تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی در فارکس

درک تفاوت بین تحلیل بنیادی و فنی در معاملات فارکس بحث بزرگی در مورد اینکه کدام نوع تجزیه و تحلیل برای معامله گران بهتر است وجود دارد. آیا بهتر است یک معامله گر اساسی باشم یا یک تاجر فنی؟ در این مقاله ما تفاوت این دو نوع معامله گر را بررسی می کنیم و اینکه

کد خبر : 91279
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی در فارکس


https://www.youtube.com/watch؟v=Ky6ajUy_OQw

درک تفاوت بین تحلیل بنیادی و فنی در معاملات فارکس

بحث بزرگی در مورد اینکه کدام نوع تجزیه و تحلیل برای معامله گران بهتر است وجود دارد. آیا بهتر است یک معامله گر اساسی باشم یا یک تاجر فنی؟ در این مقاله ما تفاوت این دو نوع معامله گر را بررسی می کنیم و اینکه کدام معامله گران فارکس به طور خاص تمایل دارند به آن توجه کنند.

مقایسه تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی

تجزیه و تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل بنیادی

تعریف

پیش بینی تغییرات قیمت با استفاده از الگوهای نمودار

داده های اقتصادی مختلف برای تعیین ارزش/ قیمت هدف استفاده می شود

داده ها در نظر گرفته شده است

اقدام قیمت (نمودارها)

تورم ، تولید ناخالص داخلی ، نرخ بهره و غیره

افق زمانی

کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت

میان مدت و بلند مدت

مجموعه مهارت مورد نیاز است

تجزیه و تحلیل نمودار

اقتصاد و تجزیه و تحلیل آماری

تجزیه و تحلیل بنیادی

تجزیه و تحلیل بنیادی شامل ارزیابی رفاه اقتصادی یک کشور و در نتیجه ارز است. این تغییرات قیمت ارز را در نظر نمی گیرد. در عوض ، معامله گران اصلی فارکس از نقاط داده برای تعیین قدرت یک ارز خاص استفاده می کنند.

یک معامله گر اصلی فارکس کشور را تجزیه و تحلیل می کندتورم ، تراز تجاری ، تولید ناخالص داخلی، رشد مشاغل و حتی مشاغل آنها بانک مرکزی معیار نرخ بهره

در زیر نمونه ای از یک تقویم اقتصادی جایی که معامله گران اساسی می توانند از آخرین انتشار داده ها مطلع شوند. انتشار داده های زیادی در هر روز وجود دارد ، به همین دلیل معامله گران باید بدانند نحوه فیلتر کردن تقویم فقط اطلاعات مربوطه را نشان دهد.

با ارزیابی روند نسبی این و سایر نقاط داده ، یک معامله گر سلامت نسبی کشور را تجزیه و تحلیل می کنداقتصاد و اینکه آیا می توان حرکت آینده پول آن کشور را معامله کرد.

جدول زیر به طور کلی اثرات کلی داده های اقتصادی بر قدرت یک ارز را نشان می دهد. با این حال ، این تضمین نمی شود زیرا عوامل زیادی بر حرکت ارز تأثیر می گذارد.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزها تأثیر می گذارد

انتظارات

تأثیر بر ارز

تولید ناخالص داخلی (GDP)

بیش ار حد انتظار

مثبت

تورم قیمت مصرف کننده (CPI)

بیش ار حد انتظار

*مثبت

تراز تجاری

کسری تجاری (واردات> صادرات)

منفی

نرخ معیار بانک مرکزی

افزایش نرخ بهره

مثبت

ISMشاخص تولید

بیش ار حد انتظار

مثبت

PPIشاخص قیمت تولید کننده

بیش ار حد انتظار

مثبت

*کشورهای توسعه یافته از تورم متوسط ​​استقبال می کنند زیرا این نشانه رشد اقتصادی است. کشورهای در حال توسعه کاهش یا حفظ تورم را یک آمار مثبت می دانند زیرا این امر سطح قیمت ها را در کنترل نگه می دارد.

تجزیه و تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل فنی شامل می شود الگو تشخیص در a نمودار قیمتبه معامله گران فنی به دنبال الگوهای قیمت مانند مثلثها، پرچم ها، و ته دو نفره. بر اساس الگو ، معامله گر نقاط ورود و خروج را تعیین می کند. بر خلاف معامله گران اساسی ، یک معامله گر فنی به این دلیل نگران دلیل حرکت چیزی نیست زیرا روندها و الگوهای نمودارها نشانه های آنها هستند.

در زیر نمونه ای از الگوی نمودار – the الگوی دو طرفهبه بازار اولین افت را تجربه می کند ، قبل از ایجاد پایین ترین سطح ، کمی جهش می کند و متعاقباً با معکوس شدن روند حرکت ، روند صعودی به خود می گیرد. معامله گران فنی به دنبال تنظیم a هستند توقف ضرر در آخرین (پایین ترین) پایین و منتظر بمانید تا بازار بالاترین و پایین ترین سطح را قبل از قرار دادن بازار تولید کند تجارت طولانیبه

الگوی سر و شانه در تجزیه و تحلیل فنی

در عمل ، معامله گران فنی باید الگو را مطابق شکل زیر مشخص کنند USD/JPY نمودار روزانه که در آن شکل “W” دیده می شود.

الگوی نمودار دو پایین برای USDJPY در تجزیه و تحلیل فنی

یک معامله گر فنی فارکس اقدام قیمت را ارزیابی می کند، روند، سطح حمایت و مقاومت روی یک نمودار مشاهده شده است بسیاری از الگوهای مورد استفاده در تجزیه و تحلیل فنی بازارهای فارکس را می توان در بازارهای دیگر نیز اعمال کرد.

علاوه بر این ، معامله گران از آن استفاده می کنند شاخص ها و نوسان سازهایی که هنگام تجزیه و تحلیل بازارهای ارز به نمودار قیمت اضافه می شوند. میانگین متحرک، باندهای بولینگر ، MACD، شاخص قدرت نسبی (RSI)، و تصادفی برخی از رایج ترین ابزارها در جعبه ابزار معامله گران فنی هستند. معامله گران فنی ترجیح می دهند شاخص ها را به دلیل استفاده آسان و ارائه سیگنال های واضح ترجیح دهند.

مزایای تجزیه و تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل فنی شامل نمی شود جادوی سیاه که بسیاری از اصولگرایان ادعا می کنند. شروع کار در تجزیه و تحلیل فنی را می توان با ارزیابی جهت و قدرت آن به سرعت انجام داد گرایش هابه معامله گران از تجزیه و تحلیل روند برای کمک به آنها در تعیین اینکه کدام جفت را معامله می کنند و جهت معامله آن چگونه استفاده می کنند.

در زیر ، نمونه ای از نحوه توجه یک معامله گر فنی به این 6000 است پیپ روند که در آن AUD بسیار قوی نسبت به بسیار ضعیف است یورو (به همین دلیل است که جفت ارز به سمت پایین حرکت می کند). علاوه بر این ، واضح است که می بینیم جفت ارز در جهت نزولی قوی معامله می شود. این به عنوان تمایل شناخته می شود و معامله گران از سطوح کلیدی ، سطوح حمایت و مقاومت و شاخص ها برای شناسایی روندها در اسرع وقت و با دقت استفاده می کنند.

نمودار روزانه EUR/AUD روند نزولی قوی را نشان می دهد

پیدا کردن چگونه ارزهای قوی و ضعیف را تشخیص دهیم به معامله گران نشان می دهد که کدام جفت ارز بیشتر احتمال دارد روند داشته باشد و بنابراین منجر به معاملات با احتمال بیشتر می شود. یک معامله گر در جهت این روند خاص با فروش معامله می کند EUR/AUD جفت کردن

تحلیل تکنیکی و بنیادی در فارکس: نتیجه گیری

تجزیه و تحلیل بنیادی و فنی شامل استراتژی ها و رویکردهای بسیار متفاوتی برای تجارت است. ارائه ارزش و بینش منحصر به فرد برای حمایت از تصمیمات معاملاتی و زمان ورود یا خروج از معامله. در حالی که برخی از معامله گران ترجیح می دهند از این نوع تجزیه و تحلیل ها بر اساس سبک معاملاتی و اهداف ترجیحی خود استفاده کنند ، بسیاری از ترکیبی از این دو استفاده می کنند. مزایای استفاده از ترکیب تجزیه و تحلیل بنیادی و فنی طیف گسترده ای هستند

مطالعه بیشتر برای کشف اینکه کدام نوع تجزیه و تحلیل برای شما بهتر است

  • معامله گران اساسی نظارت بر انتشار داده های اقتصادی ، و بسیاری این کار را با قصد انجام می دهند تجارت اخباربه ضروری است که معامله گران از صدا استفاده کنند مدیریت ریسک هنگام انجام این کار ، نوسانات می تواند بلافاصله پس از انتشارهای مهم افزایش یابد.
  • معامله گران فنی متفاوت داشته باشند سبک ها و استراتژی هابه اینها را به طور کامل بررسی کنید تا دریابید که آیا این نوع تحلیل با شخصیت شما سازگار است یا خیر.
  • و اگر به تازگی سفر تجاری فارکس خود را آغاز کرده اید ، شما می توانید اصول اولیه را با ما رایگان یاد بگیرید جدید در فارکس راهنما.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.