توجه بازار به داده های تورم کانادا و Fedspeak معطوف شده است

در اینجا چیزی است که باید در روز سه شنبه 15 اکتبر بدانید: پس از شروع آرام هفته، دلار آمریکا (USD) قدرت خود را جمع کرد و توانست بر رشد هفته قبل خود ادامه دهد و شاخص USD به بالاترین سطح خود از اوایل آگوست به بالای 103.00 روز دوشنبه رسید. تقویم اقتصادی ایالات متحده

کد خبر : 508588
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۰۸
توجه بازار به داده های تورم کانادا و Fedspeak معطوف شده است


در اینجا چیزی است که باید در روز سه شنبه 15 اکتبر بدانید:

پس از شروع آرام هفته، دلار آمریکا (USD) قدرت خود را جمع کرد و توانست بر رشد هفته قبل خود ادامه دهد و شاخص USD به بالاترین سطح خود از اوایل آگوست به بالای 103.00 روز دوشنبه رسید. تقویم اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه اطلاعات سطح بالایی را در روز سه شنبه ارائه نخواهد کرد. یورواستات داده های تولید صنعتی ماه اوت را منتشر خواهد کرد و موسسه تحقیقات اقتصادی ZEW آلمان داده های احساسات اکتبر را برای منطقه یورو و آلمان منتشر خواهد کرد. در نهایت، Statistics Canada ارقام شاخص قیمت مصرف کننده سپتامبر را بعداً در جلسه آمریکا منتشر خواهد کرد. در نیمه دوم روز، چندین سیاستگذار فدرال رزرو (فدرال رزرو) قرار است سخنرانی کنند.

دلار آمریکا قیمت 7 روز گذشته

جدول زیر درصد تغییر دلار آمریکا (USD) را در برابر ارزهای اصلی فهرست شده در 7 روز گذشته نشان می دهد. دلار آمریکا قوی ترین در برابر دلار کانادا بود.

USD یورو پوند JPY CAD AUD NZD CHF
USD 0.74٪ 0.28٪ 0.78٪ 1.38٪ 0.69٪ 0.77٪ 0.92٪
یورو -0.74٪ -0.46٪ 0.03٪ 0.64٪ -0.05٪ 0.00٪ 0.17٪
پوند -0.28٪ 0.46٪ 0.49٪ 1.09٪ 0.42٪ 0.47٪ 0.64٪
JPY -0.78٪ -0.03٪ -0.49٪ 0.72٪ -0.08٪ -0.03٪ 0.16٪
CAD -1.38٪ -0.64٪ -1.09٪ -0.72٪ -0.68٪ -0.60٪ -0.45٪
AUD -0.69٪ 0.05٪ -0.42٪ 0.08٪ 0.68٪ 0.06٪ 0.23٪
NZD -0.77٪ -0.01٪ -0.47٪ 0.03٪ 0.60٪ -0.06٪ 0.17٪
CHF -0.92٪ -0.17٪ -0.64٪ -0.16٪ 0.45٪ -0.23٪ -0.17٪

نقشه حرارتی درصد تغییرات ارزهای اصلی را در برابر یکدیگر نشان می دهد. ارز پایه از ستون سمت چپ و ارز مظنه از ردیف بالا انتخاب می شود. به عنوان مثال، اگر دلار آمریکا را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و در امتداد خط افقی به سمت ین ژاپن حرکت کنید، درصد تغییر نمایش داده شده در کادر نشان دهنده USD (پایه)/JPY (نقل قول) خواهد بود.

داده های ژاپن در روز سه شنبه نشان داد که تولید صنعتی در ماه اوت 3.3 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است که مطابق با انتظارات بازار است. در همین حال، خبرگزاری کیودو گزارش داد که نخست وزیر شیگرو ایسیهیبا گفت که دولت وی قصد دارد بودجه تکمیلی را برای سال مالی جاری تنظیم کند که پیش بینی می شود از 13.1 تریلیون ین (87.6 میلیارد دلار) در سال گذشته فراتر رود. پس از انتشار سودهای کوچک در روز دوشنبه، USD/JPY در اوایل سه‌شنبه پایین‌تر می‌آید و زیر 149.50 معامله می‌شود.

یورو/دلار آمریکا در جلسه روز دوشنبه آمریکا به سمت جنوب چرخید و برای اولین بار در بیش از دو ماه به زیر 1.0900 رسید. این زوج در صبح اروپا برای حفظ جایگاه خود تلاش می کنند و زیر این سطح باقی می مانند.

USD/CAD روند پیروزی خود را به نهمین روز معاملاتی متوالی در روز دوشنبه افزایش داد. قبل از انتشار گزارش تورم کانادا، این جفت ارز در اوایل روز سه‌شنبه کمی بالاتر از 1.3800 قرار دارد.

دفتر آمار ملی بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری سازمان بین‌المللی کار در سه ماه منتهی به آگوست به 4.0 درصد کاهش یافته است. جزئیات بیشتر این گزارش نشان می‌دهد که داده‌های تغییر اشتغال در ماه اوت به 373 هزار نفر رسیده است، در حالی که در ماه جولای 265 هزار نفر گزارش شده بود. علاوه بر این، میانگین درآمد بدون پاداش در بریتانیا 4.9 درصد در 3 ماهه سال گذشته در ماه اوت در مقابل رشد 5.1 درصدی مشاهده شده در جولای افزایش یافت. GBP/USD هیچ واکنش فوری به این ارقام نشان نداد و آخرین بار در حوالی 1.3050 در حال حرکت به طرفین دیده شد.

طلا روز دوشنبه نتوانست حرکت قاطعی در هر دو جهت انجام دهد و روز را تقریباً بدون تغییر بسته است. XAU/USD در صبح اروپا قیمت جانبی خود را نزدیک به 2650 دلار افزایش داد.

سوالات متداول تورم

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.