طلا قرمز را زیر 2630 دلار نگه می‌دارد

قیمت طلا برای ششمین روز متوالی در بحبوحه شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو با یک سوگیری منفی معامله می‌شود. امید به آتش بس احتمالی حزب الله و اسرائیل، کالای امن را بیشتر تضعیف می کند. معامله گران به دقایق FOMC برای انگیزه های کوتاه مدت قبل از ارقام تورم ایالات متحده نگاه می کنند. قیمت

کد خبر : 506162
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۲۵
طلا قرمز را زیر 2630 دلار نگه می‌دارد


  • قیمت طلا برای ششمین روز متوالی در بحبوحه شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو با یک سوگیری منفی معامله می‌شود.
  • امید به آتش بس احتمالی حزب الله و اسرائیل، کالای امن را بیشتر تضعیف می کند.
  • معامله گران به دقایق FOMC برای انگیزه های کوتاه مدت قبل از ارقام تورم ایالات متحده نگاه می کنند.

قیمت طلا (XAU/USD) برای ششمین روز متوالی در روز چهارشنبه تحت فشار فروش باقی می‌ماند، اگرچه توانست بالاتر از پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای که روز قبل لمس کرده بود باقی بماند. معامله گران ترجیح می دهند قبل از انتشار صورتجلسات FOMC به حاشیه بروند، که همراه با ارقام تورم ایالات متحده در روزهای پنجشنبه و جمعه، باید سرنخ هایی را در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) ارائه دهد. این به نوبه خود، نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه مدت قیمت دلار آمریکا (USD) ایفا می کند و انگیزه معناداری برای فلز زرد غیر بازده خواهد داشت.

در همین حال، شاخص USD (DXY)، که گرینبک را در برابر سبدی از ارزها ردیابی می‌کند، در نزدیکی بالاترین سطح هفت هفته‌ای که جمعه گذشته ثبت شد، در بحبوحه شرط‌بندی‌های کاهش یافته برای کاهش بیش از حد نرخ بهره فدرال رزرو در نوامبر ایستاده است. به نظر می‌رسد این موضوع، همراه با اخبار آتش‌بس احتمالی میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل، کمی فشار نزولی بر قیمت امن طلا وارد می‌کند. این نزول بیشتر می‌تواند به برخی فروش‌های فنی پس از شکست روز گذشته از طریق حمایت 2630 دلاری نسبت داده شود که مرز پایین‌تر یک محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا همچنان پایین است زیرا شرط‌بندی برای کاهش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو زیربنای دلار است.

  • در بحبوحه کاهش احتمال کاهش سیاست تهاجمی تر از سوی فدرال رزرو، که قیمت طلا را به زیر سطح حمایت محوری 2630 دلاری در روز سه شنبه کشاند، دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح چند هفته ای که جمعه گذشته رسید، ثابت ماند.
  • با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، سرمایه گذاران اکنون با احتمال بیش از 85 درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست نوامبر و کاهش 50 واحدی در هزینه های استقراض تا پایان سال جاری را قیمت گذاری می کنند.
  • جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز سه شنبه گفت که کاهش مجدد نرخ بهره در طول زمان مناسب خواهد بود و کاهش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر باید به عنوان قاعده نحوه عمل ما در آینده تلقی شود.
  • به طور جداگانه، آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو گفت که رویکرد به هر تصمیم سیاستی همچنان وابسته به داده ها خواهد بود و اگر پیشرفت تورم مطابق انتظار ادامه یابد، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت خواهد کرد.
  • علاوه بر این، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، خاطرنشان کرد که سیاست پولی فعلی به کاهش تورم کمک می کند، اما اقتصاد ایالات متحده و بازارهای کار همچنان قوی به نظر می رسند و تورم اصلی همچنان بالاست.
  • در همین حال، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، گفت که فعالیت اقتصادی با سرعت ثابتی به رشد خود ادامه می دهد، در حالی که تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و بازار کار از حالت گرمای سابق خود سرد شده است.
  • بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده در بالای آستانه 4 درصد ثابت است، که همچنان برای ششمین روز متوالی در روز چهارشنبه فشاری بر شمش بدون بازده وارد می کند.
  • در جبهه ژئوپلیتیک، حزب الله مورد حمایت ایران روز سه شنبه اشاره کرد که ممکن است برای آتش بس آماده باشد و به ویژه پایان جنگ غزه را به عنوان شرط توقف درگیری در مرز لبنان و اسرائیل نادیده گرفت.
  • سرمایه‌گذاران اکنون به صورتجلسه سپتامبر FOMC برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر کاهش نرخ آتی، پیش از ارقام تورم مصرف‌کننده ایالات متحده و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده در روزهای پنجشنبه و جمعه، نگاه می‌کنند.

چشم انداز فنی: به نظر می رسد قیمت طلا برای کاهش بیشتر آسیب پذیر است، شکست دامنه معاملات کوتاه مدت در بازی

از منظر فنی، شکست یک شبه از طریق حمایت 2630 دلاری یا مرز پایین تر یک محدوده معاملاتی کوتاه مدت، می تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته شود. با این حال، نوسانگرهای نمودار روزانه – اگرچه کشش خود را از دست داده اند – هنوز سوگیری منفی را تأیید نکرده اند. از این رو، عاقلانه است که قبل از قرار گرفتن برای ضررهای بیشتر، منتظر فروش و پذیرش زیر قیمت 2600 دلار باشیم. سپس قیمت طلا ممکن است لغزش اصلاحی را به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلار در مسیر به منطقه 2535-2530 دلار و علامت روانی 2500 دلار گسترش دهد.

از طرف دیگر، به نظر می رسد که نقطه شکست حمایت از محدوده معاملاتی، در حدود منطقه 2,630-2,635 دلار، اکنون به عنوان یک مانع فوری عمل می کند. هر حرکت صعودی بعدی می تواند به عنوان یک فرصت فروش در نظر گرفته شود و در نزدیکی مرز افقی 2657-2658 دلار باقی بماند. قدرت پایدار فراتر از آن، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به منطقه عرضه 2670 تا 2672 دلار دارد، که بالاتر از آن ممکن است گاوها هدفشان را به چالش بکشند که بالاترین سطح تاریخ، در حدود منطقه 2685-2686 دلاری را که در سپتامبر لمس شد، به چالش بکشند. این به‌دقت با علامت 2700 دلار دنبال می‌شود، که در صورت پاک شدن، زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه به خوبی تثبیت می‌کند.

دلار آمریکا قیمت امروز

جدول زیر درصد تغییر دلار آمریکا (USD) را در برابر ارزهای اصلی فهرست شده امروز نشان می دهد. دلار آمریکا در برابر دلار نیوزلند قوی ترین بود.

USD یورو پوند JPY CAD AUD NZD CHF
USD 0.06٪ 0.07٪ 0.21٪ 0.03٪ -0.09٪ 0.66٪ 0.06٪
یورو -0.06٪ 0.00٪ 0.15٪ -0.05٪ -0.11٪ 0.55٪ -0.02٪
پوند -0.07٪ -0.00٪ 0.14٪ -0.02٪ -0.11٪ 0.56٪ -0.02٪
JPY -0.21٪ -0.15٪ -0.14٪ -0.16٪ -0.28٪ 0.44٪ -0.17٪
CAD -0.03٪ 0.05٪ 0.02٪ 0.16٪ -0.12٪ 0.61٪ 0.01٪
AUD 0.09٪ 0.11٪ 0.11٪ 0.28٪ 0.12٪ 0.70٪ 0.09٪
NZD -0.66٪ -0.55٪ -0.56٪ -0.44٪ -0.61٪ -0.70٪ -0.60٪
CHF -0.06٪ 0.02٪ 0.02٪ 0.17٪ -0.01٪ -0.09٪ 0.60٪

نقشه حرارتی درصد تغییرات ارزهای اصلی را در برابر یکدیگر نشان می دهد. ارز پایه از ستون سمت چپ انتخاب می شود، در حالی که ارز مظنه از ردیف بالا انتخاب می شود. به عنوان مثال، اگر دلار آمریکا را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و در امتداد خط افقی به سمت ین ژاپن حرکت کنید، درصد تغییر نمایش داده شده در کادر نشان دهنده USD (پایه)/JPY (نقل قول) خواهد بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.