خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و به نقل از پدال، برند ایتالیایی فراری با وجود تعهد قوی که به زنده نگه داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز خود دارد، تصمیم گرفته تا به صنعت خودروهای برقی هم وارد و در این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این شرکت هم‌اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا به

کد خبر : 503077
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۱
خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز و به نقل از پدال، برند ایتالیایی فراری با وجود تعهد قوی که به زنده نگه داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز خود دارد، تصمیم گرفته تا به صنعت خودروهای برقی هم وارد و در این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این شرکت هم‌اکنون تمام تلاش خود را می‌کند تا به بهترین شکل ممکن خود را برای عصر جدید خودروسازی آماده کند؛ در همین راستا برنامه خود را برای معرفی نخستین فراری برقی تاریخ اعلام کرده است. مدیران مارانلو قصد دارند در سال ۲۰۲۵ از این محصول رونمایی کنند و آن را تا یک سال بعد به دست مشتریان برسانند.

پیشرفت فراری در توسعه خودروی برقی

خوشبختانه و برخلاف انتظار، خودروی برقی فراری در مراحل اولیه مانند اسکچ و طراحی نیست و به فاز آزمایشی پروتوتایپ رسیده است. تصاویر جاسوسی منتشرشده در فضای مجازی، نمونه‌اولیه این خودرو را در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای نشان می‌دهد. پس از انتشار خبر، مدیرعامل برند فراری، «بِنِدِتو ویگنا»، نیز آن را تایید کرد. فراری برای تست بی‌سروصدای محصول خود، از بدنه رسمی شاسی‌بلند مازراتی لوانته بهره می‌برد که به‌طور تقریبی، ابعاد محصول نهایی را نیز مشخص می‌کند.

چرا فراری برقی اهمیت دارد؟

فراری با معرفی پروسانگوئه نشان داد که در ارائه محصولات جدید و نوآورانه دیدگاهی متفاوت دارد. مدیرعامل این برند با اشاره به مدل برقی اذعان داشت که خودروی یادشده به شکل درست ساخته خواهد شد و هیجان خاص رانندگی سایر فراری‌ها را خواهد داشت. فراری یک سوپراسپرت‌ساز به شمار می‌رود؛ بنابراین با معرفی محصولات برقی به بخش کم‌فروش صنعت خودروهای برقی قدم گذاشته است. بیشتر خریداران این خودروها به دنبال موتورهای درون‌سوز قدرتمند هستند. با این وجود فراری برای عقب نماندن از قافله تصمیم بر معرفی این محصول گرفته است.

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

باتری و پیشرانه

برند فراری چندی پیش از یک کارخانه کاملا جدید رونمایی کرد که مهندسان آن، پا را از تولید خودرو هم فراتر گذاشته‌اند و قطعات موردنیاز برای تولید خودروی برقی مانند ترنس‌اکسل، الکتروموتور، اینورتر، باتری و… را نیز می‌سازند. البته که سلول باتری‌ها از یک شرکت سوم‌شخص خریداری می‌شوند و پس از مونتاژ در کارخانه مارانلو، درون خودرو قرار می‌گیرند. برند یادشده برنامه دارد در آینده خودروهای هیبریدی و تماما درون‌سوز خود را هم به همین خط تولید وارد کند.

ویگنا می‌گوید که باتری فراری برقی از شیمی محبوب اما کم‌چگال LFP استفاده نخواهد کرد. او همچنین مدعی شد که فراری چگالی باتری‌هایش را هر سال ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

ویگنا تاکید می‌کند که خودروی برقی مارانلو برخلاف تصور ساکت و بی‌صدا نخواهد بود؛ هر چند فراری برای حفظ اصالت خود از صداهای مصنوعی استفاده نخواهد کرد اما پیشرانه برقی، صدای منحصربه‌فرد خود را تولید می‌کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که مهندسان این شرکت از راه‌حلی مشابه پورشه استفاده کنند و با تقویت صدای موتور برقی، حال‌وهوایی متفاوت را به راننده و سرنشینان القا کنند.

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

قیمت عرضه فراری برقی

گمانه‌زنی‌ها بر آن است که فراری برقی به‌عنوان محصولی لوکس و با قیمت حدودی ۵۵۰ هزار دلار به فروش برسد. با این وجود ویگنا به رقم اعلام‌شده واکنش نشان داده و اعلام کرده که فراری تا یک ماه پیش از عرضه نهایی خودرو در سال ۲۰۲۶ هیچ قیمت رسمی را اعلام نخواهد کرد. هر چند رسانه‌ها انتظار داشتند رقم یادشده را رد کند اما این اتفاق هم نیافتاد. او در ادامه بحث خود به تمرکز بیشتر خودروسازی تحت‌مدیریتش روی شخصی‌سازی بیشتر خودروها اشاره کرد که از نظر منطقی و با توجه به سابقه درخشان این برند در عرضه آپشن‌های گران‌قیمت، قیمت نهایی خودرو را افزایش می‌دهد.

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

حجم تولید خودروی برقی فراری

این شرکت از ارائه داده‌ها و برنامه تولید محصول برقی‌اش خودداری کرده است. با این همه، در کنفرانس و جلسه سهام‌داران خود اعلام کرد که مدل برقی تا ۵ درصد فروش این برند را به خود اختصاص خواهد داد تا اینکه با فرارسیدن سال ۲۰۳۰، این رقم به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که فراری هم‌اکنون کار روی محصول برقی دوم خود را هم آغاز کرده است اما این شایعه در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

سابقه فراری در قطعات الکترونیکی

زیرشاخه موتوراسپرت برند فراری پیش از این برای آماده‌سازی خودروهیای فرمول ۱ خود با «سیستم بازیابی انرژی جنبشی» یا همان «KERS» هم کار می‌کرده است. این فناوری آنقدر پیشرفته شد که به توسعه ابرخودرویی LMH این برند برای حضور در مسابقات WEC و مسابقه ۲۴ ساعتی لمان کمک کرد و دو سال پیاپی آن‌ها را در پیست فرانسوی لاسارته به پیروزی رساند. نظر شما درباره یک فراری برقی چیست؟ آیا مدل‌های تمام برقی این سوپراسپرت‌های اصیل به همان اندازه جذاب خواهد بود؟

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سوال برد/ عکس

227323



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.