ویدیویی از اظهارات شهید حسن نصرالله در دفاع از برجام

به گزارش هوشمند نیوز سیدحسن نصرالله در این ویدیو اظهار داشت: وقتی عصبانیت اسرائیل و عربستان از توافق هسته ای را می بینیم اهمیت آن مشخص می شود. دبیرکل حزب الله در ادامه مصاحبه توافق هسته ای را دستاورد بزرگی تلقی می کند و می گوید باید از آن درس گرفت و آن را مورد

کد خبر : 509858
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
ویدیویی از اظهارات شهید حسن نصرالله در دفاع از برجام



به گزارش هوشمند نیوز سیدحسن نصرالله در این ویدیو اظهار داشت: وقتی عصبانیت اسرائیل و عربستان از توافق هسته ای را می بینیم اهمیت آن مشخص می شود.

دبیرکل حزب الله در ادامه مصاحبه توافق هسته ای را دستاورد بزرگی تلقی می کند و می گوید باید از آن درس گرفت و آن را مورد مطالعه و تحقیق قرار داد.

 لازم به ذکر است که توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با نام برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام (Joint Comprehensive Plan of Action) در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و بدنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.

مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ طبق پیمان نامه جهانی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به منظور اطمینان قدرت‌های جهانی از عدم تولید و توسعه سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران و اطمینان ایران از حق خود برای غنی‌سازی سوخت صلح‌آمیز هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی، در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) آغاز شد که طی این مذاکرات، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌ها تحریم‌هایی را علیه ایران تحمیل کردند.

پس از چند دوره مذاکرات، در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ (۳ آذر ۱۳۹۲)، توافق موقت ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران بین ایران و کشورهای ۵+۱ در ژنو سوئیس امضاء شد.

سرانجام پس از بیست و دو ماه مذاکره، محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره کننده ایرانی بعد از ۱۷ روز مذاکره فشرده، سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در وین پایتخت اتریش موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک نشست رسمی مقابل رسانه‌ها در وین، با خواندن بیانیه‌ای به زبان انگلیسی و فارسی اعلام کردند که توافق نهایی در برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.