پنج شخصیت شرور دیزنی که شایسته فیلم لایو-اکشن اختصاصی هستند

[ad_1] کروئلا دِویل شاید در حال حاضر مرکز توجه‌ها را به خود اختصاص داده باشد اما شخصیت‌های شرور دیگری در گالری اشرار دیزنی حضور دارند که سزاوار ساخت فیلم‌هایی با محوریت خود هستند. با ویجیاتو همراه باشید. چه کسی خواهان این فیلم بود؟ سؤالی که معمولاً به دنبال اعلام هر فیلم لایو-اکشن دیزنی آن را

کد خبر : 63879
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
پنج شخصیت شرور دیزنی که شایسته فیلم لایو-اکشن اختصاصی هستند

[ad_1]

کروئلا دِویل شاید در حال حاضر مرکز توجه‌ها را به خود اختصاص داده باشد اما شخصیت‌های شرور دیگری در گالری اشرار دیزنی حضور دارند که سزاوار ساخت فیلم‌هایی با محوریت خود هستند. با ویجیاتو همراه باشید.

چه کسی خواهان این فیلم بود؟ سؤالی که معمولاً به دنبال اعلام هر فیلم لایو-اکشن دیزنی آن را می‌شنویم. سؤال خوبی است و یکی از آن‌هایی است که من برایش جوابی ندارم زیرا به نظر می‌رسد تمامی واکنش‌های آنلاین به فیلم‌های لایو اکشن بودجه بالای دیزنی «اما چرا؟» است. با این وجود فیلم اکران می‌شود و به فروش میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی دست پیدا می‌کند.

با در نظرگرفتن این مسئله، خیلی مهم نیست چه کسی خواهان این فیلم‌های لایو-اکشن دیزنی است (هرچند که جواب احتمالی صحیح، مدیران دیزنی هستند) زیرا حقیقت ماجرا از این‌ قرار است که ما در آینده دور و نزدیک فیلم‌های لایو اکشن بیشتری از دیزنی خواهیم دید.

بله، واقعه‌ای که زمانی رویدادی نه‌چندان جذب برای دیزنی بود [چهار سال فاصله میان دو نسخه لایواکشن 101 و 102 سگ خالدار وجود داشت، سپس ده سال دیگر زمان نیاز بود تا دیزنی لایواکشن آلیس در سرزمین عجایب با کارگردانی تیم برتون را بسازد] در سال‌های اخیر به نماد فرنچایز دیزنی تبدیل‌شده است.

در سال 2019 به‌‌تنهایی شاهد عرضه چهار فیلم لایواکشن از دیزنی بودیم؛ دامبو، علاءالدین، شیرشاه و مالیفیسنت: بانوی اهریمنی. با اینکه اکثر این فیلم‌ها بازسازی از محصولات از پیش موجود هستند، مالیفیسنت و فیلم به‌تازگی منتشرشده کروئلا نشان می‌دهد که دیزنی روی شخصیت‌های شرور خود تمرکز کرده است. با دنبال کردن این ترند می‌توان با قاطعیت گفت دیزنی قصد دارد به اشرار اغلب باجذبه و جالب خود وقت بیشتری اختصاص دهد.

در این مقاله به پنج شخصیت شرور دیزنی می‌پردازیم که به نظر ما لیاقت دریافت فیلم‌های مختص به خود را دارند.

ییزما

انیمیشن زندگی جدید امپراتور یکی از فیلم‌های کمتر شناخته‌شده دیزنی است که نیازمند توجه و علاقه بیشتر است. این فیلم خنده‌دار و دلگرم‌کننده با انیمیشنی چشم‌نواز است و شخصیت دل‌چسب ییزما با صداگذاری ارتا کیت را به ما هدیه می‌دهد. او یک شیمیدان زبردست و شخصیت منفی بامزه‌ای است که تا دلتان بخواهد سم‌های کشنده و نقشه‌های بیش‌از حد پیچیده در اختیار دارد.

مشابه بسیاری دیگر از اشرار سنتی دیزنی، ییزما به دنبال داشته‌های پروتاگونیست داستان است. در این مورد، تخت پادشاهی پادشاه کوزکو با صداگذاری دیوید اسپید. ساخت فیلم مستقل برای این شخصیت امری غیرممکن نیست زیرا ییزما نقاط مشترک بسیاری با کروئلا دویل دارد. او شخصیتی کهن‌سال با ظاهری فریبنده است که بهترین‌ها را در زندگی خود می‌خواهد، زیردستان نابخرد دارد و تمام نقشه‌های شیطانی‌اش به‌دست حیوانات نقش بر آب می‌شود.

درباره گذشته او اطلاعات چندانی دستگیرمان نشده به‌جز اینکه او کوزکو را بزرگ کرده و سال‌ها در مقام مشاور او خدمت کرده است. بنابراین فیلم مستقل به همین درد می‌خورد.

در نظر داشته باشید تمام اطلاعاتی که ما درباره کروئلا دویل داریم این است که او یک کت درست‌شده از پوست سگ‌های خالدار می‌خواهد و الآن یک فیلم به‌تنهایی به او تعلق‌ گرفته است. پس دست‌اندرکاران دیزنی زودتر دست‌به‌کار شوید و فیلم ییزما را بسازید.


خرید ماگ پیتر پن

جعفر

جعفر از علاءالدین یکی از شناخته‌شده‌ترین اشرار تاریخ دیزنی است پس او بیش از هر شخصیت دیگری به یک فیلم اختصاصی نیاز دارد. وقتی برای اولین بار در علاءالدین شخصیت جعفر را می‌بینیم، با جادوگری آرام و خونسرد روبه‌رو می‌شویم که مباشر اعظم سلطان عقربا است.

ما کمی بیشتر با جعفر در دنباله مستقیم به ویدیوی علاءالدین و بازی ویدیویی آن آشنا می‌شویم. از جمله آنکه او طوطی‌اش یاگو را از یک بازار خریداری کرده و یک خواهر دوقلو به نام نصیرا دارد که با او رابطه نزدیکی دارد. هر دوی این زوایا از شخصیت او محل خوبی برای آغاز ساخت یک داستان درباره گذشته اوست. داستانی که به ماجراجویی او دررسیدن به دانش جادویی خود و آثاری که در این راه به‌دست می‌آورد بپردازد.

علاوه بر این، در نسخه لایواکشن علاءالدین بازیگر مناسب برای ایفای نقش جعفر نیز انتخاب‌شده است. مروان کنزاری نه تنها بازیگری بااستعداد است بلکه کاریزمایی نیز دارد که به شخصیت جعفر جذابیت بیشتری می‌بخشد.


با بهترین فیلم‌ها از نگاه ویجیاتو آشنا شوید:

  • بهترین فیلم‌های اکشن بین‌المللی یک دهه اخیر کدام است؟
  • از بدترین تا بهترین: همه انیمیشن‌های استودیوی پیکسار
  • با بهترین فیلم‌های عروسکی تاریخ آشنا شوید
  • بهترین فیلم‌های ترسناک فرانسوی تاریخ

کاپیتان هوک

من او را در این لیست قرار نداده‌ام فقط به خاطر اینکه در مجموعه روزی روزگاری کالین اودانهیو در نقش کاپیتان هوک بازی و او را به پروتاگونیستی دوست‌داشتنی و پیتر پن را به یک آنتاگونیست بدطینت تبدیل کرد اما همیشه بر این باور بوده‌ام که هوک یکی از اشرار هم فراش تر دیزنی است.

بله او می‌خواهد پیترپن را بکشد که کودکی بیش نیست اما این عمل او تنها به خاطر انتقام گرفتن از پیترپن است که به شوخی دست او را قطع کرده و به خورد یک کروکدیل داد. کروکدیلی که ازآن‌پس هوک را دنبال می‌کند به امید آنکه روزی بتواند سایر اعضای باقی‌مانده بدن او را نیز مزه کند. همین مسئله به‌قدری تنش‌زا و واهمه آفرین است که توانایی تبدیل هر انسانی به یک شخصیت منفی را دارد.

پیترپن چندین مجموعه اسپین آف و فیلم در اختیار دارد ازجمله مجموعه فیلم‌های تینکر بل و یک مجموعه دیگر از دیزنی. بدین معنا که ما درباره کاپیتان هوک کمی بیشتر از سایر اشرار دیزنی اطلاعات در اختیارداریم.

یک فیلم مستقل می‌تواند بر روی چیزهایی که درباره او می‌دانیم تمرکز کند مانند گذشته بی‌یار و همراه او، زمانی که در کالج اتان صرف کرد، چطور به یک دزد دریایی تبدیل شد و چه زمانی و چگونه به ناخدایی جالی راجر رسید. گنجینه محتویات ارزشمندی از این شخصیت در اختیار دیزنی قرار دارد و این کمپانی قطعاً باید به سراغ غارت این گنج برود.

شیانیانگ

دلایل بسیاری برای من به‌شخصه وجود داشت که از تماشای لایواکشن مولان لذت نبرم اما شیانیانگِ گانگ لی قطعاً یکی از آنها نبود. در حالی که او با آنتاگونیست اولیه فیلم، بوری خان، متحد است با پیشروی داستان مشخص می‌شود که این رابطه بیشتر شبیه یک قرارداد است تا شراکت.

وقتی به رویارویی پایانی میان او و مولان می‌رسیم، بخشی از گذشته او برایمان شرح داده می‌شود. همین شرح مختصر من را به شخصیت شیانیانگ بیش از هر چیزی که فیلم برای ارائه داشت علاقه‌مند کرد.

مانند مولان فیلم لایواکشن شیانیانگ نیز قدرت‌هایی در اختیار دارد که به اعتقاد جامعه یک زن نباید از آن‌ها بهره بگیرد. اما در ازای پذیرش این استاندارد، او این توانایی‌ها را با آغوش باز پذیرا و به سبب آن تبعید شد. مولان پیشنهاد اتحاد با شیانیانگ را رد می‌کند اما صادقانه بگویم به نظرم فیلم بسیار بهتر می‌شد اگر این دو با هم دست‌به‌دست یکدیگر داده و بر قلمرو حکمرانی می‌کردند.

از آنجایی‌که فیلم این‌گونه پیش نمی‌رود، دیزنی حداقل می‌تواند به ما یک فیلم مستقل از گذشته این شخصیت شرور داستان تقدیم کند. من از خطوط داستانی رستگاری بدم نمی‌آید اما به خطوط داستانی سقوط از عرش به فرش بیشتر علاقه دارم. یک داستان درباره سقوط دختری که بیش از آنکه جامعه به او اجازه می‌داد جاه‌طلب بود و آنهایی را که تلاش کردند در این راه قدرتش را از او بگیرند مجازات کرد.


خرید تی شرت مولان

اورسلا

اورسلا به عقیده من باید در فهرست اولین شخصیت‌های شرور دیزنی در دریافت فیلم مستقل قرار می‌گرفت. تنها دلیل رخ ندادن این اتفاق را می‌توان به ساخت لایو اکشن انیمیشن پری دریایی مرتبط دانست که درنتیجه به لایو اکشن فیلم اورسلا منتهی شود.

من این توضیح را می‌پذیرم اما واقعاً امیدوارم به‌زودی خبری درباره ساخت فیلم اورسلا بشنویم خصوصاً که فیلم لایو اکشن پری دریایی کوچولو تابستان امسال در سینماها اکران می‌شود. اورسلا یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین اشرار تاریخ دیزنی است و همین مسئله او را به شخصیتی مناسب برای تمرکز بر روی آن تبدیل می‌کند. او یکی از با جذبه‌ترین و با اعتمادبه‌نفس ترین شخصیت‌های منفی دیزنی است که شرارتی جذاب و گستاخانه از خود به نمایش می‌گذارد.

ما درباره گذشته او بیش از سایر اشرار دیزنی اطلاعات کسب می‌کنیم. او زمانی فردی اشرافی بوده که به دستور پادشاه تبعید می‌شود. دلیل تبعید او طمع‌ورزی شدید او به‌قدرت و دست داشتن در جادوی سیاه بود که بستر عالی برای پرداختن به سرگذشت او را مهیا می‌کند.

بازیگر شخصیت کروئلا – اما استون – نیز باور دارد اورسلا شخصیتی است که بعد از کروئلا سزاوار ساخت فیلم مستقل به خود است. پس وقت آن رسیده که دیزنی دست‌به‌کار شود و خواسته هواداران را محقق کند.

منبع: Hypable
برچسب‌هادیزنی
کپی شد

https://vgto.ir/a66

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.