درخواست تمدید سهیمه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای نیمه دوم سال

رییس سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت نقدینگی در حوزه تجهیزات پزشکی را تشریح کرد و از درخواست تمدید سهمیه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای شش ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: در این زمینه پیگیر جلسه‌ای با رییس جمهور هستیم تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. به گزارش

کد خبر : 505036
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
درخواست تمدید سهیمه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای نیمه دوم سال



رییس سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت نقدینگی در حوزه تجهیزات پزشکی را تشریح کرد و از درخواست تمدید سهمیه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای شش ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: در این زمینه پیگیر جلسه‌ای با رییس جمهور هستیم تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حیدر محمدی در نشست خبری دومین نمایشگاه ایرانمد، برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی را عرصه نمود و تلالو دستاوردهای حوزه سلامت خواند و در عین حال بر تضمین کیفیت و تامین پایدار تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین دارو و شیرخشک و سایر اقلام سلامت تاکید کرد.

وی در همین راستا با اشاره به اینکه نقدینگی از مشکلات بزرگ شرکت‌های تجهیزات پزشکی است، افزود: امسال مشکلاتی داشتیم و یکی از مهم‌ترین مشکلات نوع تحریر و ابلاغ قانون بودجه بود که موافقان و مخالفانی داشت. موضوع اصلاح سیاست‌های ارزی نیز از مباحث دیگری است که از سال ۱۴۰۱ سماً شروع شد و به دلیل اینکه زیرساخت‌های پرداخت اعتبارات کامل نبود و نیز مخالفت معاون اول رئیس جمهور وقت باعث شد در مورد تجهیزات پزشکی اجرایی نشود و همچنان هم این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به سهمیه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی در ۶ ماهه اول سال گفت: این سهمیه ارزی ۴۲۰۰ تومانی تنها مربوط به ملزومات پزشکی بوده و تجهیزات سرمایه‌ای از آن خارج شده است. اعتبار این تفاهم‌نامه نیز تا مهرماه بود و سقف آن نیز پر شده است. درخواست این را داریم که ۶۰۰ میلیون دلار دیگر برای ۶ ماهه دوم تمدید شود.

وی گفت: در مجموع در زمینه اصلاح سیاست‌های ارزی در حوزه تجهیزات نیز موضوع مهمی برای ماست که البته موافقین و مخالفین بسیاری دارد. در مجموع تصمیم‌گیری برای این موضوع بسیار دشوار است و در مجموع نیز منوط به جلسه‌ای با وزیر بهداشت و رئیس جمهور است تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

محمدی در عین حال گفت: برای اصلاح سیاست‌های ارزی نظرات انجمن‌ها فعال اخذ می‌شود؛ اما باید ملاحظات آن مد نظر قرار گیرد؛ چرا که کوچک نگه داشتن بازار تجهیزات به نفع تولید کنندگان و مردم نیست و باید تصمیماتی اتخاذ شود که کمترین آسیب به مردم و تولید کنندگان وارد شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های لازم برای تامین نقدینگی حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: تسهیلات ۵۰ همتی با مجوز بانک مرکزی در حوزه دارو تجهیزات و شیرخشک لحاظ شده است. در این زمینه لیست شرکت‌ها را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم تا بر اساس عملکردشان تسهیلات ریالی دریافت کنند. شرکت‌ها اگر مشکلی در این زمینه دارند به ما اعلام کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

ادامه دارد



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.