راز گرانی میوه در بازار چیست؟

به گزارش هوشمند نیوز،رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در برنامه «هشت صبح» رادیو اقتصاد با تأکید بر ضوابط قانونی فروش میوه در خرده‌فروشی‌ها اظهار داشت: فروش میوه با سود بالاتر از ۳۵ درصد نسبت به قیمت فاکتور رسمی خرید، مصداق گران‌فروشی و تخلف صنفی محسوب می‌شود. مهر در خبری نوشت: اسدالله کارگر

کد خبر : 578855
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۶
راز گرانی میوه در بازار چیست؟



به گزارش هوشمند نیوز،رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در برنامه «هشت صبح» رادیو اقتصاد با تأکید بر ضوابط قانونی فروش میوه در خرده‌فروشی‌ها اظهار داشت: فروش میوه با سود بالاتر از ۳۵ درصد نسبت به قیمت فاکتور رسمی خرید، مصداق گران‌فروشی و تخلف صنفی محسوب می‌شود.

مهر در خبری نوشت: اسدالله کارگر گلشن‌آبادی، با اشاره به نقش نظارتی اتحادیه افزود: مغازه‌داران می‌توانند صرفاً بین ۳۰ تا ۳۵ درصد سود روی اقلام میوه و صیفی‌جات اعمال کنند و این موضوع به‌صورت مستمر از سوی بازرسان اتحادیه رصد می‌شود. همچنین، سایر نهادهای نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر عملکرد بازار نظارت دارند.

کارگر گلشن‌آبادی با اشاره به سازوکار تأمین میوه توسط واحدهای صنفی بیان کرد: خرده‌فروشان مستقیماً در تعیین قیمت میوه نقشی ندارند و کالا را از بارفروشان تهیه می‌کنند. وظیفه اتحادیه، صرفاً نظارت بر میزان سود بر اساس فاکتور رسمی خرید است.

وی در ادامه با انتقاد از نقش پررنگ واسطه‌ها و دلالان در بازار میوه و صیفی خاطرنشان کرد: واسطه‌گری گسترده از مزرعه تا سفره نه‌تنها به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود، بلکه زیان مستقیم به تولیدکنندگان وارد می‌کند. این وضعیت ناشی از بی‌نظمی در ساختار بازار محصولات کشاورزی است که باید به شکل اصولی ساماندهی شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید و توزیع تأکید کرد و گفت: سیاستگذاری‌های صحیح باید به‌گونه‌ای باشد که هم کشاورز سود عادلانه‌ای کسب کند و هم مصرف‌کننده بتواند محصول باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کند.

وی عدم درجه‌بندی و تفکیک محصولات کشاورزی پیش از عرضه به بازار را یکی از عوامل زیان کشاورزان عنوان کرد و افزود: متأسفانه با وجود پیشرفت‌های صورت‌گرفته، بخش‌هایی از کشاورزی کشور همچنان نسبت به کشورهای همسایه عقب‌تر است.

کارگر گلشن‌آبادی در پایان، به مجموعه عواملی چون نهاده‌های تولید، حضور واسطه‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل و ضعف در مدیریت زنجیره تأمین به‌عنوان دلایل اصلی افزایش قیمت میوه و صیفی در کشور اشاره کرد.

۲۱۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.