کاهش قیمت طلا به دلیل بازدهی بالا در ایالات متحده، پس از دقیقه فدرال رزرو

قیمت طلا کاهش یافت زیرا فدرال رزرو اعلام کرد اکثریت قابل توجهی از کاهش 50 واحدی در ثانیه حمایت کردند، در حالی که برخی 25 واحد را ترجیح دادند. CME FedWatch Tool شانس کمتری برای کاهش 25 bps را نشان می دهد، تا 75.9٪، با افزایش انتظارات برای توقف نرخ. بازدهی خزانه داری 10 ساله

کد خبر : 506422
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
کاهش قیمت طلا به دلیل بازدهی بالا در ایالات متحده، پس از دقیقه فدرال رزرو


  • قیمت طلا کاهش یافت زیرا فدرال رزرو اعلام کرد اکثریت قابل توجهی از کاهش 50 واحدی در ثانیه حمایت کردند، در حالی که برخی 25 واحد را ترجیح دادند.
  • CME FedWatch Tool شانس کمتری برای کاهش 25 bps را نشان می دهد، تا 75.9٪، با افزایش انتظارات برای توقف نرخ.
  • بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده به 4.062% افزایش یافت و از دلار آمریکا حمایت کرد.
  • معامله گران منتظر داده های روز پنج شنبه هستند تا در مورد تورم و سیاست های فدرال رزرو اطلاعات بیشتری به دست آورند.

پس از اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) صورتجلسه نشست سپتامبر خود را اعلام کرد، طلا برای ششمین روز متوالی ضرر خود را افزایش داد. صورتجلسه نشان داد که “اکثریت قابل توجه” کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) از کاهش 50 واحدی (bps) حمایت کردند. با وجود این، XAU/USD در سطوح آشنا نزدیک به 2610 دلار معامله می شود که بیش از 0.37 درصد کاهش یافته است.

صورتجلسه FOMC نشان داد که برخی از مقامات کاهش 25 واحدی در ثانیه را ترجیح می دهند، اگرچه همه شرکت کنندگان طرفدار کاهش نرخ بهره بودند. با توجه به مأموریت دوگانه فدرال رزرو در هر دو مورد، تقریباً همه مقامات ریسک تورم را به سمت نزول متمایل کردند، در حالی که ریسک‌ها برای بازار کار صعودی بودند.

پس از داده‌ها، ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره 25 واحدی در ثانیه از 85.2 درصد در روز گذشته به 75.9 درصد کاهش یافته است. این به این معنی است که برخی از فعالان بازار خود را نسبت به نرخ های نگهدارنده فدرال رزرو بدون تغییر قرار دادند، با شانس 24.1 درصد، از 14.8 درصد در روز سه شنبه.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده با افزایش 4.062 درصدی اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، 5 و نیم واحد در ثانیه، ادامه یافت. این امر پشتوانه گرینبک است که بر اساس شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.42 درصد افزایش به 102.90 رسیده است که بالاترین سطح از اواسط آگوست 2024 است.

اکنون تمرکز معامله گران به انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در روز پنجشنبه معطوف شده است. برآوردها حاکی از آن است که نرخ تورم همچنان پایین تر خواهد بود. با این وجود، اگر تورم بالاتر از برآوردها باشد، در را برای توقف چرخه تسهیل فدرال رزرو باز خواهد کرد.

برنامه اقتصادی ایالات متحده برای هفته شامل تورم ایالات متحده، داده های شغلی ایالات متحده و سخنرانان فدرال رزرو خواهد بود.

محرک‌های بازار دیجست روزانه: قیمت طلا تحت فشار دقیقه‌های FOMC در آستانه CPI ایالات متحده قرار گرفت

  • انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده از 2.5 درصد به 2.3 درصد در سال کاهش یابد. پیش بینی می شود CPI ماهانه به 0.1% برسد، از 0.2%.
  • پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی در مقایسه با رقم اوت در 3.2 درصد سالانه بدون تغییر باقی بماند. تخمین زده می شود که رقم سپتامبر از 0.3 درصد به 0.2 درصد در ماه مارس کاهش یابد.
  • سایر داده‌ها ادعاهای اولیه بیکاری را برای هفته منتهی به 5 اکتبر نشان می‌دهند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که 230 هزار نفر جدید برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند که بالاتر از 225 هزار نفر قبلی است.
  • پس از گزارش NFP روز جمعه، مقامات فدرال رزرو محتاط تر هستند. فیلیپ جفرسون، نایب رئیس، گفت که رویکرد او “جلسه با جلسه” و مبتنی بر داده است. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره را نیز بر اساس داده های دریافتی دارد.
  • پس از آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده، ترس از رکود کاهش یافت. بنابراین، اکثر بانک‌های وال استریت مانند سیتی، جی‌پی‌مورگان و بانک آمریکا در تماس نوامبر فدرال رزرو خود را از کاهش 50 به 25 واحد در ثانیه بازبینی کردند.
  • در همین حال، بانک خلق چین (PBoC) خرید شمش طلای خود را برای پنجمین ماه متوقف کرد. ذخایر چین بدون تغییر باقی ماند زیرا در پایان ماه گذشته به 72.8 میلیون اونس تروی رسید.

تحلیل فنی XAU/USD: قیمت طلا به دلیل حمایت فروشندگان زیر 2650 دلار سقوط کرد

با هضم صورتجلسات جلسه سپتامبر FOMC توسط معامله گران، قیمت طلا به زیر 2630 دلار رسید و به کمترین میزان روزانه 2605 دلار رسید.

حرکت کوتاه مدت نزولی است حتی اگر شاخص قدرت نسبی (RSI) قرائت های مختلط را نشان دهد و در قلمرو صعودی قرار گیرد.

XAU/USD به زیر 2620 دلار سقوط کرده است. شکست 2600 دلاری، مارک روانی 2550 دلار را پیش از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در 2537 دلار نشان می دهد. هنگامی که این سطوح فراتر رفت، رقم 2500 دلار در مرحله بعدی قرار می گیرد.

در مقابل، اگر طلا هدف بالاتری داشته باشد و 2650 دلار را پس بگیرد، راه را برای به چالش کشیدن 2670 دلار در برابر بالاترین سطح YTD یعنی 2685 دلار هموار می کند.

شاخص اقتصادی

صورتجلسه FOMC

FOMC مخفف کمیته بازار آزاد فدرال است که 8 جلسه را در سال سازماندهی می کند و شرایط اقتصادی و مالی را بررسی می کند، موضع مناسب سیاست پولی را تعیین می کند و خطرات را برای اهداف بلندمدت خود یعنی ثبات قیمت و رشد اقتصادی پایدار ارزیابی می کند. صورتجلسات FOMC توسط شورای حکام فدرال رزرو منتشر می شود و راهنمای روشنی برای سیاست نرخ بهره آینده ایالات متحده است.

ادامه مطلب

آخرین نسخه: چهارشنبه 9 اکتبر 2024 ساعت 18:00

فرکانس: نامنظم

واقعی:

اجماع:

قبلی:

منبع: فدرال رزرو



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.