دلار رشدی را حفظ کرده است که بر اساس داده های مشاغل ایالات متحده و شعله ور شدن خاورمیانه توسط رویترز به دست آمده است

توسط ویدیا رانگاناتان و استفانو ربائودو سنگاپور (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه پس از افزایشی که به دلیل آمارهای شغلی قوی در ایالات متحده در روز جمعه و تشدید درگیری در خاورمیانه رخ داد، کاهش یافت. رشد دلار به دنبال گزارش مشاغل ایالات متحده بود که بیشترین جهش در شش ماه اخیر را در

کد خبر : 505469
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۳
دلار رشدی را حفظ کرده است که بر اساس داده های مشاغل ایالات متحده و شعله ور شدن خاورمیانه توسط رویترز به دست آمده است


توسط ویدیا رانگاناتان و استفانو ربائودو

سنگاپور (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه پس از افزایشی که به دلیل آمارهای شغلی قوی در ایالات متحده در روز جمعه و تشدید درگیری در خاورمیانه رخ داد، کاهش یافت.

رشد دلار به دنبال گزارش مشاغل ایالات متحده بود که بیشترین جهش در شش ماه اخیر را در سپتامبر نشان داد، کاهش نرخ بیکاری و افزایش دستمزدها، همه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بازارها را مجبور به کاهش قیمت‌ها برای کاهش نرخ‌های فدرال رزرو کرد.

تحلیلگران گفتند که بسیاری از عواملی که در تابستان بر دلار آمریکا تأثیر می گذاشتند معکوس شده بودند و به کاهش نگرانی های رکود اقتصادی و اقدام قیمتی اشاره کردند که نشان می دهد محدودیت های قیمت گذاری یک تابع واکنش dovish با این مجموعه داده ها رسیده است.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست فارکس در ING می گوید: ما نمی توانیم محرکی برای بازسازی پوزیشن های فروش ساختاری دلار آمریکا در چند هفته آینده ببینیم.

به نظر می‌رسد بازارها از کاهش 50 واحدی دیگر دست کشیده‌اند و ارقام تورم نباید آن را تغییر دهد، و در حالی که ممکن است وضعیت خاورمیانه بیشتر از این پیش نرود، به نظر می‌رسد اجماع بر این است که تنش‌زدایی مادی فعلاً محتمل نیست. ” وی افزود.

اندازه گیری در برابر همتایان اصلی 0.05٪ کاهش یافت و به 102.48 رسید. در روز جمعه 0.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در هفت هفته گذشته رسید و بیش از 2 درصد رشد هفته را ثبت کرد که بزرگترین رشد در دو سال اخیر است. اوایل هفته گذشته کمی بالای 100 بود.

MUFG نشان داد که این دومین بار است که شاخص دلار در سال‌های اخیر به سمت حمایت در سطح 100.00 کاهش می‌یابد. در آخرین مورد در ژوئیه 2023، شاخص دلار آزمایش شد، اما نتوانست به زیر سطح 100.00 برسد، قبل از اینکه در سه ماه آینده یک بازگشت قوی (+7.8٪) داشته باشد.

ین اندکی کاهش یافت و به 149.10 در هر دلار رسید، که ضعیف ترین سطح آن از 16 آگوست، قبل از کاهش زیان در حدود 148.40 معامله شد. این بیش از 4 درصد کاهش در هفته گذشته بود که بزرگترین کاهش درصد هفتگی از اوایل سال 2009 بود.

کریس وستون، رئیس بخش تحقیقات در این باره گفت: «با کاهش نرخ‌ها همچنان وضعیت پیش‌فرض است، و زمانی که با انتظارات درآمدی خوش‌بینانه ازدواج می‌کنیم و چین به سختی نقدینگی و مالی را پیش می‌برد، روند صعودی سهام و دلار آمریکا ضربه بزرگی به خود می‌گیرد.» کارگزار آنلاین استرالیایی Pepperstone.

«در حالی که عناوین ژئوپلیتیک و احتمال شوک عرضه انرژی همچنان تهدیدی برای احساسات باقی می‌ماند، آنهایی که مدت‌ها در معرض ریسک قرار گرفته‌اند چیزی به‌طور قابل‌توجهی نشنیده‌اند که بازار در آخر هفته حرکت می‌کند و به هفته معاملاتی جدید می‌روند که نسبت به دورنمای آینده بسیار خوب هستند. وارونه.”

در خاورمیانه، اسرائیل اهداف حزب الله را در لبنان و نوار غزه روز یکشنبه در آستانه یک سالگی حملات 7 اکتبر که جرقه جنگ آن را آغاز کرد، بمباران کرد. وزیر دفاع اسرائیل همچنین اعلام کرد که همه گزینه ها برای انتقام از دشمن سرسخت ایران باز است.

یورو با کاهش 0.06 درصدی به 1.0970 دلار رسید.

عملکرد ضعیف ین همچنین به اظهارات هفته گذشته نخست وزیر جدید، شیگرو ایشیبا، مربوط می شود که انتظارات را در مورد افزایش نرخ بهره در ژاپن افزایش داد.

در اوایل معاملات لندن به بالاترین حد خود در 2 ماه گذشته به 3.9920% رسید.

با این حال، بارکلیز بر این باور است که حتی پس از در نظر گرفتن بدترین حالت سناریوهای نزولی اقتصادی، فضایی برای افزایش حدود 20 واحدی در ثانیه دارند.

بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه نوامبر به جای 50 واحد در ثانیه، پس از داده های مشاغل، نرخ بهره را تنها 25 واحد در ثانیه کاهش دهد. طبق ابزار FedWatch CME، اکنون آنها با احتمال 95 درصد کاهش یک چهارم امتیاز، از 47 درصد یک هفته قبل، و 5 درصد احتمال عدم کاهش قیمت قیمت دارند.

تا زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه فروکش کند، دلار ین در هفته‌های آتی در حدود ۱۴۵-۱۴۹ باقی خواهد ماند. ریوتا آبه، اقتصاددان در SMBC در سنگاپور گفت.

پوند نیز در حدود 1.3122 دلار ثابت بود و افت 1.9 درصدی هفته گذشته را که شدیدترین سقوط آن از اوایل سال 2023 است، حفظ کرد.

هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، روز جمعه گفت: بانک مرکزی باید تنها به تدریج با کاهش نرخ بهره حرکت کند، یک روز پس از آن که اندرو بیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس گفت که بانک مرکزی ممکن است برای کاهش هزینه های استقراض تهاجمی تر عمل کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.