سایت اداره مهاجرت ایتالیا | اسکورایز

ایتالیا به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر بسیاری از کارهای مرتبط با ویزا و مهاجرت خود را از طریق سایت اداره مهاجرت ایتالیا در خاک خودش پیگیری می‌کند. افرادی که به واسطه ویزاهای مختلف به این کشور ورود کرده‌اند و می‌خواهند در ادامه مدت‌زمان سکونت خود، کارهای مرتبط با ویزا، دریافت مجوز برای اقامت دائم

کد خبر : 509153
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
سایت اداره مهاجرت ایتالیا | اسکورایز


ایتالیا به‌عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر بسیاری از کارهای مرتبط با ویزا و مهاجرت خود را از طریق سایت اداره مهاجرت ایتالیا در خاک خودش پیگیری می‌کند. افرادی که به واسطه ویزاهای مختلف به این کشور ورود کرده‌اند و می‌خواهند در ادامه مدت‌زمان سکونت خود، کارهای مرتبط با ویزا، دریافت مجوز برای اقامت دائم و حتی دریافت پناهندگی یا تابعیت اقدام کنند، می‌بایست به سایت اداره مهاجرت ایتالیا مراجعه کنند. 

به این ترتیب، شناخت این اداره و سازوکار و وظایف آن می‌تواند، در هر نوعی از مهاجرت، از مهاجرت تحصیلی به ایتالیا گرفته تا کاری، برای مهاجرانی که قرار است فصل جدیدی از زندگی خود را در ایتالیا شروع کنند، ضروری است. با مراجعه به سایت اداره مهاجرت هر فرد می‌تواند با توجه به شرایط خود تمام دستورالعمل‌ها و پشتیبانی جامعی را درباره معیارهای لازم برای درخواست و یا انواع مدارک مورد نیاز خود در خاک این کشور را به دست آورد. به این ترتیب به در این محتوا به معرفی اداره مهاجرت ایتالیا پرداخته‌ایم. 

 

 

اداره مهاجرت ایتالیا

اداره مهاجرت ایتالیا که با نام رسمی Ministero degli Affari Esteri e della Cooperazione Internazionale شناخته می‌شود امروزه نقش بسیار مهمی در مدیریت ورود و اقامت اتباع خارجی به این کشور ایفا می‌کند. در واقع کار اصلی این اداره بر موضوعاتی مانند صدور انواع ویزا، اجازه اقامت دائم و موقت و همچنین سایر خدمات مرتبط با پناهندگی، مهاجرت و دریافت تابعیت متمرکز شده است.

این اداره در واقع در طول تاریخ، تحولات زیادی را در زمینه قوانین و رویکردهای بین‌المللی از خود نشان داده است که نشان‌دهنده جامعه پرتکاپوی مهاجران در این کشور است. سایت اداره مهاجرت ایتالیا به‌عنوان یک بخش مهم از وزارت امور خارجه تأسیس شد و در طول زمان فعالیت تلاش کرده است وضعیت مهاجرتی کشور ایتالیا را همگام با سیاست‌های بین‌المللی ایتالیا و همچنین به نفع جامعه مهاجران پیش ببرد. 

تکامل سازمان اداره مهاجرت درواقع زمانی اتفاق افتاد که توافقنامه شنگن را معرفی کرد. در این توافقنامه افراد به‌راحتی می‌توانند در منطقه شنگن جابه‌جا شوند و بدون مشکل تحت نظارت ایتالیا، با دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا در سفرهای بین‌المللی سازگار گردند. 

سایت اداره مهاجرت ایتالیا 

اهداف اداره مهاجرت ایتالیا 

سایت اداره مهاجرت ایتالیا به دلایل خاصی تأسیس شده است و این اداره با مأموریت اصلی آسان‌کردن مهاجرت قانونی و منظم اتباع کشورهای دیگر به این کشور فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین این سازمان تلاش می‌کند به‌عنوان یک کشور میزبان همواره در جهت تضمین امنیت و رفاه مهاجران تلاش کند. به این ترتیب، سازمان مهاجرت ایتالیا بر اصولی استوار است که به آن کمک می‌کند از حقوق مهاجران و ادغام آن‌ها در جامعه ایتالیا پشتیبانی کند و هم‌زمان از انطباق شرایط قانونی مهاجرین با قوانین کلی ایتالیا و اصول بین‌المللی مهاجرت اطمینان حاصل کند. 

به این ترتیب امروزه سایت اداره مهاجرت ایتالیا و دفاتر این سازمان در جای‌جای ایتالیا در دسترس هستند تا به پرونده‌های مهاجرتی و وضعیت مهاجران این کشور رسیدگی کنند و از مواردی نظیر قاچاق جلوگیری به عمل‌آورند. 

وظایف سایت اداره مهاجرت ایتالیا 

خدماتی که توسط اداره مهاجرت ایتالیا به مهاجران ارائه می‌شود طیف گسترده‌ای دارد. درواقع یکی از اصلی‌ترین وظایفی که این اداره به عهده دارد رسیدگی به امور درخواست ویزاست که شامل انواع ویزاهای کوتاه‌مدت برای گردشگری، اهداف تجاری و همچنین بازدیدهای خانوادگی است. همچنین شما می‌توانید برای رسیدگی به امور ویزاهای بلندمدت مانند ویزای کاری، ویزای تحصیلی و ویزای پیوستن به خانواده نیز از سایت اداره مهاجرت ایتالیا بهره ببرید. 

این سازمان وظیفه دارد تا تمامی اطلاعات در خصوص مدارک مورد نیاز، مراحل درخواست و همچنین جزئیات مربوط به هزینه و زمان پردازش فرایندهای اداری را در اختیار همه مهاجران قرار دهد تا امور اداری بانظم و منطبق با قانون انجام بگیرد. همچنین علاوه بر خدمات ویزا، این دفاتر به درخواست مرتبط با مجوزهای کار و تحصیل که عموم اتباع خارجی با آن سروکار دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با رفاه بیشتری در این کشور زندگی کنند رسیدگی می‌کند. شما می‌توانید تمامی این موارد را از سایت اداره مهاجرت ایتالیا پیگیری کنید. 

دفاتر اداره مهاجرت ایتالیا و اطلاعات تماس

هرچند امور مرتبط با مهاجرت به صورت عمده برای کسانی که در ایتالیا ندارد توسط سفارت‌ها و کنسولگری‌ها در سراسر جهان پیگیری می‌شوند؛ اما برای کسانی که در ایتالیا حضور دارند بسیار مهم است که دفاتر و اطلاعات تماس سایت اداره مهاجرت ایتالیا را بشناسند. این دفاتر عموماً در شهرهای کلیدی مانند رم، میلان و ناپل مستقر شده‌اند که هر فرد درصورتی‌که بخواهد به صورت حضوری در این دفاتر امور خود را پیگیری کند، باید آدرس آن‌ها را در شهر مورد نظر جست‌وجو کند. 

البته لازم به ذکر است که سایت اداره مهاجرت ایتالیا به‌تنهایی برای پیگیری کامل امور شما کافی است و شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق ایمیل و یا تماس با سازمان، اهداف خود را پیگیری کنید. درهرصورت اطلاعات تماس اداره مهاجرت ایتالیا به صورت زیر است:

آدرس مقر اصلی اداره مهاجرت ایتالیا: Piazzale della Farnesina, 1 00135 Rome

شماره اصلی اداره مهاجرت ایتالیا: +39-0636911

ایمیل اداره مهاجرت ایتالیا: mailto:[email protected]

همچنین بخش دفتر اطلاعات عمومی از این سازمان یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که به سؤالات و پرونده‌های مهاجران رسیدگی می‌کند و از این بابت پاسخگو است. این دفتر برای عموم باز است و شما می‌توانید در روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح الی 1 ظهر به این دفتر مراجعه کنید. البته ناگفته نماند که این دسترسی تنها در صورت رزرو وقت برای شما امکان پذیر است به این ترتیب شما می‌توانید با ایمیل به آدرس mailto:[email protected] و یا تماس با شماره‌ای که در قسمت بالا ذکر شد (پاسخ دهی تلفنی تنها از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 8:30 صبح الی 3:30 بعد از ظهر انجام می‌گیرد) وقت خود را رزرو کنید. 

تفاوت اداره مهاجرت ایتالیا با سفارت ایتالیا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم اداره مهاجرت ایتالیا به‌عنوان بخشی از وزارت امور خارجه وظیفه مدیریت امور مهاجرتی را که شامل رسیدگی به درخواست‌های ویزا، صدور مجوز اقامت و حمایت از مهاجران است را برعهده دارد. این سازمان برای کسانی که در خاک ایتالیا سکونت دارند بسیار مفید است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق سایت اداره مهاجرت ایتالیا بتوانند به‌راحتی پرونده‌های مهاجرتی خود را به صورت قانونی جلو ببرند. 

در مقابل سفارت ایتالیاُ نماینده دولت ایتالیا در کشورهای خارجی است. سفارتخانه‌ها تلاش می‌کنند روابط دیپلماتیک را به صورت قانونی و منطبق بر ساختار بین‌المللی صحیح مدیریت کنند و همچنین از شهروندان ایتالیایی که در خارج از خاک ایتالیا حضور دارند محافظت قانونی و مدنی به عمل بیاورد. از طرفی شهروندان ایتالیا می‌توانند برای خدمات کنسولی مانند صدور پاسپورت، پشتیبانی اضطراری و دیگر امور حقوقی به این مراکز مراجعه کنند. همچنین مهاجرانی که هنوز موفق به ورود به خاک ایتالیا نشده‌اند باید ویزا و اجازه ورود خود را از سفارت خانه‌ها پیگیری کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.