هانسو چندان سال‌خورده نشان نمی‌دهد، پس اگر فقط به ظاهر نگاه کنیم، او می‌تواند کریتوس جوان را نیز بازی کند. در این صورت، با دنباله یافتن این فیلم‌ها، هنوز هم می‌توان از او برای نقش کریتوسی که به مرور سال‌خورده می‌شود استفاده کرد.

۱۳. جیسون استاتهام

جیسون استاتهام را به عنوان نقش اصلی بسیاری از فیلم‌های اکشن دیده‌ایم. از بزن‌بهادرهایی که با مشت و لگد به جان دشمنانشان می‌افتند تا تیراندازی‌های ماهری که از چند کیلومتری اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهند. استاتهام در طی تمام این فیلم‌ها نیز تیپ‌های مختلف شخصیتی مختلفی را تجربه کرده است؛ از شخصیت‌های خشن و کم‌حرف تا قاتل‌هایی که وسط مأموریت جک می‌گویند. با این همه تجربه، شاید ایفای نقش کریتوس برای استاتهام چندان سخت و دور از انتظار نباشد.

از نظر بدنی نیز جیسون استاتهام، زبانزد عام و خاص است و این مورد نیز برایش دردسری ایجاد نخواهد کرد. شاید بزرگ‌ترین چالش برای استاتهام در نقش کریتوس، علاوه بر اجرای گریمی که صورتش را شبیه به خدای جنگ کند، نحوه صحبت و لهجه اوست. شاید تن صدای استاتهام خیلی از کریتوس دور نباشد اما معمولاً او در اکثر فیلم‌هایش با نحوه گویش مخصوص به خود، با کم‌ترین تغییر، ظاهر می‌شود که خیلی به درد نقش کریتوس نمی‌خورد.


خرید اکشن فیگور کریتوس سال‌خورده

۱۲. جان برنثال

اگر شک دارید که جان برنثال می‌تواند نقش کریتوس را به خوبی اجرا کند، به سراغ هنرنمایی‌اش در نقش پانیشر بروید. پانیشر و کریتوس علاوه بر شباهت‌های داستانی زیاد، از نظر شخصیتی و رفتاری نیز به هم نزدیک هستند. پس اگر برنثال بتواند از پس فرانک کسل برآید، ایفای نقش کریتوس نیز چندان برایش دردسرساز نخواهد بود.

از نظر بدنی و تن صدا نیز برنثال کاملاً مناسب نقش خدای جنگ است. شاید بزرگ‌ترین چالش این انتخاب، تبدیل صورت برنثال به کریتوس باشد که حتی همین «بزرگ‌ترین چالش» نیز خیلی مشکل ایجاد نمی‌کند. اما اگر قرار باشد جان برنثال هنوز هم به ایفای نقش پانیشر در ساخته‌های مارول بپردازد، آن وقت با شلوغ شدن تقویم کاری‌اش، از دست یابی به نقش کریتوس دور می‌شود.

۱۱. جاش برولین

جاش برولین را آن قدر در نقش‌های مختلفی دیده‌ایم که خیالمان از بابت نحوه ایفای نقش کریتوسِ او راحت باشد. با این حال، هر چند برولین از تعدادی از گزینه‌های این لیست جوان‌تر است اما ظاهر و صورتش کمی بالاتر از سنش به نظر می‌رسند و برای همین احتمالاً او برای ایفای کریتوسِ سال‌خورده مناسب‌تر از کریتوسِ جوان باشد.

از طرفی، به خاطر هنرنمایی‌های برولین در نقش‌های مختلف، گاهی می‌بینیم که تغییراتی در بدن خود می‌دهد تا به این ترتیب، همیشه بدنی عضلانی که یکی از لازمه‌های نقش کریتوس است را از او شاهد نباشیم. اگر برولین بخواهد نقش کریتوس را بازی کند، باید با بدنی آماده در سر صحنه فیلم‌برداری حاضر شود که شاید برایش کمی چالش برانگیز باشد؛ چه از نظر رسیدن به آن بدن و چه از نظر پروژه‌های دیگر کاری‌اش.

۱۰. کریس همسورث

کریس همسورث به لطف ایفای نقش ثور در دنیای سینمایی مارول به قدری به شهرت رسیده است که یک گزینه ایده‌آل برای به دوش کشیدن یک فرانچایز مثل فیلم‌های God of War‌ باشد، مخصوصاً اگر قرار باشد ثور نیز به زودی مثل اکثر اعضای اصلی اونجرز از دنیای سینمایی مارول خارج شود. همچنین ایفای نقش یک خدای دیگر پس از خدای رعد ازگارد، با توجه به آشنا بودنش با چنین تیپ شخصیتی، برایش کم‌ترین چالش را خواهد داشت.

از نظر صدا و بدن کریس همسورث جزو بهترین گزینه‌های این لیست است ولی مشکل اصلی‌اش صورتش محسوب می‌شود. با تیک خوردن تمام الزامات ایفای نقش کریتوس اما همسورث اصلاً شباهتی با خدای جنگ ندارد. اگر قرار باشد او به عنوان کریتوس انتخاب شود، احتمالاً به جای شبیه کردن کریتوس به همسورث، ترجیح سازندگان استفاده از چهره خود همسورث باشد که فکر نمی‌کنم خیلی به مذاق طرفداران فرانچایز God of War خوش آید.


خرید اکشن فیگور کریتوس جوان

۹. استیون امل

پس از تمام سریال Arrow، حالا استیون امل به عنوان یک بازیگر با تن مناسب و بدن آماده محسوب می‌شود که می‌تواند وقتش را برای ایفای نقش کریتوس خالی کند. در برخی از حضورهای او در نقش ارو نیز شاهد گریم‌هایی بودیم که بی‌شباهت به کریتوسِ ریش‌دار نبوده‌اند. به این ترتیب امل جزو کسانی قرار می‌گیرد که از نظر ظاهری گزینه مناسبی است.

اما مشکل اصلی امل احتمالاً به نحوه بازی‌اش برمی‌گردد. به جز برخی موارد، امل را معمولاً در شرایطی دیده‌ایم که شخصیتی خون‌سرد را به تصویر می‌کشد و احساساتش غلیان نمی‌کند. در همان موارد غلیان احساسات هم، خشمی شبیه به خشم خدای جنگ ندیده‌ایم. اگر استیون امل بتواند به نوعی رفتاری شبیه به کریتوس در بازی‌ها را به تصویر بکشد، به علاوه شهرتی که دارد، می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های باشد.

۸. جرارد باتلر

اگر فیلم 300 را تماشا کرده باشید، قطعاً می‌دانید که از جرارد باتلر یک کریتوس بی‌نقص درخواهد آمد. باتلر تقریباً هر بار صحبت از انتخاب بازیگر کریتوس می‌شود، جزو گزینه‌های محبوب طرفداران است و درک دلیلش نیز چندان سخت نیست. علاوه بر ظاهر و صدای مناسب، باتلر تجربه ایفای نقش‌هایی همچون کریتوس را دارد.

احتمالاً تنها چالش باتلر برای نقش خدای جنگ، آماده کردن بدنش باشد. او را با بدنی آماده در نقش پادشاه لئونیداس دیده‌ایم اما این که حالا بتواند به آن بدن دست پیدا کند، پرسش اصلی است. البته با توجه به پتانسیل فیلم‌های God of War، فکر نمی‌کنم باتلر بخواهد این فرصت را از دست دهد.

۷. وین دیزل

وین دیزل تقریباً از همه نظر برای ایفای نقش کریتوس بی‌نقص است. بدن آماده، صدای مناسب، شباهت چهره و تجربه ایفای نقش‌های متفاوت جزو گزینه‌هایی هستند که به دیزل در اجرای هر چه بهتر نقش خدای جنگ کمک می‌کنند. شهرت او هم به قدری است که مدیران یک استودیوی فیلم‌سازی را قانع کند تا برای جلب نظر مخاطبان بیش‌تر، رویش سرمایه‌گذاری کنند.

شاید بزرگ‌ترین مانع برای وین دیزل، تعهدش به دیگر استودیوها باشد. او علاوه بر این که قصد دارد برای چند سال آینده به ساخت فرانچایز سریع و خشن ادامه دهد، با کمپانی‌هایی مثل مارول هم قرارداد دارد که باعث شلوغ شدن برنامه‌هایش می‌شود.


خرید دسته بازی پلی استیشن 4 طرح God of War

۶. جفری دین مورگان

اگر قرار باشد از کریتوسِ سال‌خورده فیلم یا سریالی ساخته شود، جفری دین مورگان جزو بهترین گزینه‌های ممکن خواهد بود. فکر نمی‌کنم کسی مخالف این باشد که دین مورگان یکی از بهترین صداها، چه از نظر تن و چه از نظر بیان را در نقش کریتوس داشته باشد. به قدری بازیگر خوبی نیز محسوب می‌شود که حتی نمی‌توان تصور کرد نتواند از پس نقش کریتوس درآید. مورگان برنامه نسبتاً خلوتی هم دارد و اگر قرار نباشد پس از اتمام سریال The Walking Dead، به سراغ اسپین‌آف نیگان برود، می‌تواند ایفای نقش خدای جنگ را در نظر بگیرد.

با این حال، برای نقش کریتوس نیاز به بدنی عضلانی و کاملاً آماده خواهد بود که جفری دین مورگان به نظر در حال حاضر چندان روی فرم نیست. اگر بتواند این یک مورد را هم حل کند، می‌توان به راحتی او را در نقش یک کریتوس سال‌خورده دید.

۵. جو منگنیلو

جو منگنیلو جزو بدشانس‌های این لیست است. با وجود تمام پتانسیل‌های او اما هیچ وقت ندیده‌ایم به درستی از این بازیگر استفاده شود. احتمالاً از جو منگنیلو گزینه بهتری در حال حاضر برای نقش دثتروک نداریم اما از شانس بد او، فعلاً اوضاع فیلم‌های دی‌سی چندان رو به راه نیست و احتمالا دارد که جو منگنیلو نتواند در نقش دثتروک باز هم ظاهر شود.

پس با این وجود، شاید منگنیلو بتواند به عنوان خدای جنگ به مخاطبان عرضه شود. در اکثر زمینه‌ها نیز شرایط مناسب ایفای نقش کریتوس را دارد. با این حال، خیلی دیده نشده که جو منگنیلو نقشی با ویژگی‌های شخصیتی کریتوس بازی کند. اگر این مورد نیز برای او حل شود، گزینه خیلی مناسبی برای به تصویر کشیدن خدای جنگ خواهد بود.

۴. هیو جکمن

اگر جکمن همین الآن کچل کند و به صورتش برسد (این مورد بستگی به نسخه جوان و سال‌خورده کریتوس دارد) و یک عکس گریم شده با ظاهر خدای جنگ از خودش منتشر کند، احتمالاً تصور می‌کنید که کریتوس از داخل بازی‌های ویدیویی به دنیای واقعی پریده است. از نظر بازیگری نیز فکر نمی‌کنم کسی حتی ۱ درصد شک داشته باشد جکمن نتواند از پس کریتوس برآید. در صورتی که قرار نباشد او دوباره به نقش ولورین بازگردد، با بازیگری کاملاً مناسب در نقش خدای جنگ طرف هستیم که شهرت فوق العاده زیاد و برنامه کاری نسبتاً خلوتی دارد.

اما بزرگ‌ترین پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا جکمن حاضر است دوباره بدنش را آماده ایفای نقش شخصیتی چون کریتوس کند؟ عمده دلیل هیو برای کنار کشیدن از نقش ولورین، سخت بودن آمادگی بدن برای این نقش بود؛ چیزی که برای خدای جنگ نیز نیاز است.


خرید مجله The Art of God of War

۳. دیوید باتیستا

از وقتی باتیستا پا به دنیای بازیگری گذاشته است، روز به روز شاهد پیشرفتش هستیم. از دنیای سینمایی مارول تا فرانچایز بلید رانر و نقش اصلی فیلم Army of the Dead و حتی حضورش در فیلم Dune گواه این مسیر موفقش هستند. هر چند خیلی او را در نقش شخصیت‌هایی همچون کریتوس ندیدیم، اما با ادامه همین روند، خیلی برایش سخت نخواهد بود تا خدای جنگ را به تصویر بکشد.

اعلام شده فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3، آخرین حضور باتیستا در نقش درکس خواهد بود که یعنی برنامه کاری‌اش نیز احتمالاً خلوت می‌شود. آمادگی بدنی باتیستا به عنوان یک کشتی‌کج کار سابق هم چندان دردسرساز نیست. اگر او روی تکنیک‌های بازیگری و نحوه صحبت کردنش کار کند تا شبیه به کریتوس باشد، یک گزینه ایده‌آل برای این نقش محسوب می‌شود.

۲. جیسون موموآ

خیلی از الزامات ایفای نقش کریتوس به راحتی برای جیسون موموآ تیک می‌خورند. از هر نظر که نگاه کنید، این بازیگر یکی از بهترین گزینه‌های برای بازی در نقش خدای جنگ محسوب می‌شود. کال دروگو در سریال Game of Thrones نیز یکی از بهترین مثال‌هایی است که می‌توان آورد تا نشان داد موموآ هم از نظر بازی و هم از نظر ظاهر، می‌تواند کریتوس خوبی باشد.

بزرگ‌ترین مانع موموآ اما احتمالاً حضورش در فیلم‌های دی‌سی و برعهده داشتن نقش آکوامن است. وجود چنین نقشی باعث می‌شود این بازیگر نه تنها برنامه کاری شلوغی داشته باشد، بلکه مجبور باشد ظاهر آکوامن که شامل موها و ریش‌های بلند می‌شود را حفظ کند؛ مواردی که کار را برای تبدیل شدن او به کریتوس غیرممکن می‌کنند.

۱. دوئین جانسون

دوئین جانسون یا همان راک، یک ترکیب جالب از دو گزینه قبلی است. همان طور که دیوید باتیستا پس از بازنشستگی از دنیای کشتی‌کج به بازیگری روی آورد، جانسون نیز همین مسیر را پیمود تا امروزه به عنوان یکی از سرشناس‌ترین بازیگران هالیوود شناخته شود. و همان طور که جیسون موموآ تمام ویژگی‌های تبدیل شدن به کریتوس را دارد (چه جوان و چه سال‌خورده)، جانسون نیز همینطور است.

نکته جالب در مورد جانسون این است که او هم عضوی از خانواده بازیگران دی‌سی محسوب می‌شود. علاوه بر آن، معمولاً این بازیگر را در تعداد زیادی از آثار سالیانه هالیوود می‌بینیم. فکر نمی‌کنم راک دلش نخواهد برای ایفای نقش خدای جنگ، چندتا از فیلم‌هایی که به صورت فرانچایزی نیستند را رد کند. علاوه بر تمام این موارد، نکته مثبت در مورد جانسون این است که گریم اکثر آثارش شبیه به هم، و از طرفی شبیه به کریتوس هستند، پس دردسر حفظ ظاهر بر خلاف موموآ برایش پیش نخواهد آمد.


اگر قرار باشد یک بازیگر برای ایفای نقش کریتوس انتخاب شود، انتخاب شما چه کسی خواهد بود؟ چه کسی را مناسب‌ترین بازیگر برای بازی نقش خدای جنگ می‌دانید؟ یا فکر می‌کنید فرانچایز God of War نباید به صورت لایو اکشن اقتباس شود و احتمال شکست آن مثل بسیاری از آثار اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی زیاد است؟ دیدگاه‌های خود را با ویجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


به مطالعه ادامه دهید:

  • بررسی کمیک God of War: Fallen God
  • تحلیل شخصیت کریتوس – خدای خدای جنگ!
  • ۲۰ بازیگر که می‌توانند نقش هارلی کویین را بازی کنند
  • کوری بارلاگ می‌خواهد سریال نت‌فلیکسی God of War ساخته شود
  • مقایسه اساطیر نورس در Assassin’s Creed Valhalla و God of War
برچسب‌هاگاد آف وار
کپی شد

https://vgto.ir/bct



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.