علیرضا قنادان، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان مطلب بالا در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: با توجه به گسترش و توسعه بازار از اواسط سال ۹۸، سازمان بورس و اوراق بهادار از نظر ساختارها و سازماندهی داخلی، فرایندها، برنامه ریزی و جهت گیری های استراتژیک به یک رکن تخصصی به عنوان “مشاور مادر در حوزه خدمات مدیریت” نیاز دارد. در این زمینه گروه هایی نقش سازماندهی فعالیتهای توسعهای را بر عهده گرفته اند تا خدمات مناسب و مطلوبی را به سازمان و مجموعه شرکت ها و ارکان ارائه دهند.
وی با اشاره به تغییر ماموریت های کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در دوره جدید مدیریتی افزود: با مشخص شدن مأموریت های جدید شرکت اطلاعرسانی به منظور تحول در بازار سرمایه با چارچوب ها و مدل های جدید حرکت به سمت هدف گذاری ها آغاز شده است. در دوره جدید مدیریتی دو ماموریت کلیدی “فرهنگ سازی و آموزش” و همچنین “ارائه خدمات مدیریت به سازمان و ارکان” بر عهده شرکت اطلاع رسانی گذاشته شده که باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.
قنادان در ادامه با اشاره به رشد تعداد سهامداران و متقاضیان حضور در بازار سرمایه طی ۲ سال اخیر، گفت: متناسب سازی پیکره اجرایی، چارچوب ها و مکانیزم های نظارتی و حاکمیتی با رشد، اقبال و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کلان از جمله برنامه های در دستور کار سازمان بورس است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به نیاز سازمان بورس به ایجاد تحولی بزرگ در حوزه های فعالیتی خود، افزود: در راستای طرح ارتقاء عملکرد و جایگاه بازار سرمایه، پروپوزالی تهیه شده است که می تواند در آینده ای نزدیک تحول ساختاری و سازمانی در ارتباط سازمان بورس با ارکان و شرکت های زیر مجموعه را رقم بزند.
قنادان ارائه خدمات مطلوب در حوزههای فرآیندهای مدیریتی به سازمان و بازار سرمایه را یکی از محورهای کاری شرکت عنوان کرد و گفت: فهرستی از برنامهها و پروژههای د ارای اولویت توسعهای با مشارکت کلیه واحدها در سازمان بورس و برخی صاحبنظران و فعالان بازار در حال تهیه و تدوین است تا با ارائه و اجرای آنها در سازمان شاهد تغییر و تحولات اساسی در بازار سرمایه باشیم.
وی افزود: درصدد هستیم تا با نگاه کل نگر و دیدگاه استراتژیک، روی حوزه هایی متمرکز شویم که می توانند تحولات اساسی در بازار سرمایه رقم بزنند.
علیرضا قنادان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش، گفت: باوجود فعالیت های آموزشی گسترده ای که تاکنون در بازار سرمایه برای مردم و ذی نفعان انجام شده است، متاسفانه میزان ضریب نفوذ این آموزشها در حوزه مفاهیم اساسی سواد مالی و اصول پایه بورس با فعالیت های گسترده مردم در بازار سرمایه همخوانی ندارد؛ بنابراین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، در حال برنامهریزی گسترده آموزشی و طراحی محتوای مناسب برای هر گروه از مخاطبان و متناسب با سطح نیازهای آنها است.
به اعتقاد وی سیاست شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حوزه آموزش چند اصل پایه ای دارد که مهمترین آنها آموزش الفبای فعالیت در بازار سرمایه با کیفیت مطلوب در رسانه های مختلف و به شکل رایگان در سطوح مختلف و با دانش های پایه ای متفاوت است.
قنادان تصریح کرد: در سیاست گذاری های جدید منابعی به صورت اختصاصی برای آموزش و فرهنگ سازی هزینه خواهد شد و نیز نهادهایی که فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه را ترویج می کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی در خصوص آزمون گواهینامههای حرفه ای بازار سرمایه نیز گفت: به دلیل شرایط کرونا و همچنین محدودیتهای ناشی از وضعیت قرمز حاکم بر شهر تهران، تلاش داریم تا ظرفیتهای برگزاری آزمونها را افزایش دهیم تا بلافاصله بعد از کاهش محدودیتها برگزاری آزمون را با ظرفیتهای بیشتر به انجام برسانیم. ضمنا علاوه بر شهر تهران تاسیس مرکز آزمون در چهار شهر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز هم در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه سیاست سازمان بورس گسترش ارائه خدمات مطلوب آموزشی است، یادآور شد؛ در صورت افزایش تقاضا، به تعداد مراکز آزمون افزوده خواهد شد.
وی از تبدیل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به “هاب بازارسازی” در حوزه آموزش و فرهنگ سازی و حمایت از فعالان بازار و استفاده از تمام ظرفیت های موجود خبر داد و گفت: ارتقای سیستم های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت ها به صورت منطقی و معقول از اصلی ترین اولویتهای شرکت در افق کوتاه مدت به شمار می رود.
*خبرنگار: پروین خدادادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰