چشم انداز هفتگی بازار (14-18 اکتبر)

رویدادهای آینده: دوشنبه: تعطیلات ایالات متحده و کانادا، والر فدرال رزرو. (بازار سهام ایالات متحده باز / بازار اوراق قرضه بسته) سه شنبه: گزارش بازار کار انگلستان، ZEW آلمان، CPI کانادا، CPI سه ماهه نیوزیلند. چهارشنبه: UK CPI. پنج شنبه: گزارش بازار کار استرالیا، تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا، خرده فروشی ایالات متحده، مطالبات بیکاری

کد خبر : 507845
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
چشم انداز هفتگی بازار (14-18 اکتبر)


رویدادهای آینده:

  • دوشنبه: تعطیلات ایالات متحده و کانادا، والر فدرال رزرو. (بازار سهام ایالات متحده باز / بازار اوراق قرضه بسته)
  • سه شنبه: گزارش بازار کار انگلستان، ZEW آلمان، CPI کانادا، CPI سه ماهه نیوزیلند.
  • چهارشنبه: UK CPI.
  • پنج شنبه: گزارش بازار کار استرالیا، تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا، خرده فروشی ایالات متحده، مطالبات بیکاری ایالات متحده، تولید صنعتی و استفاده از ظرفیت ایالات متحده، شاخص بازار مسکن NAHB ایالات متحده.
  • جمعه: ژاپن CPI، تولید صنعتی و خرده فروشی چین، خرده فروشی انگلستان، شروع مسکن در ایالات متحده و مجوزهای ساختمانی.

دوشنبه

کریستوفر والر یکی از مدیران کلیدی فدرال رزرو است زیرا او یک “شاخص پیشرو” برای تغییرات در سیاست فدرال رزرو بوده است. او اخیراً خاطرنشان کرد که اگر داده‌های بازار کار بدتر شود یا اگر داده‌های تورم کم‌تر از آنچه همه انتظار داشتند به دست بیاید، می‌توانند سریع‌تر کاهش نرخ را انجام دهند.

او همچنین اضافه کرد که افزایش مجدد تورم نیز می‌تواند باعث توقف کاهش نرخ توسط فدرال رزرو شود. اکنون بازار تقریباً کاملاً مطابق با آخرین پیش بینی های فدرال رزرو است، بنابراین اگر او داده های تورم اخیر را کنار بگذارد، احتمالاً احساس ریسک را تقویت می کند.

والر فدرال رزرو

سه شنبه

انتظار می‌رود که گزارش بازار کار بریتانیا نشان دهد که در سه ماه منتهی به آگوست 250 هزار شغل در مقایسه با 265 هزار شغل تا جولای اضافه شده است و نرخ بیکاری بدون تغییر در 4.1 درصد باقی خواهد ماند. میانگین درآمد هفتگی با احتساب پاداش 3.8% در مقابل 4.0% قبلی پیش بینی می شود، در حالی که رقم قبلی پاداش 4.9% در مقابل 5.1% قبل مشاهده می شود.

بازار تا پایان سال 36 واحد در ثانیه کاهش قیمت دارد و احتمال 80 درصد کاهش 25 واحدی در ماه نوامبر وجود دارد. بیلی، فرماندار BoE، اخیراً با اشاره به اینکه بانک مرکزی می‌تواند در کاهش نرخ‌ها تهاجمی‌تر شود، باعث فروش پوند شد، در حالی که Pill اقتصاددان ارشد BoE نسبت به خطر کاهش بیش از حد یا خیلی سریع نرخ‌ها هشدار داد.

ما احتمالاً به گزارش افتضاحی نیاز خواهیم داشت تا بازار را به قیمت کامل در کاهش متوالی در دسامبر برسانیم، اما بعید است که شاهد کاهش 50 واحدی در ثانیه برای نوامبر باشیم، مگر اینکه داده‌های CPI یک شگفتی بزرگ را نشان دهد. خوب

نرخ بیکاری در انگلستان

پیش‌بینی می‌شود CPI Y/Y کانادا 1.8% در مقابل 2.0% قبل باشد، در حالی که رقم M/M در -0.2% در مقابل -0.2% قبل دیده می‌شود. معیارهای زیربنایی تورم برای بانک مرکزی مهمتر هستند، بنابراین بازار بر روی آن تمرکز خواهد کرد. میانگین CPI Y/Y کاهش یافته در برابر 2.5% در مقابل 2.4% قبل انتظار می رود، در حالی که میانگین CPI Y/Y 2.3% در مقابل 2.3% قبل مشاهده می شود.

آخرین CPI نرم کانادا، احتمال کاهش 50 واحدی را در نشست آتی افزایش داد، زیرا مکلم BoC به احتمال کاهش بیشتر در صورت تضعیف رشد و تورم بیش از حد انتظار اشاره کرد.

بازار این احتمالات را به دنبال فروش خوب خرده فروشی کانادا، گزارش تولید ناخالص داخلی و گزارش NFP ایالات متحده کاهش داد. انتظارات برای کاهش 50 واحدی در ثانیه دوباره افزایش یافت و این احتمال درست قبل از گزارش بازار کار کانادا در روز جمعه حدود 52 درصد بود.

این احتمالات پس از یک گزارش قوی به 36 درصد کاهش یافت، اما پس از بررسی ضعیف چشم انداز کسب و کار BoC، حدود 50 درصد بازگشت. بازار به وضوح برای کاهش 50 واحدی در ثانیه در هر نشانه ای از ضعف فشار می آورد. بنابراین، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در صورت دریافت گزارش ملایم CPI، بازار شانس کاهش 50 bps را افزایش دهد.

میانگین CPI سالانه کاهش یافته در کانادا

انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف کننده در سه ماهه سوم نیوزلند در مقایسه با 3.3 درصد قبل، 2.3 درصد باشد، در حالی که رقم Q/Q 0.7 درصد در مقابل 0.4 درصد قبل است.

نرخ تورم اصلی در نیوزیلند در آخرین گزارش در محدوده هدف 1 تا 3 درصد قرار گرفت و با توجه به نرخ بیکاری در بالاترین سطح از سال 2021 و تداوم نشان دادن شاخص‌های فرکانس بالا، RBNZ در آخرین گزارش 50 واحد در ثانیه کاهش یافت. جلسه

بازار انتظار دارد در نشست آتی در نوامبر 50 واحد در ثانیه کاهش یابد و تا پایان سال 2025 در مجموع 152 واحد در ثانیه کاهش یابد.

سالانه CPI هسته نیوزیلند

چهارشنبه

پیش‌بینی می‌شود که شاخص میانگین قیمت مصرف‌کننده در انگلستان 1.9% در مقابل 2.2% قبل باشد، در حالی که معیار M/M 0.2% در مقابل 0.3% قبل از آن دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که CPI Y/Y اصلی 3.4% در مقابل 3.6% قبل باشد، در حالی که رقم M/M 0.3% در مقابل 0.4% قبل مشاهده می‌شود.

یک گزارش داغ از نظر قیمت گذاری در بازار تغییر چندانی نخواهد کرد، زیرا به هر حال فقط یک کاهش قیمت تا پایان سال به طور کامل به فروش می رسد. با این حال، یک گزارش نرم به احتمال زیاد بازار را به دنبال کاهش 25 واحدی دیگر در دسامبر و یک گزارش بسیار نرم برای کاهش 50 واحدی در ماه نوامبر خواهد بود.

UK Core CPI سالانه

پنج شنبه

انتظار می رود گزارش بازار کار استرالیا نشان دهد که 25 هزار شغل در سپتامبر در مقابل 47.5 هزار شغل در ماه اوت اضافه شده است و نرخ بیکاری بدون تغییر در 4.2 درصد باقی خواهد ماند. بعید است که این گزارش چیزی را برای RBA که همچنان موضع جنگ طلبانه خود را حفظ می کند، تغییر دهد.

نرخ بیکاری استرالیا

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه کاهش دهد و نرخ بهره را به 3.25 درصد برساند. بانک مرکزی به دنبال کاهش متوالی در ماه اکتبر نبود، اما به دنبال پایین آمدن PMI در پایان سپتامبر، بازار در چنین حرکتی به سمت قیمت هجوم برد که پس از CPI خوش‌خیم منطقه یورو و اظهارنظرهای ناخوشایند از سوی بانک مرکزی تثبیت شد. اعضای بانک مرکزی اروپا بازار انتظار دارد بانک مرکزی اروپا 25 واحد کاهش دیگر در دسامبر و چهار واحد دیگر در سال 2025 کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا

مطالبات بیکاری ایالات متحده همچنان یکی از مهم ترین انتشاراتی است که هر هفته دنبال می شود، زیرا نشانگر به موقع وضعیت بازار کار است.

ادعاهای اولیه در محدوده 200K-260K ایجاد شده از سال 2022 باقی می مانند، در حالی که ادعاهای ادامه دار پس از افزایش پایدار در طول تابستان اخیراً به طور قابل توجهی بهبود یافته اند.

با این حال، هفته گذشته، داده‌ها با افزایش ادعاهای اولیه و ادامه دار به بالاترین سطح چرخه، شگفت‌زده شدند. این افزایش به اعوجاج ناشی از طوفان هلن و حمله بوئینگ نسبت داده شد.

انتظار می رود ادعاهای اولیه در این هفته 255 هزار در مقابل 258 هزار نفر قبلی باشد، در حالی که ادعاهای ادامه دار 1870 هزار در مقابل 1861 هزار پیش از آن دیده می شوند.

مطالبات بیکاری ایالات متحده

پیش‌بینی می‌شود که M/M خرده‌فروشی ایالات متحده 0.3٪ در مقابل 0.1٪ قبل باشد، در حالی که معیار M/M قبلی 0.2٪ در مقابل 0.1٪ قبل دیده می‌شود. تمرکز روی رقم گروه کنترل خواهد بود که انتظار می رود 0.3% در مقابل 0.3% قبل باشد.

مخارج مصرف‌کننده ثابت بوده است که با توجه به رشد مثبت دستمزد واقعی و بازار کار انعطاف‌پذیر انتظار آن را دارید. داده‌های خرده‌فروشی عموماً یک انتشار متحرک در بازار است، اما بی‌ثبات است و اغلب اوقات حرکت‌های اولیه محو می‌شوند.

رقم Y/Y سر و صدا را کاهش می دهد، اما در رکودهای اخیر، خرده فروشی یک شاخص پیشرو نبوده است، برعکس، خرده فروشی زمانی که رکود به خوبی در جریان بود، ضعف نشان داد. بنابراین، داده ها نباید روی قیمت گذاری بازار تأثیر زیادی بگذارد.

خرده فروشی ایالات متحده در سال

جمعه

انتظار می‌رود شاخص CPI اصلی ژاپنی Y/Y به 2.3% در مقابل 2.8% قبل کاهش یابد. CPI توکیو به عنوان یک شاخص پیشرو برای CPI ملی دیده می شود، بنابراین به طور کلی برای بازار مهمتر از رقم ملی است.

ما در سپتامبر به دلیل افزایش ارزش ین و کاهش 50 واحدی در ثانیه فدرال رزرو از فرماندار Ueda، یک تغییر منفی داشتیم. اخیراً، برخی از مقامات BoJ و نخست وزیر ایشیبا زبان خنثی تری مطرح کرده اند، اما داده ها واقعاً به افزایش کوتاه مدت اشاره نمی کنند.

CPI هسته هسته ژاپن در سال



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.