صالحی امیری: مجموعه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت گردشگری کشور تدوین شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: مجموعه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت گردشگری کشور تدوین شده است و در حال رایزنی با اعضای موثر در دولت هستیم. به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در خصوص افزایش گردشگری ما نیازمند سه موضوع

کد خبر : 503525
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۳۵
صالحی امیری: مجموعه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت گردشگری کشور تدوین شده است



وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: مجموعه برنامه هایی برای افزایش ظرفیت گردشگری کشور تدوین شده است و در حال رایزنی با اعضای موثر در دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در خصوص افزایش گردشگری ما نیازمند سه موضوع هستیم تا بتوانیم ظرفیت گردشگری را در ایران افزایش دهیم. اولین ظرفیت این است که ما جذابیت های خود را به دنیا معرفی کنیم. بر اساس مطالعات بانک جهانی ما جذابیت  هفتم را داریم و به اعتقاد من ما جزو سه کشور اول دارای جذابیت میراث گردشگری هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله دومی که باید به آن توجه شود بحث زیر ساخت است. مسئله سوم نیز امنیت است. ظرفیت امروز گردشگری کشور حدود ۶/۲ میلیون است بر اساس برنامه ما باید این را به ۱۵ میلیون برسانیم. مجموعه برنامه هایی را تدوین کردیم و در حال گفت وگو با اعضای موثر دولت هستیم تا این سه حوزه را به صورت جدی دنبال کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات فعال کردن دیپلماسی است. بنده پنجشنبه و جمعه گذشته با تعدادی از وزرای گردشگری کشورهای منطقه صحبت کردم. با عربستان، ازبکستان، گرجستان، عراق  و خیلی از کشورهای دیگر در حال رایزنی هستیم تا فضا را برای ورود گردشگر آماده  کنیم. همین هفته در روز شنبه بنده ششمین هتل پنج ستاره تهران را رونمایی کردم. ما تعهد داریم سالی ۱۰۰ هتل در کشور بسازیم به ویژه هتل های ۴ و ۵ ستاره. برداشت ما این است که دولت چهاردهم با گفتمان وفاق بستر لازم را برای توسعه گردشگری را فراهم خواهد کرد.ان شاء الله ظرف یکسال آینده شاهد تحولی در آمار و میزان حضور گردشگران در ایران خواهیم بود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص بازگشت آثار ایرانی به کشور، بیان کرد: شاید برای مردم ما جذاب باشد که یکی از این الواح مهم را یکی از کاوشگرانی که در منطقه سد دز فعال بود در کاوشگری با خود برده بود و بعد از حدود ۵۰ سال فرزندان این فرد با پدر مراجعه کردند و این اثر تاریخی را تحویل نمایندگی ما دادند، برای اینکه گفتند متعلق به مردم ایران است. ان شاءالله در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور در موزه ملی ایران رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا این آثار به کشور باز گردد.  اکنون در چندین کشور دارای پرونده حقوقی بوده و در حال دنبال کردن آن هستیم تا آثاری که از ایران در کشورهای دیگر است، بتوانیم بازگردانیم.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.