دلار نزدیک به بالاترین حد دو ماه اخیر ثابت ماند زیرا بازارها چشم انداز فدرال رزرو را تحت فشار قرار دادند

توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی لندن (رویترز) – روز سه‌شنبه، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی در نزدیکی بالاترین میزان خود در بیش از دو ماه گذشته قرار داشت، که ناشی از شرط‌بندی فدرال رزرو برای کاهش متوسط ​​نرخ در کوتاه مدت بود. مجموعه ای از داده های ایالات متحده نشان می دهد که

کد خبر : 508664
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
دلار نزدیک به بالاترین حد دو ماه اخیر ثابت ماند زیرا بازارها چشم انداز فدرال رزرو را تحت فشار قرار دادند


توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی

لندن (رویترز) – روز سه‌شنبه، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی در نزدیکی بالاترین میزان خود در بیش از دو ماه گذشته قرار داشت، که ناشی از شرط‌بندی فدرال رزرو برای کاهش متوسط ​​نرخ در کوتاه مدت بود.

مجموعه ای از داده های ایالات متحده نشان می دهد که اقتصاد انعطاف پذیر است، در حالی که تورم در ماه سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافت و معامله گران را به کاهش شرط بندی برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو سوق داد.

بانک مرکزی ایالات متحده در آخرین نشست سیاستگذاری خود در ماه سپتامبر، چرخه کاهش خود را با حرکت تهاجمی 50 واحد پایه آغاز کرد، اما انتظارات بازار به سمت کاهش سرعت کاهش یافته و باعث تقویت دلار شده است.

معامله گران اکنون احتمال 89 درصدی را برای کاهش 25 واحدی در نوامبر در نظر می گیرند و 45 واحد در ثانیه کاهش قیمت کلی در سال را تجربه می کنند.

ارزش پول ایالات متحده در برابر شش رقیب، در 103.19 بود، فقط از 103.36، بالاترین سطح از 8 آگوست که در روز دوشنبه لمس کرد، که پس از درخواست کریس والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا برای “احتیاط بیشتر” در مورد کاهش نرخ بهره افزایش یافت. جلوتر

فرانچسکو پسوله، استراتژیست FX در ING، گفت: قیمت‌گذاری مجدد فدرال رزرو موتور اصلی بازگشت دلار بوده است، به ویژه از نظر نسبی برای سایر بانک‌های مرکزی.

پسول افزود: «نظرات والر به تقویت دلار در این هفته کمک کرده است.

یورو در آستانه نشست سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، جایی که بانک مرکزی به نظر می رسد در صدد کاهش متوالی نرخ بهره باشد، به پایین ترین سطح خود از 8 آگوست به 1.0885 دلار رسیده است. در آخرین نشست ماه سپتامبر بعید به نظر می رسید.

پس از آن که داده های بازار کار بریتانیا نشان داد در سه ماه منتهی به آگوست، دستمزدها در کمترین میزان خود در بیش از دو سال اخیر رشد داشته است، پوند 1.3075 دلار خرید، سرعتی که به بانک انگلستان اجازه می دهد تا در ماه آینده نرخ بهره را کاهش دهد.

انتظارات مبنی بر اینکه تورم چسبنده بانک مرکزی را در مسیر کاهش تدریجی نرخ بهره نسبت به همتایان خود – فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا – نگه دارد، عملکرد بهتر پوند در سال جاری را تقویت کرده بود، اما تغییر شرط‌ها باعث کاهش آن در هفته‌های اخیر شد و پوند بیش از 2 درصد کاهش یافت. در برابر دلار در ماه

Modupe Adegbembo، اقتصاددان Jefferies، که انتظار کاهش یک چهارم واحدی در ماه آینده را دارد، گفت: «کاهش دستمزدها باید نکته کلیدی از داده های بازار کار امروز باشد.

ضعف ین کاهش می یابد

افزایش ارزش پول ایالات متحده، ین را به سمت 150 در هر دلار عقب برده است، به ویژه پس از تغییر لفاظی از سوی کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن و مخالفت غافلگیرکننده با افزایش بیشتر نرخ بهره توسط نخست وزیر جدید شیگرو ایشیبا.

این موضوع تردیدهایی را در مورد اینکه چه زمانی بانک مرکزی ژاپن سیاست های سخت گیرانه بعدی را انجام خواهد داد، به وجود آورده است، به طوری که اکثریت بسیار اندکی از اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار دارند بانک مرکزی ژاپن از افزایش مجدد نرخ بهره در سال جاری چشم پوشی کند.

با این حال، ین در معاملات اولیه اروپا کمی قوی‌تر بود و به 149.07 در هر دلار رسید و در روز دوشنبه تا 149.98 کاهش یافت که ضعیف‌ترین سطح آن از اول اوت است. ین در این ماه 3.7 درصد کاهش یافت.

ارزهای صادرکننده نفت پس از کاهش شدید قیمت‌ها به دلیل گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل مایل به حمله به اهداف نفتی ایران نیست، ضعیف‌تر شد و نگرانی‌ها از اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش داد.

کرون نروژ در برابر یورو و دلار حدود 0.4 درصد کاهش یافت، در حالی که دلار کانادا 0.1 درصد کاهش یافت.

در همین حال، دلار استرالیا با 0.2 درصد کاهش به 0.6710 دلار رسید، در حالی که دلار نیوزیلند با 0.2 درصد کاهش به 0.6083 دلار رسید.

در برابر دلار، چه در خشکی و چه فراساحلی، روز سه شنبه به پایین ترین سطح یک ماهه خود در برابر دلار کاهش یافت. [CNY/]





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.