پنج اشتباه رایج در درخواست مهاجرت شما که می تواند منجر به ارائه نادرست شود

ارائه اطلاعات نادرست در مورد درخواست مهاجرت خود – حتی ناخواسته – می تواند شما را در معرض خطر ارائه نادرست قرار دهد. اظهار نادرست یک اصطلاح قانونی در مهاجرت به کانادا است. این به ارائه اطلاعات به دولت کانادا اشاره دارد که هر دو عبارتند از: نادرست، گمراه کننده، یا ناقص. و می تواند

کد خبر : 513015
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
پنج اشتباه رایج در درخواست مهاجرت شما که می تواند منجر به ارائه نادرست شود


ارائه اطلاعات نادرست در مورد درخواست مهاجرت خود – حتی ناخواسته – می تواند شما را در معرض خطر ارائه نادرست قرار دهد.

اظهار نادرست یک اصطلاح قانونی در مهاجرت به کانادا است.

این به ارائه اطلاعات به دولت کانادا اشاره دارد که هر دو عبارتند از: نادرست، گمراه کننده، یا ناقص. و می تواند باعث ایجاد خطا در اعمال قانون مهاجرت در مورد خاص شود.

یک ارزیابی اکسپرس انتری رایگان دریافت کنید

این شامل اطلاعاتی است که متقاضی مستقیماً داده یا پنهان کرده است، یا شخص دیگری از طرف متقاضی تهیه یا ارائه کرده است (به عنوان مثال اسپانسر کانادایی در پرونده های کلاس خانوادگی). حتی اگر متقاضی شخصاً خطای ارائه نادرست را مرتکب نشده باشد، باز هم ممکن است پاسخگو باشند.

بر اساس بخش 40 قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) اظهار نادرست یک جرم جدی است. نه تنها می تواند منجر به رد شدن درخواست شما شود، بلکه می تواند عواقب سنگینی مانند جریمه، هزینه ها، ممنوعیت درخواست مهاجرت به کانادا به مدت پنج سال داشته باشد. و/یا دستور خروج از کانادا را صادر کرد.

ارائه نادرست نیز یکی از عوامل احتمالی است که می تواند منجر به لغو شهروندی کانادا شود.

برخی از نمونه‌های ارائه نادرست عبارتند از:

  • از گنجاندن اطلاعات مهم در برنامه خود آگاهانه یا غیر آگاهانه خودداری کنید
  • ارائه اسناد تغییر یافته یا جعلی
  • دروغ گفتن در مورد سلامتی خود به پزشک خود در طول معاینه پزشکی
  • اعلام اشتغال یا تجربه تحصیلی که ندارید

اگر من در درخواست مهاجرت خود اشتباه صادقانه ای مرتکب شوم، آیا این اظهارنظر نادرست محسوب می شود؟

حتی اگر متقاضی اشتباه صادقانه ای مرتکب شده باشد، ارائه نادرست ممکن است رخ دهد.

با این حال، برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد.

طبق تعریف رسمی آن:

مقیم دائم یا اتباع خارجی به دلیل ارائه مستقیم یا غیرمستقیم نادرست یا پنهان کردن حقایق مادی مربوط به موضوعی که موجب اشتباه در اجرای این قانون می‌شود یا می‌تواند موجب اشتباه در اجرای این قانون شود، غیرقابل قبول است.

این بدان معنی است که اینکه آیا چیزی به عنوان ارائه نادرست تلقی می شود بستگی به اطلاعات ارائه شده (یا پنهان شده) و اینکه در یک مورد خاص “ماده” تلقی می شود.

ارائه اطلاعات نادرست بی‌گناه وقتی اتفاق می‌افتد که متقاضی اطلاعاتی را در مورد پرونده خود ارائه می‌دهد، که معتقدند دقیق است اما اشتباه یا ناقص است.

به عنوان مثال، اگر به اشتباه تاریخ شروع کار خود را به جای 2018 به عنوان 2016 ذکر کنید، بنابراین دو سال سابقه کار دیگر اضافه کنید، اگر تجربه کاری برای پرونده شما مهم باشد، حتی اگر فقط یک اشتباه تایپی باشد، ممکن است این اظهارنظر نادرست تلقی شود. مثال دیگر عدم افشای تغییر شرایط در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، مانند داشتن همسر یا فرزند جدید است.

صرف نظر از قصد، ارائه نادرست بی گناه، اگر مادی باشد، ممکن است همان عواقبی را داشته باشد که ارائه نادرست عمدی دارد.

برخی از اشتباهات رایج که می تواند منجر به ارائه نادرست بی گناه شود:

عدم گزارش ازدواج های گذشته

ممکن است به اشتباه فکر کنید که هیچ ارزش واقعی در گزارش ازدواج قبلی در درخواست مهاجرت شما وجود ندارد. با این حال، حذف این اطلاعات به احتمال زیاد یک ارائه نادرست تلقی خواهد شد.

برای مثال، اگر از شریکی حمایت می‌کنید و در طی پنج سال دو ازدواج قبلی خود را فاش نمی‌کنید، مقامات مهاجرت ممکن است این موضوع را به تصمیم خود مرتبط بدانند. حتی اگر حذف ناخواسته باشد، می تواند درخواست شما را در معرض خطر قرار دهد.

عدم گزارش جنایات گذشته

حتی اگر نمی‌خواهید درباره تخلفی که سال‌ها پیش مرتکب شده است فکر کنید یا به آن اشاره کنید، باز هم باید این اطلاعات را فاش کنید. این امر در مورد تمام جرایم کیفری صدق می کند. عدم ارائه این اطلاعات می تواند منجر به ارائه نادرست شود. فرقی نمی کند که جرم در کدام کشور انجام شده باشد.

عدم گزارش امتناع ویزا برای ورود به کانادا یا کشور دیگر

اگر تا به حال از دریافت ویزای ورود به کشوری رد شده اید، باید در یک درخواست مهاجرت فاش شود. این قانون برای هر کشوری – نه فقط کانادا یا ایالات متحده – اعمال می شود. اگر از دریافت مجوز کار موقت، ویزای بازدیدکننده، ویزای اقامت دائم، ویزای تحصیلی یا هر نوع ویزا و/یا درخواست مهاجرتی رد شده اید، باید در درخواست شما ذکر شود.

عدم گزارش خدمت سربازی یا فعالیت سیاسی سابق

ممکن است تمایلی به افشای فعالیت های سیاسی قبلی خود نداشته باشید، به خصوص اگر از اشتراک گذاری تمایلات سیاسی خود ناراحت هستید.

با این حال، برای هدف مهاجرت، لازم است در مورد فعالیت های سیاسی قبلی باز و صادق باشید. این همچنین در مورد خدمت سربازی و عضویت در هر حزب و/یا هر سازمان سیاسی صدق می کند.

دادن اطلاعات تقریبی

وقتی در مورد اطلاعات دقیق مطمئن نیستید، ارائه تاریخ یا جزئیات تقریبی وسوسه انگیز است. با این حال، این می تواند مخاطره آمیز باشد. مقامات ممکن است مغایرت هایی را بیابند و به ارائه نادرست مشکوک شوند. اگر در مورد حقایق خاص نامطمئن هستید، بهتر است به عدم اطمینان خود اعتراف کنید تا اطلاعات نادرست ارائه دهید.

با دقیق و صادق بودن در درخواست خود، می توانید از خطر ارائه نادرست، از جمله ارائه نادرست بی گناه جلوگیری کنید.

اگر در درخواست مهاجرت خود اشتباه کرده باشم چه کار کنم؟

بهترین کار این است که فوراً با IRCC تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید.

این تضمینی نیست که ارائه نادرست بخشیده یا معذور خواهد بود. با این حال، در مقایسه با IRCC که به طور مستقل آن را در برنامه کشف می کند، مطلوب تلقی می شود.

اگر از طریق نامه انصاف رویه ای (PFL) متوجه ارائه نادرست شده اید، باید نامه ای واضح و جامع بنویسید تا به نگرانی های مطرح شده توسط IRCC رسیدگی کنید و تا آنجا که ممکن است اسناد حمایتی ارائه دهید.

IRCC قبل از اینکه یک افسر تصمیم نهایی در مورد ارائه نادرست را بگیرد، یک PFL را برای متقاضی ارسال می کند. این به متقاضی این فرصت را می دهد که هرگونه نادرستی یا اشتباه را توضیح دهد.

بسیاری از متقاضیان برای تهیه چنین نامه‌ها و ارسال‌هایی وکیل استخدام می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تا حد امکان واضح و مختصر هستند و از متهم شدن به اظهارات نادرست جلوگیری می‌کنند.

یک ارزیابی اکسپرس انتری رایگان دریافت کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.