چرا کارفرماهی نسل زد را استخدام نمی‌کنند؟ ۲۰ دلیل عدم استخدام نسل زد + راه حل‌ه

مدتی پیش گزارشی در نیوزویک منتشر شد که از عدم تمایل کارفرمایان برای استخدام نسل زد خبر می‌داد. آن‌طور که نیوزویک در گزارشش نوشته بود، با وجود مهارت‌های تکنولوژیک و دیدگاه‌های تازه‌ نسل زد، بسیاری از کارفرمایان همچنان در استخدام نامزدهای نسل زد تردید دارند. اما دلیل این تردیدها چیست؟ موانع استخدام نسل زد بر

کد خبر : 507818
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
چرا کارفرماهی نسل زد را استخدام نمی‌کنند؟ ۲۰ دلیل عدم استخدام نسل زد + راه حل‌ه


مدتی پیش گزارشی در نیوزویک منتشر شد که از عدم تمایل کارفرمایان برای استخدام نسل زد خبر می‌داد. آن‌طور که نیوزویک در گزارشش نوشته بود، با وجود مهارت‌های تکنولوژیک و دیدگاه‌های تازه‌ نسل زد، بسیاری از کارفرمایان همچنان در استخدام نامزدهای نسل زد تردید دارند. اما دلیل این تردیدها چیست؟

موانع استخدام نسل زد

بر اساس گزارش نیوزویک:

  • ۴۰٪ از مسئولان استخدام‌کننده نیرو اذعان دارند که نسبت به متقاضیان نسل زد سوگیری سنی دارند.
  • متقاضیان نسل زد که در بازه سنی ۱۲ تا ۲۷ سال قرار دارند، در یافتن شغل با مقاومت کارفرمایان مواجه می‌شوند.
  • ۴۲٪ از مدیران هنگام بررسی درخواست‌ها به سن متقاضی توجه می‌کنند که این مسئله هم بر جوانان و هم بر افراد مسن تأثیر می‌گذارد.
  • ۳۳٪ از مدیران استخدام نسبت به متقاضیان مسن نیز سوگیری دارند.

آمار سخن می‌گویند: دلایل نگرانی مدیران نسبت به استخدام نیروهای نسل زد چیست؟

  • تقریباً ۸۰٪ نگران کمبود تجربه نسل زد هستند.
  • ۵۸٪ از نگرش غیرحرفه‌ای نسل زد نگرانند.
  • ۶۳٪ معتقدند نسل زد به تغییر شغل مداوم تمایل دارد.
  • حدود ۵۰٪ نسبت به قابل‌اعتماد بودن و اخلاق کاری نسل زد تردید دارند.
  • ۴۶٪ از مدیرانی که سوگیری سنی دارند، معتقدند اجتناب از استخدام نسل زد به نفع شرکت است.

در ادامه نگاهی به ۲۰ دلیل عدم استخدام نسل زد و راهکارهای آن داریم.

دلایل عدم استخدام نسل زد توسط شرکت‌ها ( و راه حل این چالش‌ها)

این مقاله ۲۰ دلیل کلیدی پشت چالش‌های استخدام نسل زد را بیان می‌کند و راه‌حل‌های عملی برای غلبه بر آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. بیایید به جزئیات بپردازیم و ببینیم آیا می‌توانیم راهکار حل و فصل شکاف نسلی در استخدام را پیدا کنیم؟

دلیل شماره ۱: عدم آمادگی برای کار حرفه‌ای

تقریباً ۴ نفر از هر ۱۰ کارفرما از استخدام فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاه خوددداری می‌کنند. چرا؟ به دلیل نگرانی از اینکه احتمال می‌دهند نسل زد آمادگی کافی برای حضور در فضای حرفه‌ارا ندارد. این تردید، ناشی از این باور است که موفقیت آکادمیک مساوی با مهارت و آمادگی کافی برای ورود به دنیای کار نیست.

کارفرمایان نگرانند که فارغ‌التحصیلان جدید ممکن است فاقد مهارت‌های عملی، آداب معاشرت حرفه‌ای و تجربه واقعی لازم برای موفقیت در محیط کسب‌وکار باشند. این نگاه یک مانع قابل‌توجه برای جویندگان کار نسل زد در ورود به بازار نیروی کار ایجاد می‌کند.

راه‌حل: کسب تجربه دنیای واقعی

برای رفع این نگرانی، تمرکز خود را بر کسب تجربه عملی قبل از ورود به بازار کار بگذارید. به دنبال کارآموزی، کار داوطلبانه یا پروژه‌های آزاد در زمینه موردعلاقه خود باشید. این تجربیات نه تنها مهارت‌های ارزشمندی را به شما یاد می‌دهند، بلکه ابتکار و تعهد شما به مسیر شغلی انتخابی‌تان را می‌آزمایند. هنگام تهیه رزومه خود، این تجربیات و مهارت‌های خاصی را که از طریق آن‌ها کسب کرده‌اید، ذکر کنید.

دلیل شماره ۲: اولویت‌بندی تعادل کار و زندگی

نسل زد به تعادل کار و زندگی معروف است و اغلب زمان شخصی و رفاه را بر پیشرفت شغلی سنتی ترجیح می‌دهد. این نگرش، می‌تواند کارفرمایان را نگران کند که نیروهای کار نسل زد ممکن است در صورت نیاز، حاضر به اضافه کاری نباشند. آن‌ها نگرانند که نیروهای کار نسل زد تعهدات شخصی را بر مسئولیت‌های کاری اولویت دهند.

راه‌حل: نشان دادن انعطاف‌پذیری و تعهد

به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که اهمیت تعادل کار و زندگی و رشد شغلی را درک می‌کنید. در طول مصاحبه‌های شغلی، تمایل خود را برای انعطاف‌پذیری نشان دهید. نمونه‌هایی از تجربیات کاری یا تحصیلی گذشته خود را برجسته کنید که نماینگر این مسئله است. تأکید کنید که چگونه حفظ تعادل سالم بین کار و زندگی، در واقع بهره‌وری و خلاقیت شما را بهبود می‌بخشد.

دلیل شماره ۳: انتظارات حقوق بالا

نسل زد اغلب با انتظارات حقوقی وارد بازار کار می‌شود که با واقعیت موقعیت‌های ابتدایی همخوانی ندارد. گزارشی از CNBC این تفاوت سطح انتظارات را برجسته می‌کند. در حالی که میانگین حقوق شروع کار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه در آمریکا ۵۵۲۶۰ دلار است، بسیاری از دانشجویان فعلی انتظار دارند در اولین شغل خود ۸۵۰۰۰ دلار کسب کنند. این فاصله قابل‌توجه بین انتظارات و واقعیت، می‌تواند منجر به ناامیدی در هر دو طرف شود. کارفرمایان ممکن است این انتظارات حقوق بالا را غیرواقعی بدانند.

راه‌حل: تحقیق و انتظارات واقع‌بینانه

با استفاده از منابعی مثل لینکدین یا سایت‌های کاریابی سطح ورود حقوق صنعت خود را بشناسید و انتظارات خود را متناسب با آن تنظیم کنید. در طول مصاحبه‌های شغلی بر کل حقوق خود تمرکز کنید، نه صرفا حقوق پایه نقدی. اگر معتقدید که مهارت‌ها یا تجربیات منحصر به فردی دارید که مستلزم عدد بالاتری هستند، آماده باشید که این ارزش را به وضوح بیان کنید.

دلیل شماره ۴: تحمل پایین در سوء رفتارهای محیط کار

نسل زد به‌خاطر موضع اخلاقی قوی و تمایل به صحبت در برابر رفتارهای نادرست شناخته می‌شود. اکثر نیروهای نسل زد می‌گویند که اگر شرکتی با ارزش‌های نزدیک‌تر به ارزش‌های خود پیدا کنند، شغل خود را ترک می‌کنند. این تعهد به اخلاق، هرچند قابل‌تحسین است ، اما می‌تواند برخی کارفرمایان را عصبی کند. آن‌ها ممکن است نگران تعارضات احتمالی باشند.

راه‌حل: جستجوی همسویی و نشان دادن سازگاری

با تحقیق کامل درباره کارفرمایان بالقوه، به دنبال شرکت‌هایی باشید که ارزش‌هایشان با ارزش‌های شما همخوانی دارند. در طول مصاحبه‌ها، سؤالات دقیقی درباره استانداردهای اخلاقی شرکت و ابتکارات مسئولیت اجتماعی آن بپرسید. نشان دهید که با بروز هر معضلی دنبال ترک شغل نیستید.

دلیل شماره ۵: شکاف مهارت‌های نرم

بسیاری از کارفرمایان تأکید کرده‌اند که داوطلبان نسل زد، اغلب فاقد مهارت‌های نرم ضروری مانند ارتباط مؤثر، هوش هیجانی، حل مسئله و حل تعارض هستند. این مهارت‌ها، برای موفقیت در محل کار ضروری هستند. درک اینکه نسل زد در این زمینه‌ها دچار مشکل است، می‌تواند کارفرمایان را با تردید مواجه کند. هر محیط کاری مشکلات خاص خود را دارد و نیروی کاری بدون مهارت نرم در برابر این مشکلات آسیب پذیر است.

راه‌حل: سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌های نرم

فعالانه روی توسعه مهارت‌های نرم خود از طریق کارگاه‌ها، دوره‌های آنلاین یا مشاوره کار کنید. به باشگاه‌ها یا سازمان‌هایی بپیوندید که به شما اجازه می‌دهند این مهارت‌ها را در دنیای واقعی تمرین کنید.

دلیل شماره ۶: نگرانی‌های سلامت روان

نسل زد در مقایسه با سایر نسل‌ها نرخ بالاتری از مسائل سلامت روان را گزارش می‌دهند. در واقع، ۶۵٪ از نسل زد در دو سال گذشته حداقل یک مشکل سلامت روان را تجربه کرده‌اند.

در حالی که اعلام این آمار از منظر افزایش آگاهی این نسل درباره اهمیت سلامت روان، خبر خوبی است، برخی کارفرمایان نگرانند که این چالش‌ها چگونه ممکن است بر عملکرد کاری یا پویایی تیم تأثیر بگذارد. آن‌ها ممکن است درباره افزایش هزینه‌ها یا نیاز به تسهیلات اضافی نگران باشند.

راه‌حل: اولویت‌بندی رفاه و نشان دادن مقاومت

روی مدیریت فعالانه سلامت روان خود و ساختن ذهنی سالم تمرکز کنید. استراتژی‌هایی مانند ورزش منظم، تمرین‌های ذهن‌آگاهی یا تکنیک‌های مدیریت استرس را توسعه دهید.

هنگام بحث درباره نقاط قوت خود با کارفرمایان بالقوه، بر خودآگاهی و توانایی خود در حفظ سلامت روان خوب تأکید کنید. اگر راحت هستید، مثال‌هایی از اینکه چگونه در گذشته به طور موفقیت‌آمیزی چالش‌های شخصی را با مسئولیت‌های کاری یا تحصیلی متعادل کرده‌اید را به اشتراک بگذارید.

دلیل شماره ۷: تمایل به تغییر شغل

بر اساس یک گزارش ۸۳٪ از نیروهای کار نسل زد خود را «تغییر شغل‌دهنده» می‌دانند. این تمایل، می‌تواند به عدم وفاداری و عدم تعهد یا عدم تعلق خاطر به سازمان تعبیر شود. شرکت‌ها برای رشد نیروهای خود زمان و هزینه صرف می‌کنند و دوست ندارند آن‌ها را از دست بدهند. این مسئله باعث می‌شود برخی کارفرمایان در استخدام داوطلبان نسل زد تردید کنند. هیچ کس دوست ندارد سرمایه‌اش را از دست بدهد.

راه‌حل: برجسته کردن اهداف بلندمدت و تعهد

در طول مصاحبه‌های کاری، به‌وضوح اهداف بلندمدت شغلی خود و چگونگی همخوانی آن‌ها با مأموریت شرکت را بیان کنید. به‌دنبال کارفرمایانی باشید که پیشرفت شغلی و فرصت‌های توسعه واضحی پیش روی شما می‌گذارند. آماده باشید که درباره چگونگی رشد خود در شرکت در طول زمان بحث کنید. روی تمایل به یادگیری و کمک به موفقیت سازمان در درازمدت تأکید کنید.

دلیل شماره ۸: تمایل به کار هیبرید با دستورات واضح

بر اساس گزارشی از آسنا، بیشتر کارکنان نسل زد تعادل و ترکیبی کار از راه دور و حضوری یا همان هیبرید را ترجیح می‌دهند اما خواهان دستورالعمل‌ها و ساختارهای واضح در ترتیبات کاری هیبرید هستند.

این تمایل به انعطاف‌پذیری همراه با ساختار می‌تواند برای برخی کارفرمایان چالش‌برانگیز باشد. برخی شرکت‌ها ممکن است زیرساخت‌ها یا سیاست‌های لازم برای حمایت مؤثر از این نوع محیط کاری را نداشته باشند.

راه‌حل: برقراری ارتباط ترجیحات و نشان دادن سازگاری

هنگام جست‌وجوی شغل، به‌دنبال شرکت‌هایی باشید که گزینه‌های ترکیبی دارند. در طول مصاحبه‌ها، درباره بیان ترجیحات خود صادق باشید، اما در عین حال، انعطاف‌پذیری از خودتان نیز نشان دهید.

دلیل شماره ۹: وابستگی بیش از حد به فناوری

نسل زد به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از نسل‌های قبلی به فناوری وابسته است. آن‌ها موبایل خود را به عنوان بخشی از خود می‌بینند. در حالی که مهارت فنی ارزشمند است، برخی کارفرمایان نگرانند که این وابستگی مختل کننده کار باشد. نگرانی‌هایی وجود دارد که این وابستگی ممکن است بر بهره‌وری یا مهارت‌های بین فردی در محل کار تأثیر بگذارد.

راه‌حل: تعادل استفاده از فناوری با روش‌های سنتی

نشان دهید که می‌توانید استفاده از فناوری را با روش‌های سنتی سازماندهی و ارتباط ترکیب کنید. دوره‌های بدون فناوری را تمرین کنید تا اضطراب احتمالی شما را کاهش داده و مهارت‌های بین فردی را بهبود بخشید.

دلیل شماره ۱۰: تعامل پایین

آمار گالوپ نشان می‌دهد که تنها ۳۱٪ از نسل زد معتقدند در محل کار خود تعامل دارند. این کمبود تعامل می‌تواند منجر به کاهش بهره‌وری و رضایت شغلی، همچنین نرخ بالای ترک کار شود.

کارفرمایان نگرانند که استخدام نیروی کار بی‌انگیزه تأثیر منفی بر روحیه تیم و عملکرد کلی شرکت داشته باشد. این آمار باعث می‌شود برخی کارفرمایان در سرمایه‌گذاری در استعدادهای نسل زد تردید کنند.

راه‌حل: جستجوی کار معنادار و برقراری ارتباط نیازها

به‌دنبال نقش‌ها و شرکت‌هایی باشید که با ارزش‌ها و علایق شما همخوانی دارند. در طول مصاحبه‌های شغلی، سؤالاتی درباره فرهنگ شرکت، مأموریت و فرصت‌های رشد بپرسید. در گفتن نیازها و میل خود به کارفرمایان بالقوه راحت باشید و اشتیاق خود برای تعامل را نشان دهید.

دلیل شماره ۱۱: انتظارات سریع پیشرفت شغلی

۷۰٪ از نسل زد انتظار دارند که ظرف ۱۸ ماه در موقعیت شغلی خود ارتقا یابند. برخی از کارفرمایان، این تمایل به پیشرفت سریع شغلی را بخشی از انتظارات غیرواقعی نسل زد تلقی می‌کنند!

شرکت‌ها اغلب جدول‌های زمانی تعیین‌شده‌ای برای پیشرفت شغلی دارند که ممکن است با انتظارات نسل زد همخوانی نداشته باشد. این ناهماهنگی می‌تواند منجر به ناامیدی در هر دو طرف شود و کارفرمایان را در استخدام داوطلبان نسل زد مردد کند.

راه‌حل: تعیین اهداف واقع‌بینانه و نشان دادن اشتیاق به رشد

اهداف پیشرفت شغلی واقع‌بینانه‌ای تعیین کنید که با هنجارهای صنعت شما همخوانی دارد. در طول مصاحبه‌ها، اشتیاق خود را برای یادگیری و رشد در شرکت بیان کنید. درباره فرصت‌های توسعه مهارت و مشاوره سؤال کنید و تنها روی ارتقا متمرکز نباشید. نشان دهید که به مسیر رشد حرفه‌ای اهمیت می‌دهید و صرفاً نگاهتان به مقصد نیست.

دلیل شماره ۱۲: چالش‌های مدیریت زمان

نیروهای کار نسل زد بیشتر از هر نسل دیگری به مهلت‌های زمان یا همان دد لاین‌ها اهمیت نمی‌دهند! این مسئله باعث نگرانی کارفرمایان است. کارفرمایان نگرانند که مدیریت ضعیف زمان منجر به از دست رفتن زمان، کاهش بهره‌وری و افزایش استرس تیم‌ها شود.

راه‌حل: بهبود مهارت‌های مدیریت زمان

فعالانه روی بهبود مهارت‌های مدیریت زمان خود کار کنید. از ابزارها و تکنیک‌های بهره‌وری برای سازماندهی و رعایت مهلت‌ها به طور مداوم استفاده کنید. در درخواست‌های شغلی و مصاحبه‌ها، مثال‌هایی از مدیریت موفقیت‌آمیز چندین وظیفه یا پروژه را برجسته کنید. آماده باشید که درباره استراتژی‌های خود برای اولویت‌بندی کار و رعایت مهلت‌ها بحث کنید. نشان دهید که مسئولیت مدیریت زمان را می‌پذیرید و متعهد به ارائه کار با کیفیت در زمان مقرر هستید.

دلیل شماره ۱۳: حضور آنلاین منفی در سوشال مدیا

۷۰٪ از کارفرمایان از رسانه‌های اجتماعی برای بررسی داوطلبان شغلی استفاده می‌کنند. حضور آنلاین غیرحرفه‌ای یا بحث‌برانگیز می‌تواند یک علامت قرمز بزرگ برای کارفرمایان باشد.

پست‌هایی که رفتار نامناسب را نشان می‌دهند، دیدگاه‌های افراطی را بیان می‌کنند یا اطلاعات محرمانه درباره کارفرمایان قبلی را فاش می‌کنند می‌توانند به سرعت داوطلبان را رد صلاحیت کنند. کارفرمایان نگرانند که حضور آنلاین منفی بر اعتبار شرکت آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

راه‌حل: پاک‌سازی و حرفه‌ای‌سازی حضور آنلاین خود

پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی و حضور آنلاین خود را به‌طور کامل بررسی کنید. هر محتوایی که می‌تواند غیرحرفه‌ای ارزیابی شود را حذف یا خصوصی کنید. به‌تدریج، یک برند آنلاین مثبت بسازید که مهارت‌ها، علایق و دستاوردهای حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد. ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین را در نظر بگیرید. مراقب آنچه آنلاین منتشر می‌کنید باشید و همیشه در نظر بگیرید که کارفرماها شما را ارزیابی می‌کنند.

دلیل شماره ۱۴: هزینه‌های آموزش

کارفرمایان اغلب استخدام نسل زد را به دلیل نیاز به آموزش گسترده پرهزینه می‌دانند. آن‌ها نگران سرمایه‌گذاری منابع قابل توجه در آموزش کارکنان جوانی هستند که ممکن است در بلندمدت با شرکت نمانند. این نگرانی با درک اینکه نسل زد فاقد مهارت‌های حرفه‌ای یا آمادگی در محیط کار است، تشدید می‌شود. در نتیجه مجموع این عوامل بازگشت سرمایه بالقوه به یک ملاحظه کلیدی برای کارفرمایان تبدیل می‌شود.

راه‌حل: برجسته کردن مهارت‌های موجود و چابکی در یادگیری

هر آموزش، گواهینامه یا مهارت مرتبطی که در حال حاضر دارید را بیان کنید. توانایی خود را در یادگیری سریع و سازگاری با موقعیت‌های جدید نشان دهید. در طول مصاحبه‌ها، بگویید که چگونه مهارت‌های موجود شما می‌تواند در موقعیت کاری شما موثر باشد و نیاز به آموزش را کم کند. اشتیاق خود را برای یادگیری مستمر و توسعه حرفه‌ای نشان دهید. نمونه‌هایی از زمانی که با موفقیت مهارت‌ها یا دانش جدیدی را در نقش‌های قبلی آموختید مثال بزنید.

دلیل شماره ۱۵: عدم سازگاری

برخی کارفرمایان نگرانند که نسل زد ممکن است برای سازگاری با خواسته‌های محل کار دچار مشکل شود. با رشد در دنیایی که به‌سرعت در حال تغییر است، نسل زد به تغییرات سریع و ارضای فوری عادت کرده است. این موضوع گاهی با ماهیت ساختاریافته‌تر و کندتر برخی محیط‌های کاری در تضاد است. کارفرمایان می‌ترسند که این مسئله منجر به ناامیدی از فضای کار یا دشواری در تطبیق با هنجارهای محل کار شود.

راه‌حل: نشان دادن انعطاف‌پذیری و تمایل به یادگیری

مواردی را که در آن‌ها با موفقیت با محیط‌ها یا چالش‌های جدید سازگار شده‌اید، برجسته کنید. در طول مصاحبه‌ها، بگویید که چگونه با تغییر و یادگیری سیستم‌ها یا فرآیندهای جدید برخورد می‌کنید. اشتیاق خود را برای درک و ادغام در فرهنگ شرکت نشان دهید.

مثال‌هایی بزنید از زمان‌هایی که با گروه‌های متنوع یا در موقعیت‌های ناآشنا به‌طور مؤثر کار کرده‌اید. توانایی خود را در درک مسائل مختلف به وضوح بیان کنید.

دلیل شماره ۱۶: کمبود مهارت‌های کار تیمی

نسل زد ممکن است ترجیح بدهد به‌طور مستقل کار کند و در همکاری دچار مشکل شود. این نسل با فناوری بزرگ شده است. این ویژگی مهم نسل زد، اغلب اوقات امکان کار انفرادی را ممکن می‌سازد و ممکن است بر توانایی آن‌ها در کار مؤثر در تیم‌ها تأثیر بگذارد. کارفرمایان نگرانند که این می‌تواند منجر به خرابی‌های ارتباطی، کاهش بهره‌وری در پروژه‌های گروهی و دشواری در ایجاد یک محیط کاری منسجم شود.

راه‌حل: افزایش توانایی‌های همکاری با دیگران

به دنبال فرصت‌هایی برای کار روی پروژه‌های گروهی یا پیوستن به فعالیت‌های مبتنی بر کار تیمی باشید. مثال‌های همکاری موفق در رزومه خود و در طول مصاحبه‌ها را برجسته کنید. بگویید که چگونه به موفقیت تیم در تجربیات گذشته کمک کرده‌اید. اشتیاق خود را برای کار تعاملی نشان دهید و فهم خود را از اهمیت آن در محل کار بیان کنید.

دلیل شماره ۱۷: مسائل توجه به جزئیات

از یک طرف، زندگی دیجیتالی پرسرعت نسل زد ممکن است بر توانایی آن‌ها در تمرکز و توجه به جزئیات تأثیر بگذارد. عادت به مصرف و تولید سریع محتوا گاهی می‌تواند مساوی عجول و بی‌دقت بودن فرض شود. از طرف دیگر، کارفرمایان می‌ترسند که این مسئله منجر به اشتباهات در وظایف مهم شود. این مسئله ممکن است بر کیفیت کار شرکت یا حتی مسائل بزرگ‌تری اثر بگذارد.

راه‌حل: تمرکز بر تولید کار با کیفیت بالا

تمرین کنید که قبل از ارسال وظایف خود آن‌ها را دوباره بررسی کنید. در درخواست‌های شغلی خود، اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز بدون خطا است تا همین کار توجه شما به جزئیات را نشان دهد. در طول مصاحبه‌ها، درباره فرآیند خود برای اطمینان از دقت در کار بحث کنید. مثال‌هایی از پروژه‌هایی که در آن‌ها توجه دقیق شما به جزئیات تفاوت قابل‌توجهی ایجاد کرده است را طرح کنید. نشان دهید که اهمیت دقت به جزئیات را درک می‌کنید و متعهد به تولید کار با کیفیت بالا هستید.

دلیل شماره ۱۸: مسائل تناسب فرهنگی

تفاوت در ارزش‌ها و اخلاق کاری می‌تواند منجر به ناهماهنگی فرهنگی در محل‌های کار شود. نسل زد اغلب دیدگاه‌های متمایزی درباره تعادل کار و زندگی، مسائل اجتماعی و هنجارهای محل کار با نسل‌های پیش از خود دارد که ممکن است با فرهنگ‌های شرکتی سنتی همخوانی نداشته باشد. کارفرمایان نگرانند که این تفاوت‌ها می‌تواند منجر به تعارض یا نارضایتی شود، که ممکن است به نرخ بالای ترک کار یا جو کاری منفی منجر شود.

راه‌حل: تحقیق در مورد فرهنگ شرکت‌ها و یافتن همسویی

کارفرمایان بالقوه را به طور کامل تحقیق کنید تا فرهنگ شرکت آن‌ها را درک کنید. در طول مصاحبه‌ها، سؤالات دقیقی درباره محیط کار و ارزش‌های شرکت بپرسید. درباره بیان ارزش‌ها و ترجیحات سبک کاری خود صادق باشید. به دنبال شرکت‌هایی باشید که در آن‌ها احساس هماهنگی فرهنگی واقعی می‌کنید. توانایی خود را در سازگاری با محیط‌های مختلف در حالی که به ارزش‌های اصلی خود پایبند هستید نشان دهید.

دلیل شماره ۱۹: سبک ارتباطی غیررسمی

ترجیح نسل زد برای زبان غیررسمی ممکن است در فضای رسمی به عنوان یک ویژگی غیرحرفه‌ای ارزیابی شود. سبک ارتباطی غیررسمی که در پیامک و رسانه‌های اجتماعی رایج است، همیشه در محل کار رایج نیست. کارفرمایان نگرانند که این چالش منجر به سوءتفاهم‌ها شود. به طور مثل این رفتار مساوی با بی‌احترامی به مشتریان یا همکاران باشد یا تصویر شرکت را خدشه‌دار کند.

راه‌حل: تطبیق سبک ارتباطی با مخاطب

تمرین کنید که سبک ارتباطی خود را بر اساس مخاطب و موقعیت تطبیق دهید. یاد بگیرید که ایمیل‌های حرفه‌ای بنویسید و در صورت نیاز رسمی حرف بزنید. در طول مصاحبه‌ها، توانایی خود را در برقراری ارتباط واضح و حرفه‌ای نشان دهید. آگاهی از هنجارهای ارتباطی مختلف در موقعیت‌های مختلف محل کار را نشان دهید.

دلیل شماره ۲۰: اعتیاد به فناوری

اعتیاد به صفحه نمایش و بررسی مکرر تلفن نسل زد باعث نگرانی در مورد بهره‌وری در محل کار شده است. با توجه به اینکه این نسل یک‌سوم نیروی کار را در پنج سال آینده تشکیل دهد، کارفرمایان به طور فزاینده‌ای نگرانند که حواس‌پرتی‌های مداوم بر تمرکز و کارایی تأثیر بگذارد. این ترس و نگرانی هم وجود دارد که این وابستگی به فناوری، منجر به کاهش بهره‌وری و دشواری در توجه به وظایف شود.

راه‌حل: تعیین مرزهای استفاده از فناوری در طول کار

توانایی خود را در تعیین مرزهای استفاده از فناوری در ساعات کاری نشان دهید. استراتژی‌هایی که برای حفظ تمرکز و به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌هایتان استفاده می‌کنید، با کارفرما در میان بگذارید. نمونه‌هایی مثال بزنید، از اینکه چگونه استفاده از فناوری خود را در امور تحصیلی یا شغلی مدیریت کرده‌اید. نشان دهید که اهمیت حضور و تمرکز در محل کار را درک می‌کنید.Top of Form

انعطاف و یادگیری: کلید موفقیت نسل زد

با ورود نسل Z (متولدین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) به بازار کار، تغییرات قابل توجهی در چشم‌اندازهای استخدامی رخ داده است. این نسل، با دیدگاه‌ها و انتظارات منحصر به فرد خود، برخی کارفرمایان را به بازنگری در روش‌های استخدام واداشته است. مقاومت‌هایی درباره استخدام این نسل وجود دارد، اما در نهایت چاره جز استخدام نسل زد نیست چون آینده متعلق به آن‌ها است. نسل زد با کمی انعطاف‌پذیری از سمت کارفرمایان و آغوش باز به روی یادگیری و رشد، می‌تواند به‌سرعت موانع را کنار بزند و جایگاه خود در را در حوزه‌ها و صنایع مختلف کشف کند. شما هم نسل زد هستید؟ چه تجربه‌ای از فرآیند استخدام داشته‌اید؟با کدام یک از این چالش‌ها روبه‌رو شده‌اید؟ چطور آن را مدیریت کرده‌اید؟

منبع: chachingqueen

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.