هنر تحت نظارت: برداشت رادیکال Ripcache در بیت کوین آمستردام

ریپ کش، هنرمندی با نام مستعار، موضوعات نظارت و حریم خصوصی را از طریق زیبایی شناسی پیکسلی 1 بیتی بررسی می کند. کار Ripcache با بررسی تأثیر نظارت مدرن در سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز، معاوضه‌های عصر دیجیتال در حال پیشرفت را بررسی می‌کند. سری اخیر آنها، “Hyperscalers” در صحنه اصلی بیت کوین آمستردام، با یک

کد خبر : 508944
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
هنر تحت نظارت: برداشت رادیکال Ripcache در بیت کوین آمستردام


ریپ کش، هنرمندی با نام مستعار، موضوعات نظارت و حریم خصوصی را از طریق زیبایی شناسی پیکسلی 1 بیتی بررسی می کند. کار Ripcache با بررسی تأثیر نظارت مدرن در سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز، معاوضه‌های عصر دیجیتال در حال پیشرفت را بررسی می‌کند. سری اخیر آنها، “Hyperscalers” در صحنه اصلی بیت کوین آمستردام، با یک فروش خصوصی که توسط میز OTC مدیریت UTXO به مجموعه دار Brissi تسهیل می شود، نمایش داده شد، که نقطه عطفی در حرفه آنها و اکوسیستم معمولی بزرگتر است.

با ریپ کش به بحث درباره هنر او نشستیم.

دستورات بیت کوین راه های جدیدی را برای مخاطبان ایجاد می کند تا با هنر دیجیتال درگیر شوند. در دنیایی که به طور فزاینده ای تحت سلطه نظارت است، این چگونه بر دیدگاه های شما در مورد مالکیت، دیده شدن و کنترل بر هنر تأثیر می گذارد؟

دستورات وضع موجود در مورد مالکیت و کنترل را به چالش می کشند. آنها به نوعی دسترسی به اشکال خاصی از هنر را دموکراتیک می کنند. در گذشته، بسیاری از دنیای هنر در مورد انحصار بود. آثار هنری پنهان در مجموعه‌های خصوصی یا در انبار، فقط برای تعداد معدودی قابل دسترسی است. این انحصار مانند یک پایگاه داده متمرکز با ورودی محدود است.

در مقابل، حک کردن هنر روی بیت کوین باعث می شود تا آن را به صورت جهانی در دسترس قرار دهیم. مطمئناً، هنوز ممکن است مالک آن نباشید، اما حداقل هر کسی که به اینترنت متصل است می‌تواند بدون واسطه به آن نگاه کند و کار را تأیید کند. این دسترسی و شفافیت ساختارهای سنتی قدرت را در مالکیت و سرپرستی هنر به چالش می‌کشد. با این اوصاف، در عصر نظارت فراگیر، این گشودگی همچنین سوالاتی را در مورد حریم خصوصی و پتانسیل استفاده از هنر و منشأ به اشتراک گذاشته یا سوء استفاده ایجاد می‌کند. این یک تعادل ظریف بین دیده شدن و کنترل و دفاع از آینده ای است که در آن هنر هم قابل دسترسی باشد و هم به حریم خصوصی افراد احترام بگذارد (برای هنرمند، کلکسیونر و عموم مردم).

شبکه، 2024، 1024×1024 پیکسل، کتیبه ترتیبی بیت کوین، رسانه کاملاً زنجیره ای.

همانطور که فناوری‌هایی مانند بلاک چین و هوش مصنوعی به شکل‌دهی آینده هنر دیجیتال ادامه می‌دهند، رابطه بین هنر و نظارت را چگونه می‌بینید؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند روایتی جایگزین برای دنیای سنگین نظارتی که ما در آن زندگی می‌کنیم ارائه دهد یا فقط آن را عمیق‌تر کند؟

هوش مصنوعی و بلاک چین به طور فعال درک ما از نظارت و حریم خصوصی را تغییر می دهند. در حالی که هوش مصنوعی دارای پتانسیل خلاقانه بسیار زیادی است، زیرا می تواند اشکال جدیدی از ایجاد و تعامل را ایجاد کند، خطراتی نیز به همراه دارد. بزرگ‌ترین خطر، تقویت قابلیت‌های نظارتی با جمع‌آوری و پردازش حجم وسیعی از داده‌ها، پیش‌بینی رفتارها و به‌طور بالقوه خفه کردن خودانگیختگی است.

با این حال، گفتن قطعی دشوار است. هوش مصنوعی می‌تواند وضعیت نظارت را عمیق‌تر کند، اما پتانسیل ارائه گزینه‌های جایگزین را نیز دارد. هنرمندان در حال حاضر از هوش مصنوعی برای کشف مضامین حفظ حریم خصوصی و هویت استفاده می‌کنند و تا حدودی کنترل روی روایت را به دست می‌آورند. و شاید کمی کلیشه ای باشد، اما من فکر می کنم کریپتو و بیت کوین با فعال کردن تعاملات غیرمتمرکز و به طور فزاینده آنون، تعادلی را ایجاد می کنند. هنرمندان می‌توانند بدون نظارت متمرکز، آثار خود را با مجموعه‌داران در سراسر جهان به اشتراک بگذارند و ضمن حفظ آزادی‌های فردی، فرهنگ باز بودن را ترویج کنند. همانطور که این فناوری در حال تکامل است، فکر می کنم بسیار مهم است که ما فعالانه آنها را شکل دهیم تا به جای کاهش آزادی های خلاقانه و شخصی خود، آنها را تقویت کنیم.

گنجاندن موتیف هایی مانند دوربین مدار بسته و هواپیماهای بدون سرنشین در کار شما سوالاتی را در مورد تنش بین جنبه همتا به همتا بیت کوین و حضور همه جانبه نظارت ایجاد می کند. آیا نگران این هستید که سیستم‌هایی که برای تمرکززدایی قدرت در نظر گرفته شده‌اند ممکن است همچنان توسط نیروهای نظارتی مورد استفاده قرار گیرند یا به یک پانوپتیکون دیجیتالی فزاینده کمک کنند؟

خطر استفاده از سیستم های غیرمتمرکز یک نگرانی واقعی است. استفاده من از موتیف هایی مانند دوربین های مدار بسته تلویزیونی و هواپیماهای بدون سرنشین تلاشی برای برجسته کردن این تنش است. این نمادها نمایانگر چشمان مراقب نظارت هستند و بینندگان را به این فکر می‌کنند که چگونه فناوری‌های در نظر گرفته شده برای توانمندسازی را می‌توان برای کنترل تغییر کاربری داد.

شفافیت مالی در بیت کوین قدرتمند است. این پتانسیل را دارد که مؤسسات را پاسخگو نگه دارد، اما اگر به دقت مدیریت نشود، می تواند داده های شخصی را نیز افشا کند. پارادوکسی وجود دارد که در آن افزایش باز بودن می تواند منجر به کاهش حریم خصوصی فردی شود. برای جلوگیری از مشارکت غیرمتمرکز در پانوپتیکون دیجیتال، مهم است که از فناوری‌هایی حمایت کنیم که حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار می‌دهند، مانند اثبات‌های دانش صفر، و مراقب تحولات نظارتی باشیم.

هنر می‌تواند با مطرح کردن این موضوعات به خط مقدم فرهنگی و با تشویق تعامل فعال با اخلاق سایفرپانک و همچنین پیامدهای درجه دوم و سوم فناوری، در این گفتمان نقش داشته باشد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.