چگونه می توان در معاملات در حال سقوط بازار سهام را کوتاه کرد

کوتاه آمدن سهام شامل فروش سهام قرض گرفته شده به این امید است که همان سهام را با قیمت پایین تری در آینده خریداری کرده و مابه التفاوت را به جیب بزنیم. فروش کوتاه بخشی عادی از برنامه یک معامله گر فعال است زیرا به معامله گران این امکان را می دهد تا از بازار

کد خبر : 91308
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
چگونه می توان در معاملات در حال سقوط بازار سهام را کوتاه کرد


کوتاه آمدن سهام شامل فروش سهام قرض گرفته شده به این امید است که همان سهام را با قیمت پایین تری در آینده خریداری کرده و مابه التفاوت را به جیب بزنیم. فروش کوتاه بخشی عادی از برنامه یک معامله گر فعال است زیرا به معامله گران این امکان را می دهد تا از بازار پیشرو سود ببرند. و یکی رو به زوال این مقاله از مثالهایی برای توضیح اینکه فروش کوتاه چیست ، چرا مهم است استفاده می کند و مواردی را که هنگام فروش سهام کوتاه باید مورد توجه قرار گیرد لیست می کند.

فروش کوتاه چیست و چرا انجام می شود؟

فروش کوتاه iفرایند وام گرفتن سهام از طریق یک کارگزار ، فروش آن سهام به قیمت فعلی بازار و بعدا خرید مجدد سهام با قیمت پایین تر به منظور بازگرداندن سهام به کارگزار.

نحوه فروش کوتاه مدت سهام

چرا سهام کوتاه مدت؟ پاسخ به این س isال چند لایه است اما به طور کلی ، کوتاه شدن سهام یک فرصت کاهش قیمت سهام را ایجاد می کند.

برای برخی ، فروش کوتاه نسبتاً غیراخلاقی به نظر می رسد زیرا شما اساساً موضع گیری می کنید که قیمت سهام یک شرکت کاهش می یابد ، که می تواند منجر به تعدیل گسترده در بسیاری از خانوارها شود. برای دیگران ، این فرصتی برای گمانه زنی در مورد سهام بیش از حد ارزشمند یا بهره مندی از فروش گسترده شرکت های بی وجدان است.

امروزه ، علاوه بر معامله گران خرده فروشی ، صندوق های تامینی تثبیت شده نیز وجود دارد که بر فروش کوتاه مدت یا کوتاه آمدن شرکت های مختلف تمرکز می کنند. برخی از فروشندگان کوتاه تحقیقی را در مورد شرکت هایی منتشر می کنند که ادعا می شود در انتشار صورتهای مالی ارقام گمراه کننده گزارش کرده اند یا در مواردی که شواهد کافی از اقدامات تجاری فاسد وجود دارد.

قبل از ورود به دنیای فروش کوتاه ، توصیه می کنیم مقاله را مرور کنید اصول اولیه بازار سهامبه

کوتاه کردن سهام شامل چه مواردی است؟

در این مرحله تمایز بین سهام کوتاه فروش در بازار زیربنایی (بدون اهرم) و کوتاه آمدن (فروش یا گرفتن موقعیت کوتاه) از طریق کارگزار ارائه دهنده اهرم مفید خواهد بود.

رویکرد سنتی در بالا ارائه شده است ، جایی که فروشنده کوتاه مدت از یک کارگزار وام می گیرد ، سهام را می فروشد و بعداً سهام را با تخفیف خریداری می کند تا به کارگزار بازگردد.

با این حال ، ظهور معاملات اهرمی این فرآیند را تا حدی ساده کرده است که کوتاه آمدن سهام فقط به دلیل کلیک روی بفروش دکمه برای سهام مورد نظر در یک پلت فرم آنلاین.

بلیط تخفیف برای کوتاه شدن سهام

کوتاه کردن سهام به این روش شامل موارد زیر است:

  1. یک کارگزار تنظیم شده: معامله با یک کارگزار تنظیم شده که از اهرم کمی استفاده می کند بسیار مهم است.
  2. نقدینگی/قرض گرفتن: برای کوتاه شدن سهام ، کارگزار باید “وام” کافی داشته باشد. منظور از وام داشتن مجموعه ای از ارائه دهندگان نقدینگی است که مایلند سهام مورد نیاز را به واسطه نیازهای ریسک داخلی خود به کارگزار قرض دهند. در صورت عدم استقراض ، کارگزاران دیگر نمی توانند فروش کوتاه مدت را تسهیل کنند و تا زمانی که وام کافی به بازار باز نگردد ، عملکرد فروش کوتاه را غیرفعال می کنند. بیشتر مایع سهام تمایل به دریافت وام بیشتری نسبت به سهام غیر نقدینگی دارد.
  3. تنظیم پارامترهای ریسک: هنگامی که وام کافی وجود دارد ، تجزیه و تحلیل لازم را انجام دهید ، محدودیت ها و محدودیت ها را تعیین کرده و دکمه “فروش” را در بستر آنلاین فشار دهید.

نحوه فروش کوتاه مدت سهام

هنگام کوتاه کردن سهام ، مراحل زیر را می توان دنبال کرد:

  1. بازار مورد نظر را انتخاب کنید
  2. بازار نزولی را تأیید کنید
  3. از پیش تعیین شده ضررها را متوقف کند و محدودیت ها (نسبت ریسک به پاداش)
  4. وارد تجارت کوتاه شوید
  5. هنگامی که توقف یا محدودیت وارد می شود ، تجارت کامل می شود

معامله گران می توانند از آن استفاده کنند میانگین متحرک 200 روزه یا استفاده کنید خطوط روند برای ارزیابی اینکه آیا سهام در یک روند روند قرار دارد یا خیر.

فرایند فروش کوتاه را می توان با استفاده از ارقام واقعی در قالب یک مثال کاربردی روشن کرد.

نمونه فروش کوتاه

فرض کنید فروشنده کوتاهی قصد دارد 10 سهم اپل را بفروشد زیرا معتقد است قیمت سهم در آینده نزدیک کاهش می یابد. اگر قیمت اپل 20 دلار باشد0 و لبه لازمه است 50، ، این بدان معناست که معامله گر به طور م 20ثر 20 دلار را کنترل می کند00 (20 دلار)0 x 10 سهم) ارزش سهام اپل در حالی که فقط $ قرار داده است1000 (20 دلار)00 0 05) به عنوان حاشیه

فروشنده کوتاه هدف را با قیمت 17 دلار تعیین می کند0 و توقف در 21 دلار0 ایجاد نسبت خطر به پاداش 1: 3. اگر قیمت به هدف برسد ، فروشنده کوتاه مدت می تواند نزدیک به 300 دلار (30 دلار در 10 سهم) به دست آورد ، بدون هیچگونه هزینه تأمین مالی و کمیسیون.

ارزش تجاری اسمی = 2000 دلار

لبه = 50٪ (1000 دلار)

کسب سود پس از کسب سود = 300 دلار (30 دلار در 10 سهم)

ضرر احتمالی: 100 دلار (10 دلار در 10 سهم)

این مثال همچنین سناریوی ایده آل را ارائه می دهد ، اما بازارهای مالی اغلب غیرقابل پیش بینی هستند و به همان اندازه که در اینجا ارائه شده است ، با اطمینان حرکت نمی کنند. به همین دلیل است که معامله گران باید از صدا استفاده کنند مدیریت ریسک تمرینات از ابتدا

هنگام فروش سهام کوتاه مدت چه خطراتی وجود دارد؟

هنگام یادگیری نحوه فروش سهام کوتاه مدت ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • احتمال ضرر نامحدودموقعیت های کوتاه بدون توقف ، از نظر تئوری پتانسیل ضرر نامحدود را دارند. هیچ محدودیتی برای افزایش قیمت سهم وجود ندارد که بیشتر اهمیت توقف را نشان می دهد.
  • فشار کوتاهیک فشار کوتاه زمانی رخ می دهد که معامله گران قد کوتاه شاهد افزایش قیمت هستند (برخلاف آنچه انتظار می رفت) منجر به ضررهایی می شود که در نهایت معامله گران را مجبور به خرید (برای بستن معاملات) با قیمت بالاتر و ضرر می کند.به قیمت بیشتر با افزایش فروشندگان کوتاه مدت برای بستن موقعیت های خود افزایش می یابد.

در زیر نمونه ای از فشار کوتاه با استفاده از 500 آمریکا (S&P 500):

فشار کوتاه هنگام فروش کوتاه

  • سهام غیرقابل خرید در بازارهای سقوط کننده ، حتی نقدینگی ترین سهام نیز قابل چشم پوشی است و بنابراین از افتتاح هرگونه پوزیشن کوتاه جدید جلوگیری می کند. معامله گران باید این را در نظر داشته باشند ، اما همچنین نباید اجازه دهند که آنها را مجبور به عجله کند ورودبه

فروش سهام کوتاه: راه حل های کلیدی

کوتاه شدن سهام با پیشرفت تکنولوژی بسیار آسان شده است و بخشی از مهارت های یک معامله گر است. با این حال ، بر خلاف بازار فارکس ، معامله گران سهام با مشکل منحصر به فرد سهام غیرقابل مشاهده مواجه هستند که هرگونه کوتاهی سهام را ممنوع می کند. معامله گران فقط باید پس از انجام اقدامات لازم ، تجارت کوتاه مدت را در نظر بگیرند تجزیه و تحلیل فنی و/یا اساسی ضمن رعایت شیوه های صحیح مدیریت ریسک.

به عنوان یادآوری ، 5 مورد مهم برای کوتاه کردن سهام عبارتند از:

  1. از یک کارگزار تنظیم شده استفاده کنید: هنگام فروش سهام کوتاه ، از یک کارگزار معتبر و معتبر استفاده کنید.
  2. روند: در صورت عدم وجود روند نزولی مشخص ، معامله گران باید در صورت رسیدن بازار به بازار ، سفارشات ورود را در سطوح مطلوب تعیین کنند. سهام این پتانسیل را دارد که شکاف تجاری پایین – به خصوص اگر اطلاعات منفی به دامنه عمومی راه پیدا کند. در چنین بازارهایی که به سرعت در حال حرکت هستند ، معامله گران می توانند در صورت دور بودن از صفحه معاملات ، ورود مطلوبی را از دست بدهند و سفارشات می توانند کمک کنند.
  3. نقدینگی/وام: آیا معاملات سهام در بورس اصلی با تعداد سالم سهام در حال تغییر است ، که در غیر این صورت به عنوان “شناور آزاد” شناخته می شود؟ نقدینگی بیشتر تمایل به وام بیشتر در اختیار فروشندگان کوتاه مدت و انعطاف پذیری بیشتر برای کوتاه آمدن سهام دارد.
  4. هزینه وام: علاوه بر هزینه های تأمین مالی یک شبه برای موقعیت های باز که یک شبه نگهداری می شوند ، اغلب “هزینه قرض گرفتن” وجود دارد که برای موقعیت های کوتاه اعمال می شود تا فروشندگان کوتاه مدت بتوانند در بازار شرکت کنند. همیشه ایده خوبی است که قبل از انجام معامله در مورد چنین هزینه ای با کارگزار خود سوال کنید.
  5. مدیریت ریسک: از آنجا که معاملات کوتاه مدت از نظر تئوری دارای ضررهای نامحدود با سود محدود هستند (قیمت فقط می تواند به 0 برسد) ، معامله گران باید از توقف ها و محدودیت ها برای اصلاح بازدهی پاداش ریسک ذاتی استفاده کنند.

س Shortالات متداول درباره فروش سهام کوتاه مدت

برترین سهام کوتاه مدت کدامند؟

سهامی که برای فروشندگان کوتاه جذاب می شود بر حسب صنعت و بخش متفاوت است. بنابراین ، هیچ سهم واحدی وجود ندارد که معامله گران برای معاملات کوتاه مدت آن را هدف قرار دهند. فروشندگان کوتاه تعدادی از تکنیک های تجزیه و تحلیل – عمدتا اساسی را در نظر می گیرند – در بررسی نسبت درآمد و بدهی به حقوق صاحبان سهام ، اما به جنبه های دیگر تجارت مانند ساختار حاکمیت شرکتی و کالیبره مدیریت ارشد نیز نگاه می کنند.

همه شاخص های عمده سهام را می توان در سایت ما مشاهده کرد شاخص های عمده سهام صفحه

چه مدت می توانید سهام کوتاه کنید؟

هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که معامله گران می توانند موقعیت های طولانی را نگه دارند ، وجود ندارد. این به این دلیل است که سهام به طور کامل مالک شده است و شامل قرض گرفتن سهام شخص دیگری نمی شود. کوتاه شدن سهام از طرف دیگر شامل وام گرفتن سهام است که می تواند توسط دلال در هر زمان فراخوانده شود. مدت زمان مشخصی وجود ندارد که معامله گران به طور معمول بتوانند معاملات کوتاهی را انجام دهند و این بستگی کامل به شرایط بازار در آن زمان و زمانی دارد که صاحب سهام می خواهد همین سهام را تصفیه کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.