۱۰۵ نکته درباره سلیقه بازاریابی نسل زد در سال ۲۰۲۴

چطور به‌روزرسانی: مهر 1403 – دقیقه اشتراک‌گذاری نسل زد (Z generation) به دلیل پویایی، هوشمندی و تعامل با فناوری شناخته می‌شود. اداره سرشماری ایالات متحده تخمین زده که نسل زد حدود ۲۰ درصد از جمعیت آمریکا را تا سال ۲۰۲۳ تشکیل داده‌اند. نسل زد، همان نسلی است که بین نسل هزاره که به ثبات و

کد خبر : 508989
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۵۰
۱۰۵ نکته درباره سلیقه بازاریابی نسل زد در سال ۲۰۲۴


نسل زد (Z generation) به دلیل پویایی، هوشمندی و تعامل با فناوری شناخته می‌شود. اداره سرشماری ایالات متحده تخمین زده که نسل زد حدود ۲۰ درصد از جمعیت آمریکا را تا سال ۲۰۲۳ تشکیل داده‌اند. نسل زد، همان نسلی است که بین نسل هزاره که به ثبات و بلوغ کامل رسیده و نسل آلفا که هنوز به اندازه کافی رشد نکرده تا کاملاً مستقل تصمیم بگیرید قرار داد. این گروه سنی هدف اصلی بسیاری از شرکت‌ها در صنایع مختلف است.

از آمریکا تا ایران بسیاری از شرکت‌ها استراتژی‌های بازاریابی خود را بر اساس سن مشتریان اصلی خود طراحی می‌کنند. برخی این کسب‌وکارها کاملاً مبتنی بر اینترنت هستند. بنابراین، افراد جوان بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند و گروهی مثل نسل زد، مخاطب اصلی آن‌ها هستند. حقایق بسیاری درباره نسل زد و بازاریابی برای آن‌ها وجود دارد که باید بدانید.

ما در این مقاله بیش از ۱۰۰ آمار بازاریابی نسل زد را گردآوری کرده‌ایم تا متخصصان بازاریابی و هر علاقه‌مند دیگری بتواند تصویر واقعی‌تری از سلیقه و رفتار نسل زد داشته باشد.

آمار و واقعیت‌های بازاریابی نسل زد

آمار جمعیت‌شناسی نسل زد

  1. تقریباً نیمی از نسل زد یا مهاجر هستند یا والدین آن‌ها مهاجر بوده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بخش مهمی از جمعیت نسل زد به دنبال زندگی بهتر، کشور خود را ترک کرده‌اند. این عدد در سال‌های آینده بیشتر هم می‌شود.
  2. نسل‌های جوان حدود ۴۰ درصد از مصرف‌کنندگان در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. بر اساس داده‌هایی که از اکثر شرکت‌های آمریکایی جمع‌آوری شده است، نسل جوان بیشتر از دیگران از آن‌ها خرید می‌کنند. این گروه در مجموع ۴۰ درصد از محصولات ایالات متحده را مصرف می‌کند.
  3. ۵۱ درصد از جوانان در ایالات متحده سفیدپوست هستند. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد جوانان سفیدپوست در ایالات متحده بیشتر از اسپانیایی‌تبارهاست. حدود ۵۱ درصد از جوانان این کشور سفیدپوست هستند و حدود یک‌چهارم، یعنی ۲۵ درصد، اسپانیایی‌تبارند.
  4. حدود ۳۳ درصد از جمعیت مصرف‌کنندگان در جهان متعلق به نسل زد هستند. از هر سه مشتری که اکثر مجموعه‌ها با آن‌ها تجارت می‌کنند، یکی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ متولد شده است. این افراد در حال حاضر بین ۱۱ تا ۲۶ ساله هستند و بخش بزرگی از بازار را تشکیل می‌دهند.

آمار نسل زد و فناوری

  1. بیش از ۶۹ درصد از نوجوانان فکر می‌کنند که تبلیغات آنلاین آزاردهنده است. بسیاری از نوجوانان هر کاری می‌کنند تا تبلیغات را یا مسدود کنند. آن‌ها، این مدل از تبلیغات را اتلاف وقت می‌دانند.
  2. در انگلستان، متوسط زمان استفاده نسل زد از اینترنت بیش از ۱۰ ساعت در روز است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این گروه در سال ۲۰۲۲ بیشترین زمان را به صورت آنلاین سپری کرده‌اند. این عدد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
  3. بیش از ۷۴ درصد از نوجوانان در اوقات فراغت خود آنلاین هستند. نخستین گروه سنی از نظر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان، نوجوانان هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از آن‌ها در هر فرصتی آنلاین می‌شوند.
  4. حدود ۲۸ درصد از نوجوانان جهان هر روز چیزهای جدیدی از اینترنت یاد می‌گیرند. هر روز چیزهای جدیدی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شود و نوجوانان مایل به یادگیری آن هستند.
  5. کاربر نرمال نسل زد که از اینترنت استفاده می‌کند، هفته‌ای ۲۳ ساعت ویدئو تماشا می‌کند. ویدئوها یکی از بخش‌های جذاب اینترنت هستند و جوانان ساعت‌ها برای تماشای آن‌ها وقت صرف می‌کنند.

آمار مالکیت دستگاه‌های هوشمند در نسل زد

  1. در ایالات متحده، بیش از ۱۵ میلیون نوجوان گجت پوشیدنی هوشمند دارند. استفاده از گجت‌های پوشیدنی هوشمند افزایش یافته و نوجوانان نقش بزرگی در این موضوع دارند. در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون نوجوان در ایالات متحده ساعت‌های هوشمند و دیگر لباس‌های هوشمند را دارند.
  2. حدود ۵۷ درصد از نوجوانان در سراسر جهان از رایانه رومیزی استفاده می‌کنند. رایانه‌های رومیزی در دنیای امروز رایج هستند. نوجوانان از این رایانه‌ها برای فعالیت‌های آنلاین، تماشای فیلم‌ها و بازی کردن استفاده می‌کنند.
  3. بیش از ۲۵ درصد از جمعیت نسل زد دارای کنسول بازی هستند. بیشتر افراد نسل زد نسبت به دیگر گروه‌های سنی بازی می‌کنند. با این حال، فقط حدود ۲۵ درصد از آن‌ها صاحب یک کنسول بازی هستند.
  4. حدود ۸۳ درصد از افراد نسل زد صاحب لپ‌تاپ هستند. لپ‌تاپ‌ها در زندگی روزمره مدرن اهمیت بسیاری دارند و برای بسیاری از مشاغل امروزی ضروری هستند. به همین دلیل، تقریباً همه افراد نسل زد یک لپ‌تاپ دارند و آن را به طور حرفه‌ای استفاده می‌کنند.
  5. از هر ۱۰ نفر از نسل بیبی بومر (Baby Boomers)، حدود ۶۶ درصد آیفون دارند. استفاده از آیفون، به خصوص در بین جوانان، به سرعت در حال افزایش است. آن چنان که گفته شد ۶۶ درصد از نسل زد آیفون دارند و باقی دوست دارند یکی بخرند.
  6. نسل زد از آیفون، سامسونگ و هوآوی بیشتر از سایر برندهای تلفن هوشمند استفاده می‌کنند. نیاز اصلی کاربران جوان به تلفن‌های هوشمند، کیفیت دوربین و سرعت دستگاه است. آن‌ها همچنین به تلفنی‌هایی با ویژگی‌ها متنوع نیاز دارند. آیفون، سامسونگ و هوآوی همه این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند، به همین دلیل در بین نسل زد پرطرفدار هستند.
  7. تقریباً ۹۵ درصد از مصرف‌کنندگان نسل زد به برند اپل وفادارند. بسیاری از جوانان به دستگاه‌های برند اپل وفادار هستند و از کیفیت و ویژگی‌های آن‌ها دفاع می‌کنند. با این حال، بسیاری از آن‌ها هنوز هیچ وسیله‌ای از این شرکت ندارند.
  8. بیشتر افراد در این گروه سنی با تلفن‌های همراه خود بازی می‌کنند. این موضوع که کنسول‌های بازی بهترین تجربه بازی را ارائه می‌دهند، افسانه نیست. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که به دلیل دسترسی آسان‌تر و هزینه زیاد کنسول‌ها، نسل زد از تلفن‌های همراه خود برای بازی استفاده می‌کنند.
  9. بیش از نیمی از جمعیت نسل زد دوربین گوشی را یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید آن می‌دانند. عوامل زیادی وجود دارد که هنگام خرید تلفن همراه باید در نظر گرفت. با این حال، طبق یک نظرسنجی، بیش از نیمی از افراد نسل زد کیفیت دوربین را مهم‌ترین عامل می‌دانند.
  10. سه نفر از هر چهار نوجوان می‌گویند که اولین تلفن هوشمند خود را بین سنین ۱۳ تا ۱۶ سالگی دریافت کرده‌اند. برای نسل هزاره و گروه‌های سنی قدیمی‌تر، سن ۱۳ تا ۱۶ سالگی برای داشتن تلفن هوشمند خیلی زود بود. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داده که این وضعیت برای نوجوانان نسل زد متفاوت است، به‌طوری که بیش از سه‌چهارم آن‌ها اولین تلفن هوشمند خود را در این سنین دریافت کرده‌اند.

آمار پذیرش فناوری توسط نسل زد

  1. حدود ۲۲ درصد از جمعیت نسل زد گفته‌اند که از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند. با پیشرفت فناوری، جوانان دیگر نیازی به انجام کارها به روش سنتی ندارند.
  2. ۶۶ درصد نسل زد وب‌سایت‌ها را با استفاده از وردپرس می‌سازند. بیشتر افراد این گروه سنی از روش‌های مرسوم طراحی وب‌سایت استفاده نمی‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها از روش‌های ساده‌تر، مانند وردپرس، استفاده می‌کنند.
  3. حدود ۳۷ درصد از نسل زد روزانه بین یک تا پنج ایمیل دریافت می‌کنند، و ۵ درصد از آن‌ها بیش از صد ایمیل در روز دریافت می‌کنند. شکی نیست که جوانان بیشتر از نسل قبل ایمیل دریافت می‌کنند. آن‌ها در فعالیت‌های آنلاین بیشتری مشارکت دارند که میزان دریافت ایمیل و به‌روزرسانی‌های ایمیلی را افزایش می‌دهد.
  4. ۳۰ درصد از نوجوانان باور دارند که فناوری راه‌حل اصلی مشکلات جهانی است. گرچه بسیاری از افراد در سراسر جهان باور دارند که فناوری راه‌حل آینده است، این عدد شامل ۳۰ درصد از نوجوانانی است که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. ۷۰ درصد دیگر معتقدند که مشکلات جهان راه‌حل‌های دیگری دارند.
  5. حدود ۳۱ درصد از کاربران جوان اینترنت از اشتراک‌گذاری داده‌های حساس شخصی خود در فضای مجازی نمی‌ترسند. والدین و سرپرستان به دلیل داده‌های حساسی که جوانان به اشتراک می‌گذارند، بیشتر مراقب دسترسی فرزندانشان به اینترنت هستند.
  6. بیش از ۵۲ درصد از نسل زد تمایل دارند از فناوری واقعیت مجازی برای سرگرمی استفاده کنند. از زمانی که بازی‌ها و دیگر محصولات واقعیت مجازی به وجود آمده‌اند، نسل زد بیشتر از سایر گروه‌های سنی از آن‌ها استفاده کرده‌اند.
  7. تلفن‌های هوشمند برای بیش از ۳۲ درصد نسل زد و سیله پرداخت هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که نسل زد بیش از دیگر گروه‌های سنی به اجرای سیاست‌های بدون پول نقد اهمیت می‌دهد. حدود ۳۲ درصد از آن‌ها با تلفن‌های هوشمند خود پرداخت هزینه می‌کنند.
  8. ۴۳ درصد از جوانان معتقدند که داشتن دستگاه‌های هوشمند خانگی یکی از ضروریات هر خانه است. دستگاه‌های هوشمند خانگی برای ایمنی و راحتی در کنترل وسایل خانه اهمیت دارند. با این حال، جوانان نسبت به شهروندان مسن‌تر اهمیت بیشتری به آن‌ها می‌دهند.

آمار استفاده از فناوری در نسل زد

  1. بیش از نیمی از افراد نسل زد همزمان از بیش از یک دستگاه هوشمند استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده که به دلیل علاقه زیاد جوانان به گجت‌ها، حدود ۶۶ درصد از آن‌ها همزمان از دو دستگاه استفاده می‌کنند. ۴۴ درصد دیگر که قادر به استفاده از چند دستگاه نیستند، یا توان خرید آن را ندارند و یا علاقه‌ای ندارند.
  2. ۹۱ درصد از نسل زد شب‌ها با تلفن همراه خود به خواب می‌روند. بیشتر جوانان شب‌ها از تلفن همراه خود برای جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی، کار یا ارتباط با دوستان استفاده می‌کنند. بنابراین، معمولاً این دستگاه‌ها در هنگام خواب هم کنار آن‌ها قرار دارند.
  3. ۷۱ درصد از نسل زد ویدیوها را با تلفن‌های هوشمند خود تماشا می‌کنند. از آنجا که تلفن‌های هوشمند راحت‌تر از لپ‌تاپ‌ و تلویزیون‌ هستند، بیش از نیمی از این گروه سنی از آن‌ها برای تماشای ویدیوها استفاده می‌کنند. در حالی که ۲۹ درصد دیگر از رایانه‌ها و تلویزیون‌ها برای نمایش ویدیوها با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.
  4. از هر پنج نوجوان، یکی لوازم الکترونیکی خود را بازیافت می‌کند. تعداد کمی از نوجوانان به بازیافت اعتقاد دارند. به همین دلیل، یک نظرسنجی نشان داده که تنها یک نفر از هر پنج نوجوان لوازم الکترونیکی خود را بازیافت می‌کند، یعنی بیست درصد.
  5. ۵۱ درصد از افراد نسل زد از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. یکی از نظرسنجی نشان داده که حدود ۵۱ درصد از جوانان از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که این روش سریع‌تر و آسان‌تر است.
  6. نوجوانان بیشتر استفاده از تلفن‌های هوشمند را به رایانه‌های رومیزی یا همان دسکتاپ ترجیح می‌دهند. تحقیقات اخیر، نشان داده که حدود ۷۵ درصد از نوجوانان ترجیح می‌دهند از تلفن‌های هوشمند استفاده کنند تا رایانه‌های رومیزی. برخی از عواملی که این موضوع را تقویت می‌کنند استفاده ساده و قابل حمل بودن تلفن‌های هوشمند است.
  7. ۹۱ درصد از جمعیت نسل زد می‌گویند که فناوری‌هایی که شرکت‌ها استفاده می‌کنند می‌تواند در تصمیم‌گیری شغلی آن‌ها تأثیر بگذارد. تقریباً همه نسل زد معتقدند که فناوری در تصمیم‌گیری شغلی بسیاری از شرکت‌ها تأثیر دارد. آن‌ها معتقدند که برخی از فناوری‌ها موجب بیکاری و برخی دیگر موجب اشتغال افراد می‌شود.

آمار عادت‌‌های دیجیتالی نسل زد

  1. وب‌سایت‌هایی که بیش بالا آمدن و بارگذاری اولیه آن‌ها بیش از ۵ ثانیه بارگیری می‌شوند، ۶۰ درصد از مشتریان نسل زد خود را از دست می‌دهند. تمرکز اگثر نوجوانان کم و تحمل‌شان کمتر است، بنابراین آن‌ها به سرعت از وب‌سایت‌هایی که دچار تأخیر هستند خارج می‌شوند. به همین دلیل، صاحبان وب‌سایت‌ها گزارش می‌دهند که در هنگام بروز اختلالات شبکه و بارگذاری بیش از ۵ ثانیه، بیشتر مشتریان نسل جدید خود را از دست می‌دهند.
  2. بیش از ۷۳ درصد از نسل زد از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با دوستان و خانواده خود در ارتباط هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از جوانان زمان بیشتری را با دستگاه‌های خود می‌گذرانند تا با دوستان خود. با این حال، ۲۷ درصد از آن‌ها هنوز ترجیح می‌دهند به صورت فیزیکی با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانند.
  3. تنها ۴۱ درصد از نسل زد نگرانند که در حالت آنلاین، وقت خود را هدر می‌دهند. ۵۹ درصد ترجیح می‌دهند آنلاین باقی بمانند، حتی اگر کاری نداشته باشند.
  4. نسل هزاره‌ای‌ها ۴ ثانیه زمان صرف ارزیابی محتوا می‌کنند، نیمی از زمانی که نسل زد صرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که نسل زد بیشتر از نسل هزاره‌ای‌ها زمان صرف ارزیابی محتوا می‌کنند. آن‌ها ۸ ثانیه برای ارزیابی محتوا وقت می‌گذارند.
  5. ۴۵ درصد از نوجوانان تقریباً به طور مداوم آنلاین هستند. برای کار، شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با دیگران و موارد دیگر، ۴۵ درصد از نوجوانان ۹۰ درصد از زمان خود را به صورت آنلاین می‌گذرانند. تنها حدود ۵۵ درصد از آن‌ها زمان صرف‌شده خود در فضای آنلاین را مدیریت می‌کنند.
  6. حدود ۳۱ درصد از جمعیت نسل زد به نوعی به اینترنت و فضای دیجیتال اعتیاد دارند. اعتیاد به اینترنت در نسل زد بیشتر از نسل هزاره‌ است. ۳۱ درصد از نسل زد معتاد به اینترنت است، در حالی که این رقم برای نسل هزاره ۲۵ درصد بود.
  1. ۲۴ درصد از نوجوانان می‌گویند که نمی‌توانند حتی یک ساعت بدون اینترنت راحت باشند. اعتیاد به اینترنت، در میان جوانان بیشتر دیده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۲۴ درصد از نوجوانان نمی‌توانند یک ساعت بدون دسترسی به اینترنت تحمل کنند و بسیاری دیگر نمی‌توانند حتی یک روز بدون آن سر کنند. تنها ۸ درصد می‌توانند یک روز بدون اینترنت بمانند و احساس ناراحتی نکنند.

آمار بازاریابی نسل زد

  1. ۶۰ درصد از نسل زد در تلاش برای حفظ تعادل بین کار و زندگی خود هستند. به دلیل حواس‌پرتی‌های مداوم این گروه سنی، آن‌ها در تلاش هستند تا تعادل کاری خود را حفظ کنند. اخلاق کاری آن‌ها به اندازه‌ای قوی نیست که بتوانند به اندازه‌ای که باید مؤثر باشند.
  2. میانگین زمانی که یک فرد از نسل زد در یک روز آنلاین سپری می‌کند، ۸ ساعت است. آن‌ها زمان باقی‌مانده روز را بین فعالیت‌های مختلف تقسیم می‌کنند.
  3. حدود ۵۸ درصد از شهروندان جوان ایالات متحده به ارتش و دولت محلی اعتماد دارند. ارتش و دولت محلی معمولاً زمانی که نیاز باشد بیشتر به کمک مردم ایالات متحده می‌آیند. به همین دلیل است که مردم این گروه سنی اعتماد زیادی به آن‌ها دارند.
  4. تنها ۳۷ درصد از افراد این گروه سنی علاقه‌مند به سفر هستند. علاقه‌های افراد در این گروه متفاوت است. طبق یک نظرسنجی، حدود ۳۷ درصد از آن‌ها علاقه‌مند به سفر هستند و ۷۰ درصد تلاش می‌کنند پول درآورند و به یک زندگی کاری پایدار برسند.
  5. کارشناسان می‌گویند که حدود ۳۷ درصد از نسل زد پس از فارغ‌التحصیلی در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار خواهند کرد. طبق نظر کارشناسان در زمینه تحلیل سنی، حدود ۳۷ درصد از افراد نسل زد در نهایت در صنعت مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار خواهند شد. این صنعت کمترین میزان ثبت‌نام افراد را نسبت به دیگر صنایع دارد.
  6. ۷۲ درصد از این نسل، مراقبت‌های بهداشتی را مهم‌ترین مسئله سیاسی می‌دانند. افراد متولد شده بین سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۴۵، زمانی ثبات اقتصادی را مهم‌ترین مسئله سیاسی می‌دانستند. با گذشت زمان، این موضوع دیگر چالشی نبود و مراقبت‌های بهداشتی به یک تهدید بزرگ‌تر تبدیل شد. آمارها نشان می‌دهند که شهروندان جوان آمریکا بیشتر به چالش‌های بهداشتی خود فکر می‌کنند تا مسائل مالی.
  7. در ایالات متحده، افراد نسل زد بیشتر بر مزایای مراقبت‌های بهداشتی، حقوق و امنیت شغلی تمرکز می‌کنند. به دلیل افزایش ناامنی، مشکلات بهداشتی و بی‌ثباتی مالی، جوانان در ایالات متحده بیشتر بر این موضوعات تمرکز می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از آن‌ها به این جنبه‌ها توجه می‌کنند و بهبود آن‌ها را انتظار دارند.
  8. حدود ۹۸ درصد از جوانان در جهان یک تلفن هوشمند دارند. تلفن‌های هوشمند به دلیل سادگی استفاده برای بیشتر جوانان حیاتی هستند، بنابراین اکثر آن‌ها برای کار کردن از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر از آن‌ها برای ارتباط با دنیای آنلاین به آن نیاز دارند زیرا هم‌سالان آن‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند.
  9. تا ۱۰ سال آینده، نسل زد یک سوم از نیروی کار جهان را تشکیل خواهد داد. کارشناسان در این حوزه می‌گویند که نسل زد بخش عمده‌ای از نیروی کار جهان را در آینده تشکیل خواهد داد. با توجه به سرعت رشد این نسل، این پیش‌بینی محقق خواهد شد.
  10. بیشتر افراد نسل زد حداقل پنج ساعت روزانه از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۵۵ درصد از افراد نسل زد روزانه حدود پنج ساعت با تلفن‌های هوشمند خود وقت می‌گذرانند. برخی این کار را برای کار کردن، ارتباط با دوستان، حضور در شبکه‌های اجتماعی، بازی کردن یا تماشای فیلم انجام می‌دهند.

آمار نسل زد و شبکه‌های اجتماعی

  1. فیس‌بوک چهارمین پلتفرم پرکاربرد نسل زد است. گرچه فیس‌بوک پلتفرم شماره یک شبکه‌های اجتماعی در جهان است، اما در میان جوانان، چهارمین پلتفرم پرکاربرد است. این نسل بیشتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
  2. حدود ۵۲ درصد از نسل زد شبکه‌های اجتماعی را به عنوان اولین منبع برای شناخت برندها می‌شناسند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر جوانان به‌روزرسانی‌های برندها را از طریق وب‌سایت‌ها، بیلبوردها و دیگر روش‌ها دریافت نمی‌کنند. آن‌ها این اطلاعات را از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند زیرا بیشتر وقت خود را در آنجا می‌گذرانند.
  3. سه نفر از هر چهار نفر از نسل زد از طریق شبکه‌های اجتماعی با سلبریتی‌های خود در ارتباط هستند. بیش از نیمی از این گروه سنی از این روش برای پیگیری زندگی سلبریتی‌های محبوب خود استفاده می‌کنند. زیرا به‌سختی می‌توان پلتفرمی را پیدا کرد که سلبریتی‌ها در آن زندگی خود را به اشتراک نگذارند.
  4. بیش از ۶۱ درصد از افراد این گروه سنی روزانه از یوتیوب و اینستاگرام استفاده می‌کنند. بیشتر افراد این گروه سنی به منظور تحقیق، سرگرمی و تفریح روزانه در یوتیوب و اینستاگرام وقت می‌گذرانند. این سایت‌ها محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده‌ای برای نیازهای خاص کاربران دارند.
  5. میانگین زمانی که نسل زد روزانه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند حدود ۳ ساعت است. در طی سال‌ها، شبکه‌های اجتماعی جذاب‌تر شده‌اند. بیشتر جوانان به طور متوسط روزانه ۳ ساعت را بین پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.
  6. حدود ۵۵ درصد از جوانان ادعا می‌کنند که به صورت آنلاین خلاق‌تر و سازنده‌تر هستند تا به صورت آفلاین. فضای مجازی گسترده است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
  7. بسیاری از افراد کارهای خلاقانه خود را از طریق اپلیکیشن‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. از آنجا که بیشتر جوانان اعتراف کرده‌اند که در فضای آنلاین خلاق‌تر هستند، از فضای مجازی به عنوان وسیله‌ای مطمئن برای به اشتراک گذاشتن کارهای خود استفاده می‌کنند. حدود ۵۶ درصد از آن‌ها این فضا را بهترین وسیله برای به اشتراک گذاشتن آثار خود می‌دانند.
  8. ۸۱ درصد از نسل زد معتقدند که شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها کمک می‌کند تا با دوستان خود در ارتباط بمانند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی اکنون به عنوان ابزاری برای تجارت و کسب درآمد برای بسیاری از افراد مطرح هستند، اما استفاده‌های دیگری نیز دارند. هدف اصلی این پلتفرم‌ها ارتباط با دوستان و دریافت سرگرمی بود و ۸۱ درصد از جوانان هنوز از آن‌ها به همین روش استفاده می‌کنند.
  9. ۹۰ درصد از نوجوانان حداقل یک بار از اسنپ‌چت استفاده کرده‌اند. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جوانان بیشتر از افراد مسن‌تر از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند. تقریباً همه آن‌ها حداقل یک بار از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند.
  10. سه‌چهارم از نوجوانان اعتراف کرده‌اند که حداقل یک نفر از سلبریتی‌های آنلاین (اینفلوئنسرها) را دنبال می‌کنند. نوجوانان نسل زد بیش از نسل هزاره به دنبال تأثیرگذاران آنلاین هستند. آن‌ها عاشق محتوایی هستند که اینفلوئنسرها به آن‌ها ارائه می‌دهند، بنابراین سه نفر از هر چهار نوجوان حداقل یک نفر از آن‌ها را دنبال می‌کنند.
  11. نسل زد حدود ۶۰ درصد از کاربران کل تیک‌تاک را تشکیل می‌دهند. طبق تحلیل‌های تیک‌تاک، ۴۰ درصد از کاربران این اپلیکیشن را نسل هزاره‌ای‌ها و گروه‌های سنی دیگر تشکیل می‌دهند. با این حال، تعداد بیشتری از افراد نسل زد در این سایت حضور دارند، زیرا آمارها نشان می‌دهند که آن‌ها ۶۰ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند.
  12. اینستاگرام برای ۴۱ درصد از نوجوانان اپلیکیشن شماره یک برای دنبال کردن اینفلوئنسرهاست. آمارها نشان می‌دهند که تنها ۱۶ درصد از افراد این گروه سنی از فیس‌بوک برای پیگیری اینفلوئنسرها و وبلاگ‌نویسان استفاده می‌کنند. در همین حال، بیشتر (۴۱ درصد) از اینستاگرام برای این منظور استفاده می‌کنند، زیرا اینفلوئنسرها در آنجا فعال‌تر هستند.
  13. هر سال تعداد بیشتری از جوانان استفاده از فیس‌بوک را کنار می‌گذارند. تحقیقات نشان داده است که تعداد کاربران جوان فیس‌بوک هر ساله اندکی کاهش می‌یابد. بیشتر آن‌ها ادعا می‌کنند که این اپلیکیشن چیزی را که می‌خواهند به آن‌ها ارائه نمی‌دهد.

آمار رفتارهای مصرفی نسل زد

  1. ۴۳ درصد از جوانان به طور منظم و دقیق نظرات خود درباره محصولات مختلف را مطرح می‌کنند. مانند یک وظیفه، بیشتر جوانان به‌طور منظم نظرات خود را در مورد محصولات جدید پست می‌کنند. حدود ۴۳ درصد از آن‌ها می‌گویند که این کار را انجام می‌دهند تا تجربه بهتری از برند موردنظر در بازدید بعدی داشته باشند.
  2. ۸۲ درصد از نوجوانان هنگام خرید به توصیه دیگران توجه می‌کنند. می‌توان گفت که بسیاری از نوجوانان هنگام خرید محصول از خود نظر مستقلی ندارند. آن‌ها به توصیه خانواده، دوستان یا هر کسی که فکر می‌کنند بهتر می‌داند، عمل می‌کنند.
  3. ۶۰ درصد نسل زد تمایل دارند با کمک پیام‌های تبلیغاتی با برندها در ارتباط باشند. این گروه به ارتباط با برندها اهمیت می‌دهند، زیرا این ارتباط به آن‌ها کمک می‌کند تا روابط شخصی ایجاد کنند. این امر به نحوی باعث می‌شود آن‌ها برند را بیشتر دوست داشته باشند و بخواهند بیشتر از آن خرید کنند.
  4. ۶۲ درصد از نسل زد محصولات را به این دلیل خریداری می‌کنند که یک اینفلوئنسر آنلاین آن‌ها را توصیه کرده است. بسیاری از افراد نسل زد به قدری به اینفلوئنسرها علاقه‌مند شده‌اند که هر چیزی را که آن‌ها توصیه می‌کنند خریداری می‌کنند. آمارها نشان می‌دهند که حدود ۶۲ درصد آن‌ها تحت تاثیر هستند.
  5. برنامه‌های وفاداری و تخفیف برای ۶۵ درصد از مشتریان نسل زد ارزش زیادی دارد. برندها گزارش می‌دهند که تعداد بیشتری از مشتریان نسل زد از کدهای تخفیف آن‌ها برای خدمات با تخفیف استفاده می‌کنند. تنها حدود ۳۵ درصد از نسل جدید به این برنامه‌های علاقه ندارند.
  6. حدود ۶۶ درصد از نوجوانان هنگام انتخاب یک برند به کیفیت محصول توجه می‌کنند. کیفیت محصولات و خدمات خاص برای نوجوانانی که می‌خواهند یک برند را انتخاب کنند جذاب است. آن‌ها به برندهایی با محصولات با کیفیت اعتماد می‌کنند و خرید مداوم خود را از آن‌ها انجام می‌دهند.
  7. عبارت «موجود نیست» باعث ناراحتی حدود ۶۵ درصد از خریداران نسل زد هنگام خرید آنلاین می‌شود. بسیاری از نوجوانان دوست دارند وقتی به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند، همه محصولاتی را که می‌خواهند، به‌راحتی در دسترس باشد. آن‌ها از عبارت «موجود نیست» یا «تمام شده» ناراحت می‌شوند.
  8. بیشتر جوانان نسل زد از فضای مجازی برای سرگرمی استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۶۵ درصد از این گروه سنی، از اینترنت برای سرگرمی استفاده می‌کنند. آن‌ها به تماشای عکس‌ها، ویدیوها، فیلم‌ها، بازی کردن و دیگر موارد سرگرم‌کننده می‌پردازند.
  9. ۷۱ درصد از پسران در این گروه سنی وقت خود را صرف تماشای بازی‌های ویدیویی زنده در پلتفرم توییچ‌(Twitch) می‌کنند. توییچ پلتفرمی برای پخش ویدیوهای زنده است؛ بسیاری از کاربران بازی‌های ویدیویی را بازی می‌کنند و آن‌ها را در این پلتفرم به نمایش می‌گذارند. گرچه برخی از دختران جوان نیز به تماشای این بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، اما تعداد پسران جوانی که در این پلتفرم وقت خود را صرف تماشای بازی‌های ویدیویی می‌کنند، بیشتر است.
  10. تلویزیون کابلی در بین نسل ایکس محبوب‌تر از نسل زد است. آمار نشان می‌دهد که تنها ۴۵ درصد از نسل زد در سال ۲۰۲۳ تلویزیون کابلی تماشا کرده‌اند و این درصد در سال ۲۰۲۴ بیشتر کم‌تر هم خواهد شد. اما در مقابل، تعداد بیشتری از افراد نسل ایکس، حدود ۶۸ درصد، همچنان به تماشای تلویزیون کابلی علاقه دارند.
  11. بیشترین سهم از مشترکین نتفلیکس متعلق به نسل زد است. تعداد بیشتری از افراد نسل زد برای سرگرمی به صورت آنلاین می‌روند. تحلیل‌های نتفلیکس نشان می‌دهد که حدود ۷۱ درصد از مشترکین آن در سال ۲۰۲۳ از افراد این گروه سنی هستند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این تعداد با گذشت زمان و رسیدن به سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.
  12. ۶۱ درصد از جوانان هر روز در شبکه‌های اجتماعی به دنبال اخبار می‌گردند. شبکه‌های اجتماعی به ابزاری برای انتقال اخبار به دولت‌ها و افراد تأثیرگذار بسیاری تبدیل شده‌اند. این موضوع، تضمین می‌کند که اخبار به تعداد بیشتری از افراد برسد. همچنین، ۶۱ درصد از جوانان هر روز در شبکه‌های اجتماعی به دنبال اخبار هستند.

آمار عادت‌های خرید نسل زد

  1. در هنگام خرید از فروشگاه‌های فیزیکی، ۴۷ درصد از افراد نسل زد همچنان با استفاده از تلفن‌های همراه خود به دنبال قیمت‌های بهتر به صورت آنلاین هستند. بین فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی برای برخی از محصولات معمولاً رقابت قیمتی وجود دارد. بیشتر افراد نسل زد معتقدند که این امر بستگی به محصول دارد، بنابراین، در هنگام خرید، به‌صورت آنلاین مقایسه می‌کنند.
  2. بسیاری از خریداران نسل زد از اپلیکیشن‌هایی برای دریافت جوایز و پاداش‌های خرید استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که نسل هزاره‌ای‌ها بیشتر به خرید و استفاده از محصولات اهمیت می‌دهند تا پاداش‌های خرید. اما این موضوع، برای جوانان متفاوت است، زیرا حدود ۷۰ درصد از آن‌ها از اپلیکیشن‌های فروشگاه‌ها فقط برای دریافت پاداش استفاده می‌کنند.
  3. ۶۷ درصد از جوانان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های حضوری خرید کنند. طبق یک نظرسنجی، بیشتر جوانان ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های حضوری خرید کنند زیرا از انتظار برای تحویل محصول لذت نمی‌برند. آن‌ها معتقد هستند که این انتظار باعث احساس بی‌قراری و اضطراب می‌شود.
  4. بیشتر نسل زد در فرآیند خریدهای خانوادگی شرکت نمی‌کنند. نسل زد خریدهای خانوادگی را خسته‌کننده و طاقت‌فرسا می‌داند، به همین دلیل بیشتر در این فرآیند شرکت نمی‌کنند. با این حال، ۷۲ درصد از آن‌ها به دلیل فشار والدین مجبور به این کار می‌شوند. ۲۸ درصد دیگر این کار را با نوع دیگری از اجبار، انجام می‌دهند. این کار را انجام می‌دهند چون کسی دیگر برای انجام آن وجود ندارد.
  5. یک خریدار نوجوان، به‌طور متوسط سه نظر آنلاین را قبل از خرید یک محصول مطالعه می‌کند. برای جلوگیری از پشیمانی، نوجوانان حداقل سه نظر آنلاین را قبل از خرید محصولی جدید مطالعه می‌کنند. برخی حتی تعداد بیشتری نظر می‌خوانند تا از خرید خود مطمئن شوند.

آمار استراتژی بازاریابی برای نسل زد

  1. بازگشت پول و تخفیف‌ها راه‌های مؤثری برای جذب افراد نسل زد به سوی برندها هستند. بسیاری از برندها تأیید کرده‌اند که تعداد بیشتری از نسل زد دنبال بازگشت پول خرید و تخفیف هستند.
  2. حدود ۶۴ درصد از نسل زد در حداقل یک برنامه وفاداری شرکت کرده‌اند. برنامه‌های وفاداری تکنیک‌های بازاریابی مؤثری هستند که جوانان را بیشتر به خود جذب می‌کنند.
  3. خدمات پشتیبانی مشتریان عالی برای بیشتر افراد نسل زد جذاب است. تحلیل‌های مختلف برندها نشان می‌دهد که بیشتر افراد نسل زد به دلیل خدمات پشتیبانی مشتریان عالی به برندهای خاصی مراجعه می‌کنند. حدود ۶۰ درصد از آن‌ها می‌گویند که به فروشندگانی که با آن‌ها به خوبی رفتار می‌کنند، باز خواهند گشت، حتی اگر قیمت محصول بالا باشد.
  4. تصاویر واقعی محصولات برای ۵۲ درصد از مخاطبان جذاب‌تر از تصاویر ویرایش‌شده هستند. تصاویر واقعی محصولات به خریداران نشان می‌دهد که دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنند. در مقابل، تصاویر ویرایش‌شده محصول را به شکلی دلپذیرتر نشان می‌دهند اما ممکن است خریدار را در مورد واقعیت محصول دچار سردرگمی کنند. به همین دلیل، بیشتر جوانان تصاویر ویرایش‌نشده را ترجیح می‌دهند.
  5. ۵۹ درصد از افراد نسل زد به تجارت اجتماعی اعتماد می‌کنند. حدود ۵۹ درصد از افراد نسل زد معتقدند که بهترین زمان برای خرید یک محصول وقتی است که یک بلاگر یا اینفلوئنسر آن را توصیه کرده باشد. بنابراین، بدون تردید خرید می‌کنند. برندها از این روش استفاده کرده‌اند و نتایج آن مؤثر بوده است.
  6. کمپین‌های بازاریابی ایمیلی بر تصمیم‌گیری خرید حدود ۳۱ درصد از کاربران جوان اینترنت تأثیری نمی‌گذارد. یکی از استراتژی‌های مؤثر برای افزایش فروش، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است. با این حال، این استراتژی بر ۳۱ درصد از کاربران جوان اینترنت تأثیری نمی‌گذارد، اما ۶۹ درصد دیگر تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.
  7. ۶۵ درصد از متخصصان بازاریابی دیجیتال می‌گویند که هزینه‌های خود را برای جذب مشتریان نسل زد افزایش خواهند داد. جذب افراد نسل زد به خرید محصول شما آسان اما پرهزینه است، زیرا نیازهای خاصی دارند. با این حال، بازدهی معمولاً بسیار زیاد است، به همین دلیل استراتژیست‌های بازاریابی اهمیتی به هزینه‌ها نمی‌دهند و برای جذب این گروه سنی بیشتر خرج می‌کنند.
  8. احتمال جذب نسل زد به عنوان مشتریان برندهایی که برابری جنسیتی را در تبلیغات خود ترویج می‌کنند ۷۷ درصد است. تبلیغاتی که برابری جنسیتی را ترویج می‌کنند بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار می‌گیرند. یکی از عوامل مهم این موضوع، فعال اجتماعی این گروه از افراد است.
  9. در مقایسه با نسل هزاره‌ای‌ها، نسل زد انتظار کمتری از فروشگاه‌ها برای ارائه تجربه شخصی‌سازی‌شده دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که خریداران نسل هزاره‌ای‌ها بیشتر از نسل جوان به تجربه شخصی‌سازی‌شده از فروشگاه‌ها نیاز دارند. حدود ۷۴ درصد از شهروندان مسن‌تر انتظار دارند که فروشگاه‌ها تجربه شخصی‌سازی‌شده‌ای را به آن‌ها ارائه دهند، در حالی که تنها ۶۴ درصد از افراد نسل زد این انتظار را دارند.
  10. رتبه‌بندی محصول مهم‌ترین عامل برای ۵۲ درصد از جوانان هنگام خرید است. این گروه سنی به رتبه‌بندی محصولات اهمیت زیادی می‌دهند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. این به آن معناست که آن‌ها ترجیح می‌دهند محصول یا خدماتی را با بالاترین رتبه و بیشترین امتیاز خریداری کنند.
  11. بسیاری از افراد نسل زد معتقدند که بازاریابی توسط اینفلوئنسرها مؤثرتر از سایر استراتژی‌ها است. از آن‌جا که بیشتر افراد نسل زد محصولات را بر اساس توصیه اینفلوئنسرها خریداری می‌کنند، بازاریابی توسط این افراد به یک استراتژی بازاریابی مؤثر تبدیل شده است. افراد این نسل این روش را به عنوان مؤثرترین تکنیک در صنعت می‌دانند.

آمار هزینه‌های نسل زد

  1. نسل زد نسبت به نسل هزاره‌ای‌ها ۶ درصد بیشتر برای نوشیدنی‌های الکلی هزینه می‌کند. این دروغ نیست که نسل زد نسبت به نسل هزاره‌ای‌ها الکل بیشتری مصرف می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که این گروه سنی ۶ درصد بیشتر از شهروندان مسن‌تر برای نوشیدنی‌های الکلی هزینه می‌کنند.
  2. در سال ۲۰۲۲، فروش ماریجوانای تفریحی در میان جوانان ایالات متحده ۱۲۶ درصد افزایش یافت. بسیاری از جوانان به مواد مخدر اعتیاد دارند و برخی دیگر به دلیل تفریح و سرگرمی به سمت آن‌ها می‌روند. فروش ماریجوانای تفریحی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۲۶ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴ حتی بیشتر هم شود.
  3. نوجوانان جهان در مجموع والدین خود را وادار می‌کنند که سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار برای آن‌ها خرج کنند. والدین معمولاً پول خود را پس‌انداز می‌کنند، اما به دلیل فشار نوجوانان، این مقدار از دست می‌رود. برخی از دستگاه‌ها و محصولات بدون پیشنهاد نسل جدید هیچ وقت خریداری نمی‌شدند.
  4. قدرت خرید مشتریان نسل زد بالغ بر ۱۴۴ میلیارد دلار است. حتی اگر بسیاری از نسل زد درآمدی نداشته باشند، نسل زد قدرت خریدی معادل ۱۴۴ میلیارد دلار دارد. کارشناسان مالی می‌گویند که این مقدار در سال آینده افزایش خواهد یافت.
  5. بیشتر جوانان روش پرداخت بدون پول نقد را ترجیح می‌دهند. حدود ۷۳ درصد از جوانان بزرگسال ترجیح می‌دهند به جای حمل پول نقد از گزینه‌های پرداخت بدون پول نقد استفاده کنند. آن‌ها این کار را برای سهولت پرداخت انجام می‌دهند. با این حال، ۲۷ درصد از آن‌ها همچنان پول نقد را ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران مخالف این روش هستند.
  6. در ایالات متحده، یک مشتری معمولی از این گروه سنی در طول تعطیلات بیش از ۱۱۰۰ دلار هزینه می‌کند. کارشناسان مالی ایالات متحده دریافتند که جوانان در این کشور حداقل ۱۱۰۰ دلار برای تعطیلات هزینه می‌کنند. این مقدار برای تفریحات، سرگرمی، خرید هدایا و گاهی برای خرید لباس هزینه می‌شود.

آمار ترجیحات خرید نسل زد

  1. ۲۰ درصد از مشتریان جوان برند نایکی را برند محبوب خود در مد انتخاب می‌کنند. از میان هزاران برند پوشاک در سراسر جهان، ۲۰ درصد از جوانان نایکی را برند محبوب خود انتخاب می‌کنند. نشان تجاری، طراحی و کیفیت محصولات آن‌ها را جذب می‌کند.
  2. بیشتر خریداران آنلاین نسل زد آمازون را بر والمارت و ای‌بی ترجیح می‌دهند. آمازون به‌خاطر سهولت استفاده شهرت دارد و سایت خود را کاربرپسند طراحی کرده است. حدود ۷۵ درصد از افراد این گروه سنی ترجیح می‌دهند از آمازون خرید کنند.
  3. برندهایی که مسئولیت اجتماعی و محیط‌زیستی را به عهده می‌گیرند در میان ۵۵ درصد از افراد نسل زد فروش بیشتری دارند. اگر شرکتی تعهدات اجتماعی و محیط‌زیستی را به عنوان مسئولیت خود بپذیرد، می‌تواند دل ۵۵ درصد از افراد نسل زد را به دست آورد. یک نظرسنجی در مورد برندهای خرید نشان می‌دهد که این تعهدات اهمیت زیادی برای جوانان دارند.
  4. ۶۱ درصد از این مخاطبان ترجیح می‌دهند که شرکت‌ها اطلاعات شخصی آن‌ها را محرمانه نگه دارند. از یک مطالعه مشخص شد که افراد جوان دوباره به برندهایی که اطلاعات شخصی آن‌ها را سوءاستفاده می‌کنند، مراجعه نمی‌کنند. حدود ۶۱ درصد از آن‌ها به دلایلی خریدهای مستمر خود را از شرکت‌هایی انجام می‌دهند که اطلاعات آن‌ها را محرمانه نگه می‌دارند.
  5. صرف نظر از هزینه، ۶۱ درصد از نوجوانان محصولات تولید شده با روش‌های پایدار را خریداری می‌کنند. نوجوانان همچنین به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می‌دهند. به همین دلیل، بیش از نیمی از آن‌ها حاضرند برای محصولات با کیفیت و پایدار هزینه بیشتری پرداخت کنند.
  6. ۶۸ درصد از نسل زد از شرکت‌ها انتظار دارند که در بهبود جامعه نقش داشته باشند. افراد نسل زد معتقدند که برندهای بزرگ منابع کافی برای کمک به بهبود جامعه را دارند. بنابراین، آن‌ها انتظار دارند این برندها چنین نقشی را ایفا کنند.
  7. از هر سه مشتری نسل زد، یکی می‌گوید که گزینه‌های تحویل بر تصمیم‌گیری خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد. بیشتر جمعیت نسل زد می‌گویند که تصمیم آن‌ها برای خرید یک محصول به گزینه‌های تحویل مرتبط با آن بستگی دارد. بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند از خدمات تحویل درب منزل یا پرداخت هنگام تحویل استفاده کنند.

نسل زد و آمارهای خاص بازاریابی

نسلی که در حال حاضر بالاترین میزان مصرف سیگار و الکل را دارد، نسل زد است. آن‌ها بیشتر از نسل هزاره‌ای‌ها برای این موارد هزینه می‌کنند. همچنین، این نسل علاقه زیادی به فضای آنلاین دارند و بیشتر برای سرگرمی، آموزش و موارد دیگر به آنجا مراجعه می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی یکی از فضاهای آنلاین پرمصرف برای این گروه سنی است.

خرید آنلاین نقطه قوت آن‌هاست، زیرا راحت‌تر است. یکی دیگر از چیزهایی که این گروه به آن علاقه‌مند است، دستگاه‌های هوشمند هستند، به طوری که بیشتر آن‌ها یک دستگاه هوشمند دارند. برخی از آن‌ها به این دستگاه‌ها معتاد هستند و با تلفن‌های همراه خود به خواب می‌روند. علاوه بر این، آن‌ها معتقدند که گزینه‌های پرداخت بدون پول نقد بهترین روش‌ها هستند و آن را بر پول نقد ترجیح می‌دهند.

این نسل به دلیل آشنایی با فناوری و حضور مداوم در فضای آنلاین، توانسته است تغییرات عمده‌ای در بازارهای مختلف ایجاد کند و مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار گیرد. در نتیجه، برندها باید به روش‌های هوشمندانه و نوآورانه‌تری برای جلب توجه و حفظ ارتباط با نسل زد فکر کنند. همچنین، انتظار می‌رود که در سال‌های آینده نقش این نسل در بازارها و نیروی کار جهانی بیشتر از قبل برجسته شود. شما هم نسل زد هستید یا کار و زندگی با نسل زد را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را درباره نسل زد با ما در میان بگذارید.

 


 کتاب الکترونیکی همدلی
چگونه روابط کاری‌مان را بهبود دهیم و محصولاتمان را بهتر بفروشیم؟





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.