قیمت طلا در روز جمعه سقوط کرد و همچنان شاهد افزایش هفتگی بیش از 1 درصدی هستیم

XAU/USD پس از آن که داده‌های تورم سپتامبر حاکی از پیشرفت به سوی هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، به 2646 دلار کاهش یافت. بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا پنج واحد پایه کاهش می یابد، در حالی که شاخص دلار آمریکا با 0.16 درصد کاهش به 100.41 رسیده است. خطرات ژئوپلیتیکی با حمله اسرائیل

کد خبر : 502172
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
قیمت طلا در روز جمعه سقوط کرد و همچنان شاهد افزایش هفتگی بیش از 1 درصدی هستیم


  • XAU/USD پس از آن که داده‌های تورم سپتامبر حاکی از پیشرفت به سوی هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، به 2646 دلار کاهش یافت.
  • بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا پنج واحد پایه کاهش می یابد، در حالی که شاخص دلار آمریکا با 0.16 درصد کاهش به 100.41 رسیده است.
  • خطرات ژئوپلیتیکی با حمله اسرائیل به لبنان افزایش می‌یابد، اما طلا نمی‌تواند شتاب بیشتری بگیرد زیرا معامله‌گران سود می‌برند.

پس از اینکه دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اعلام کرد که تورم سپتامبر به سمت هدف فدرال رزرو (فدرال رزرو) در حال تغییر است، طلا به پایین ترین سطح سه روزه زیر 2650 دلار سقوط کرد. حتی با وجود اینکه این روند تسهیل بیشتر توسط فدرال رزرو را تضمین می کرد، فلز طلایی نتوانست جذابیت خود را جلب کند زیرا تحلیلگران حدس می زدند معامله گران سود خود را رزرو می کنند. XAU/USD با 0.50 درصد کاهش با 2657 دلار معامله می شود.

پیش از این، BEA فاش کرد که براساس داده‌های ماه اوت، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، کمی به هدف بانک مرکزی 2 درصد نزدیک‌تر است. در همین حال، هسته PCE نسبت به داده های جولای یک دهم درصد افزایش یافته است.

به دنبال این داده ها، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با 5 واحد کاهش به 3.749 درصد رسید. در نتیجه، گرین‌بک با کاهش 0.16 درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY) به 100.41 سقوط کرد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، پس از داده ها، احتمال کاهش 50 واحدی (bps) در نشست نوامبر افزایش یافت.

با توجه به واکنش بازار، انتظار می رفت که قیمت طلا به رکورد دیگری برسد. با این وجود، XAU/USD به پایین‌ترین سطح روزانه 2654 دلار در 26 سپتامبر سقوط کرد و در را برای عقب‌نشینی عمیق‌تر باز کرد.

سایر داده ها نشان داد که احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه سپتامبر در قرائت نهایی خود بهبود یافته است.

جدای از این، تشدید درگیری در خاورمیانه بین اسرائیل و حزب الله در پیش است. اسرائیل مدعی شد که روز جمعه مقر اصلی حزب الله در جنوب بیروت را هدف قرار داده است. یک مقام اسرائیلی گفت که دولت امیدوار است با تهاجم زمینی به لبنان ادامه ندهد، اما آن را رد نمی کند.

رویترز فاش کرد که ETF های طلا در هفته گذشته شاهد جریان خالص ورودی اندکی بودند و هنوز به طور کامل به افزایش قیمت طلا کمک نکرده اند، اگرچه تحلیلگران انتظار دارند در ماه های آینده فعالیت بیشتری از ETF ها انجام شود.

محرک های بازار دیجست روزانه: با نزدیک شدن تورم آمریکا به هدف 2 درصدی، قیمت طلا کاهش می یابد

  • PCE ایالات متحده در آگوست با 2.2 درصد سالانه رسید که نسبت به 2.5 درصد در ماه قبل و اندکی کمتر از برآورد اجماع، کاهش یافت.
  • Core PCE همانطور که انتظار می رفت از 2.6٪ به 2.7٪ در سال در همان دوره افزایش یافت.
  • احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) در ماه سپتامبر از 69.0 به 70.1 بهبود یافت. انتظارات تورمی برای یک سال از 2.8 درصد به 2.7 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظارات پنج ساله از 3 درصد به 3.1 درصد افزایش یافت.
  • فعالان بازار به طور کامل حداقل 25 واحد در ثانیه کاهش نرخ توسط فدرال رزرو قیمت گذاری کرده اند. با این حال، بر اساس CME FedWatch Tool، احتمال کاهش 50 bps به 54.7٪ کاهش یافته است، نسبت به احتمال 60٪ دو روز پیش.

تحلیل تکنیکال XAU/USD: قیمت طلا کاهش یافته و در حدود 2650 دلار در نوسان است

قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ 2685 دلار رسید و همچنان در جهت صعودی باقی می ماند. با این حال، خریداران نتوانستند رکوردهای جدیدی را ثبت کنند و در را برای عقب نشینی باز کرد. حرکت کوتاه‌مدت به نفع فروشندگان است، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) از قلمروی بیش از حد خرید خارج می‌شود و هدف آن رسیدن به مرز 60 است.

اگر XAU/USD به کمتر از 2650 دلار سقوط کرد، به دنبال تست بالاترین قیمت روزانه 18 سپتامبر در 2600 دلار باشید. سطوح پشتیبانی کلیدی زیر برای آزمایش، پایین ترین سطح 2546 دلاری 18 سپتامبر و به دنبال آن میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در 2488 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر XAU/USD رالی خود را از قله 2685 دلاری (YTD) عبور کند، مقاومت بعدی 2700 دلار خواهد بود. سطح بعدی 2750 دلار و پس از آن 2800 دلار خواهد بود.

سوالات متداول طلا

طلا نقش کلیدی در تاریخ بشر ایفا کرده است زیرا به طور گسترده ای به عنوان ذخیره ارزش و وسیله مبادله مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر، جدا از درخشش و استفاده از آن برای جواهرات، فلز گرانبها به طور گسترده ای به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفته می شود، به این معنی که در زمان های آشفته سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود. طلا همچنین به طور گسترده ای به عنوان پوششی در برابر تورم و ارزهای در حال کاهش ارزش تلقی می شود زیرا به هیچ ناشر یا دولت خاصی متکی نیست.

بانک های مرکزی بزرگترین دارندگان طلا هستند. بانک‌های مرکزی با هدف حمایت از ارزهای خود در زمان‌های آشفته، تمایل دارند ذخایر خود را متنوع کنند و طلا بخرند تا قدرت درک شده اقتصاد و ارز را بهبود بخشند. ذخایر بالای طلا می تواند منبع اعتمادی برای پرداخت بدهی یک کشور باشد. بر اساس داده های شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی در سال 2022، 1136 تن طلا به ارزش حدود 70 میلیارد دلار به ذخایر خود اضافه کردند. این بالاترین خرید سالانه از زمان شروع ثبت است. بانک های مرکزی از اقتصادهای نوظهور مانند چین، هند و ترکیه به سرعت ذخایر طلای خود را افزایش می دهند.

طلا همبستگی معکوس با دلار آمریکا و خزانه‌داری آمریکا دارد که هم دارایی‌های ذخیره اصلی و هم دارایی امن هستند. وقتی ارزش دلار کاهش می‌یابد، طلا تمایل به افزایش پیدا می‌کند و به سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی امکان می‌دهد تا دارایی‌های خود را در زمان‌های آشفته متنوع کنند. طلا همچنین با دارایی های ریسک همبستگی معکوس دارد. افزایش در بازار سهام تمایل به تضعیف قیمت طلا دارد، در حالی که فروش در بازارهای پرریسک به نفع فلز گرانبها است.

قیمت به دلیل طیف گسترده ای از عوامل می تواند تغییر کند. بی ثباتی ژئوپلیتیکی یا ترس از رکود عمیق می تواند به سرعت باعث افزایش قیمت طلا به دلیل وضعیت امن آن شود. به عنوان یک دارایی بدون بازده، طلا با نرخ های بهره پایین تر افزایش می یابد، در حالی که هزینه بالاتر پول معمولاً بر فلز زرد تاثیر می گذارد. با این حال، بیشتر حرکات به نحوه رفتار دلار آمریکا (USD) بستگی دارد زیرا دارایی به دلار (XAU/USD) قیمت گذاری می شود. یک دلار قوی تمایل دارد قیمت طلا را کنترل کند، در حالی که دلار ضعیف تر احتمالاً قیمت طلا را بالا می برد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.