مستند ساتوشی «مانی الکتریک» شبکه HBO توهینی به بیت کوین است

احتیاط: اسپویلر در پیش است. برخی می گویند ما در عصر طلایی مستندها زندگی می کنیم – مطمئناً این مستندها با حجمی بسیار بالاتر از هر مقطعی در تاریخ ساخته می شوند، اما برای هر «معلم اختاپوس من»، یک داستان انسانی واقعاً الهام بخش و غیرمعمول، عکس این موضوع وجود دارد: بدبینانه. زباله هایی مانند

کد خبر : 506501
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
مستند ساتوشی «مانی الکتریک» شبکه HBO توهینی به بیت کوین است


احتیاط: اسپویلر در پیش است.

برخی می گویند ما در عصر طلایی مستندها زندگی می کنیم – مطمئناً این مستندها با حجمی بسیار بالاتر از هر مقطعی در تاریخ ساخته می شوند، اما برای هر «معلم اختاپوس من»، یک داستان انسانی واقعاً الهام بخش و غیرمعمول، عکس این موضوع وجود دارد: بدبینانه. زباله هایی مانند «مانی الکتریک».

بیایید با اذعان به این موضوع شروع کنیم که «مانی الکتریک» سهام خود را افزایش داد و یک چرخه تبلیغاتی یک هفته‌ای را با نوید یک افشای بزرگ راه‌اندازی کرد – اینکه جهان بالاخره هویت خالق ناشناس بیت کوین ساتوشی ناکاموتو را خواهد دانست.

شاید توشه تاریخی را هم در آنجا کنار بگذاریم. مطمئناً روزنامه نگاران زیادی روی این تپه مرده اند، اما مطمئناً «مانی الکتریک» ممکن است چیزی برای افزودن به گفتگو داشته باشد؟ به هر حال، از تریلر، ظاهراً آنها میلیون‌ها دلار برای صرف شام سامسون موو در حالی که بیت‌کوین را در سراسر جهان بشارت می‌داد، خرج کردند. (همیشه یارانه دادن به آموزش عالی است!)

حتی نکاتی وجود داشت مبنی بر اینکه شاید چیزی الهام گرفته شده در اینجا وجود داشته باشد، یک عکس ثابت که پیشرفتی از سایفرپانک ها را نشان می دهد، که همگی داستان های جالبی دارند. شاید «افشای بزرگ» فقط یک ترفند برای حفظ توجه ما باشد، و شاید یک سری افشاگری وجود داشته باشد (هیچ کدام خیلی جدی گرفته نشده است) که به داستانی قانع کننده در مورد اینکه بیت کوین چیست و می تواند باشد، اضافه شود.

متاسفانه نه. «مانی الکتریک» در بیشتر زمان اجرای خود، با پیروی از ستاره خود (کارگردان کالن هابک) در حالی که به دنیای بیت کوین می رود، انگیزه های خود را پنهان می کند. اما با آشکار شدن فیلم واضح است که سازندگان انگیزه دیگری جز اینکه شخصی را به عنوان ساتوشی مطرح کنند، نداشتند.

در غیر این صورت چگونه یک فیلم با بودجه کلان به تئوری توطئه مستقیم افراط می‌کند، و تاریخ جایگزین «جنگ‌های اندازه بلوک» را به عنوان راهی برای معرفی اتهاماتی که تقریباً کاملاً بی‌جنب‌کننده هستند، از بین می‌برد؟

نکته: انگیزه برای افشای بزرگ در اینجا این است که پیتر تاد ممکن است با یک مامور مخفی دولتی برای ترویج ایده های خود برای نقشه راه بیت کوین کار کرده باشد.

اینجا جایی است که همه چیز از ریل خارج می شود (یا شروع به رفتن به طرح اصلی). بعد از اینکه ما را به اشتباه هدایت کرد، بالاخره هابک و شرکت کارت‌های خود را بازی کردند و یک سری شواهد ادعایی را کشف کردند که نشان می‌دهد آدام بک و پیتر تاد (و همچنین گرگ ماکسول به دلایلی) مخفیانه ساتوشی بودند.

واقعاً پیش پا افتاده ترین و پرتکرارترین تئوری است.

از آنجا، ما شاهد یک سری از “گوچاها” هستیم که اگر کارگردانان تحقیقات اولیه را انجام می دادند، همه به راحتی رد می شدند.

مرور کنیم:

  1. پیتر تاد و آدام بک در جوانی در لیست پستی رمزنگاری مکاتبه داشتند. این درست است و به طور گسترده شناخته شده است. این چیزی است که پیتر و آدام علناً در مورد آن اظهار نظر می کنند و در واقع چیز زیادی از آن نمی گویند، علاوه بر این واقعیت که لیست رمزنگاری برای عموم باز بود و احتمالاً صدها عضو را شامل می شد.
  2. اولین پست بیت کوین تاک پیتر تاد در زمان خروج ساتوشی رخ داد – باز هم یکی دیگر شناخته شده است. در واقع، این پست به سبک تاد نوشته شده است، اما ما باید باور کنیم که او به اشتباه به یاد آورده است که در واقع ساتوشی است و به خودش پاسخ می دهد. (یا کارگردان چنین فکر می کند). فراموش نکنید که نام انجمن او در آن زمان “reep” بود، و از آنجایی که هیچ کس نمی دانست او کیست، او می توانست به راحتی آن را حذف کند.
  3. پیتر تاد یک بار در مورد حذف بیت کوین شوخی کرد. این برای حمایت از این ایده استفاده می شود که او کلیدهای ساتوشی را سوزانده است.
  4. پس از راه اندازی بیت کوین، آدام بک درباره بیت کوین در لیست پستی رمزنگاری بحث کرد – دادن اعتبار در جایی که اعتبار وجود دارد، این نیز چیزی است که من در واقع نمی دانستم. اما باز هم، با نگاهی به آرشیو، می‌توانیم مطالبی را ببینیم که پشتیبان ادعای بک است که او هنوز به بیت کوین علاقه نداشته است. در ایمیل‌ها، بک به طور منفعلانه به هیاهوی پیرامون بیت‌کوین (که در آن زمان به بالای 30 دلار رسید) واکنش نشان می‌دهد و حتی در پاسخی وجود دارد که در آن شکایت می‌کند که چرا ساتوشی (که نامش را اشتباه نوشت) ویژگی‌ای را که فکر می‌کرد مفید است اضافه نکرده است. . باز هم 5 دقیقه گوگل.
  5. تاد و بک با هم درگیر بودند و برای پنهان کردن این واقعیت که بیت‌کوین را ایجاد کرده‌اند، درگیر پوششی بودند. تا دا. به همین دلیل او هرگز به Blockstream نپیوست! (این را به طور جدی کارگردان در فیلم بیان کرده است.)

با برداشتن یک قدم به عقب، سخت است که بدانیم در مورد این سکانس چه باید بگوییم، جز این که هم شگفتی خلاقیت و هم بدبینی است، و با گفتن این حرف، بدانید که به هیچ وجه تعارف نیست.

برای شروع، هابک هیچ تلاش مشروعی برای درگیر کردن بک یا تاد در مورد یافته های خود انجام نمی دهد. او فقط مطالب را همانطور که پیدا کرده ارائه می کند، از واکنش آنها فیلم می گیرد و مغازه را می بندد. منطقی است، حتی کسی مثل من اعتراف می کند که شانس غیر صفر وجود دارد یا اینکه تاد ساتوشی بود. افراد زیادی وجود ندارند که نتوانید آنها را کاملاً رد کنید و آنها در میان آنها هستند.

متأسفانه، شانس غیر صفر اسلحه سیگار کشیدن نیست. این مدرک نیست

حضور اینترنتی تاد و بک، در حالی که از وب حذف شده است، قابل دسترسی است. من آن را خوانده ام. نه، آنها تنها کسانی نبودند که در پول نقد دیجیتالی چیزها را پاک کردند.

البته، با جادوی ویرایش، و با قرار دادن «یافته‌ها» در معرض انتقاد، من مطمئن هستم که بسیاری از بینندگان فکر می‌کنند که نظریه‌ای هوشمندانه و کاملاً تحقیق شده به آنها نشان داده شده است.

تمام چیزی که هابک به من ثابت کرد این بود که او میانبرهایی را که می توانید هنگام ساخت یک مستند استفاده کنید، درک می کند. این به تنهایی در میان آثار خلاقانه به شما این امکان را می دهد که تمام اشتباهات خود را پشت ویرایش پنهان کنید، در حالی که اتهامات بی اساس و خطرناک را قابل قبول جلوه دهید.

و برای روشن بودن، ادعای اینکه کسی ساتوشی است بدون مدرک دقیقاً همین است.

بیایید امیدوار باشیم که کسی به خاطر حماقت او آسیب نبیند.

توجه داشته باشید: من در یک مقطع در سال 2021 با یک تهیه کننده برای «پول برقی» مصاحبه کردم. ضبط نشد. من بعداً با گروه مستندساز تماسی نداشتم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.