دلار پس از داده‌های تورم ضعیف شد، ین در پیروزی ایشیبا افزایش یافت توسط رویترز

نوشته چاک میکولایچاک نیویورک (رویترز) – پس از قرائت تورم ایالات متحده نشان داد که فشارهای قیمتی همچنان رو به افول است، دلار روز جمعه کاهش یافت، در حالی که پس از اینکه شیگرو ایشیبا، که به عنوان یک شاهین نرخ بهره شناخته می شود، قرار بود نخست وزیر بعدی ژاپن شود، ین در برابر

کد خبر : 502243
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
دلار پس از داده‌های تورم ضعیف شد، ین در پیروزی ایشیبا افزایش یافت توسط رویترز


نوشته چاک میکولایچاک

نیویورک (رویترز) – پس از قرائت تورم ایالات متحده نشان داد که فشارهای قیمتی همچنان رو به افول است، دلار روز جمعه کاهش یافت، در حالی که پس از اینکه شیگرو ایشیبا، که به عنوان یک شاهین نرخ بهره شناخته می شود، قرار بود نخست وزیر بعدی ژاپن شود، ین در برابر دلار تقویت شد. .

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در ماه آگوست 0.1% افزایش یافت که با انتظارات اقتصاددانان مورد نظرسنجی رویترز مطابقت داشت، پس از افزایش 0.2% اصلاح نشده در جولای. در 12 ماه منتهی به آگوست، شاخص قیمت PCE پس از افزایش 2.5 درصدی در جولای، 2.2 درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، هزینه های مصرف کننده که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می دهد، در ماه گذشته پس از افزایش 0.5 درصدی تجدیدنظر نشده در ماه جولای، 0.2 درصد افزایش یافت. این داده ها اندکی کمتر از تخمین 0.3 درصد بود اما نشان داد که اقتصاد همچنان در سه ماهه سوم حرکت خود را حفظ کرده است.

فدرال رزرو اخیراً از تغییر تمرکز به دور از تورم و به سمت سالم نگه داشتن بازار کار خبر داده است، اما هفته گذشته کاهش نرخ بهره را بیش از حد معمول به میزان 50 واحد پایه (bps) ارائه کرد.

برایان جاکوبسن، اقتصاددان ارشد در Annex Wealth Management در Menomonee Falls، ویسکانسین، گفت: «(رئیس فدرال رزرو) پاول می تواند کمی نفس راحتی بکشد.

پس از اصرار برای کاهش 50 bps به جای کاهش 25 bps معمولی، درآمد شخصی و داده های مخارج تا کنون این تصمیم را تایید می کند.

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله ین و یورو اندازه گیری می کند، پس از سقوط به 100.15، 0.17 درصد کاهش یافت و به 100.43 رسید که پایین ترین سطح خود از 20 ژوئیه 2023 بود و یورو با 0.14 درصد کاهش به 1.116 دلار رسید.

دلار در این هفته حدود 0.2 درصد کاهش یافته است، در حالی که برای چهارمین افت هفتگی متوالی و نهمین افت هفتگی خود در 10 هفته اخیر است. یورو در هفته اندکی پایین تر بود.

بازارها با کاهش حداقل 25 واحد پایه در نشست نوامبر فدرال رزرو به طور کامل قیمت گذاری می کنند، با انتظارات برای کاهش 50 واحد پایه دیگر به 56.7 درصد پس از داده ها، بر اساس اطلاعات FedWatch Tool CME، از 49.9 درصد قبل از انتشار.

ین پس از اینکه ایشیبای ژاپن در رقابت رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور با پیروزی اندکی پیروز شد، تقویت شد.

ایشیبا، وزیر دفاع سابق، منتقد محرک های پولی گذشته است و به رویترز گفت که بانک مرکزی با افزایش نرخ بهره تاکنون “در مسیر سیاست درستی” قرار گرفته است.

بازارها تا حد زیادی انتظار پیروزی برای ناسیونالیست تندرو سنائه تاکایچی، مخالف سرسخت افزایش بیشتر نرخ بهره، قیمت گذاری در سیاست های پولی و مالی ضعیف و کاهش ین در هفته گذشته را داشتند.

ین ژاپن پس از تقویت تا 142.09، 1.88 درصد قوی تر شد و به 142.12 در هر دلار رسید. کاهش هفتگی در چهار.

یورو در برابر ارز ژاپن با 1.95 درصد کاهش به 158.67 رسید.

داده های اروپا نشان داد که تورم در فرانسه و اسپانیا کمتر از حد انتظار افزایش یافته است و انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه اکتبر از سوی بانک مرکزی اروپا به بیش از 90 درصد افزایش یافته است.

در همین حال، چین دور دیگری از اقدامات محرک را در روز جمعه آغاز کرد، زیرا بانک مرکزی این کشور با کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی در تلاش برای بازگرداندن رشد اقتصادی به هدف امسال حدود 5 درصد است.

دلار در برابر فراساحل با 0.11 درصد تقویت به 6.979 رسید.

پوند با 0.3% کاهش به 1.3375 دلار رسید و بیش از 0.4% در هفته افزایش یافت و برای دومین صعود متوالی هفتگی آماده شد.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.