فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها

کارشناس اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به تشریح مفهوم و همچنین فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده پرداخت و بر نقش این محصولات در ارتقای سلامت جامعه تأکید کرد. به گزارش هوشمند نیوز، مهندس پور احمدی با بیان اینکه غذاهای فراسودمند به غذاهایی گفته می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای پایه‌ای

کد خبر : 508137
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۵۸
فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها



کارشناس اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به تشریح مفهوم و همچنین فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده پرداخت و بر نقش این محصولات در ارتقای سلامت جامعه تأکید کرد.

به گزارش هوشمند نیوز، مهندس پور احمدی با بیان اینکه غذاهای فراسودمند به غذاهایی گفته می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای پایه‌ای تغذیه، حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند به بهبود سلامت و کاهش خطر بیماری‌ها کمک کنند، گفت: این نوع غذاها می‌توانند شامل فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا-۳ و پروبیوتیک‌ها باشند.

وی افزود: فیبر موجود در حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها به بهبود عملکرد روده و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کنند. اسیدهای چرب امگا-۳ که در ماهی‌های چرب، گردو و دانه‌های کتان یافت می‌شوند، به سلامت قلب و مغز کمک می‌کنند و پروبیوتیک‌ها در ماست و محصولات لبنی تخمیر شده به سلامت روده کمک می‌کنند.

کارشناس اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره غذاهای غنی‌شده گفت: این نوع غذاها با ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مغذی اضافی غنی‌سازی می‌شوند تا ارزش تغذیه‌ای غذاهای معمولی افزایش یابد. برای مثال، نان‌های غنی‌شده ممکن است با ویتامین D، آهن یا اسید فولیک غنی شده باشند و شیر غنی‌شده معمولاً با ویتامین D غنی می‌شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در پایان به فواید و چالش‌های مصرف این نوع غذاها اشاره کرد و گفت: مصرف غذاهای فراسودمند و غنی‌شده می‌تواند به بهبود سلامتی، پیشگیری از بیماری‌ها و تأمین نیازهای تغذیه‌ای کمک کند. با این حال، برخی افراد ممکن است به غذاهای غنی‌شده حساسیت داشته باشند یا از میزان بالای مواد مغذی در آن‌ها آسیب ببینند. بنابراین، تکیه بیش از حد بر این نوع غذاها می‌تواند منجر به عدم مصرف مواد غذایی طبیعی و متنوع شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.