بیوگرافی علی اوجی؛ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان موفق کشور

بیوگرافی علی اوجی: قطعا نام علی اوجی را به عنوان بازیگر، نویسنده یا تهیه کننده در آثار مختلف از جمله برخی آثار مهران مدیری شنیده بودید. با این حال این بازیگر، نویسنده و تهیه کننده خوش ذوق بعد از ازدواج با نرگس محمدی، بازیگر سریال ستایش بیش از پیش سر زبان ها افتاد. البته طبیعی

کد خبر : 501370
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
بیوگرافی علی اوجی؛ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان موفق کشور


بیوگرافی علی اوجی: قطعا نام علی اوجی را به عنوان بازیگر، نویسنده یا تهیه کننده در آثار مختلف از جمله برخی آثار مهران مدیری شنیده بودید. با این حال این بازیگر، نویسنده و تهیه کننده خوش ذوق بعد از ازدواج با نرگس محمدی، بازیگر سریال ستایش بیش از پیش سر زبان ها افتاد. البته طبیعی هم است. این زوج بیش از اندازه به هم می آینده و یک طورهایی انگار تکمیل کننده هم هستند. ما در این نوشتار تا جایی اطلاعات داریم به زندگی و بیوگرافی علی اوجی پرداخته ایم. با خبرنامه همراه باشید تا بیش از پیش از این بازیگر طناز را بشناسید.

بیوگرافی علی اوجی

خانواده علی اوجی

ابندا خلاصه‌ای از مشخصات او را ببینیم:

  • نام: علی
  • نام فامیل: اوجی
  • تاریخ و محل تولد: هفدهم اسفند 1362
  • محل تولد: شیراز
  • تحصیلات :فارغ التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی
  • حیطه فعالیت: هنرپیشه، تهیه کننده موسیقی و فیلم، کارگردان، مجری طرح
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر :نرگس محمدی (بازیگر سریال معروف ستایش)

علی اوجی ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در شیراز به دنیا آمده است. او ،بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده اهل ایران است. علی اوجی اصالت شیرازی دارد و فرزند مرحوم حسن اوجی از خطاطان به نام است. نام مادر علی اوجی نیز فرزانه لطفی پور است. جالب است بدانید پدرش بخاطر ارادت به حضرت علی نام علی را برای پسرش انتخاب کرد. او یک خواهر دارد. علی اوجی همچنین یک برادر داشت که سال ها قبل فوت کرده است.

علی اوجی در مقطع  کارشناسی رشته کارگردانی فارغ‌ال تحصیل شده است. او فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم کوتاه در 14 سالگی شروع کرد و بعد به مرور در همین حوزه پیشرفت داشت. با این حال سال‌ها بعد بود که با تهیه کنندگی موسیقی و فیلم به شهرت رسید و بین مردم شناخته شد. علی اوجی با ورود به دنیای بازیگری در فیلم و سریال های تلویزیونی به چهره‌ای معروف و محبوب در میان مردم بدل شد.

چنانچه نوشتیم علی اوجی در 14 سالگی تولید فیلم کوتاه را آغاز کرد اما جالب است بدانید که یکی از فیلم هایش را به مسعود کیمیایی تقدیم کرد. بعد از این اتفاق بود که مورد تشویق این کارگردان قرار گرفت و حضور در مسیر بازیگری و هنر را به طور جدی تری دنبال کرد.

سختی های زندگی شخصی و حرفه‌ای علی اوجی

به نظر می رسد در برهه ای از زمان  علی اوجی با برخی غم و غصه و سختی در زندگی شخصی اش رو به رو بوده است. در واقع در سنین 14 – 15 سالگی، پدرش سکته کرد و دچار فلج کامل شد. این جریان باعث شد که علی اوجی همه کارهایش را متوقف کند و به پدرش رسیدگی کند. سک و نیم سال از این حادثه که گذشت پدر او فوت کرد و بعد مادرش به بیماری سرطان مبتلا شد.  او مدنی را نیز وقف رسیدگی به مادرش کرد و خوشبختانه مادرش سلامتی خود را به دست آورد. با این حال، بعد از بهتر شدن حال مادر و بهبودی نسبی او زندگی روی روال می افتاد که برادرش غرق شد و جان خود را از دست داد و علی باز هم به هم ریختگی در زندگی را تجربه کرد. مدنی زمان برد تا او دوباره به زندگی عادی برگردد.

علی اوجی در یک مصاحبه تلویزیونی با علی ضیاء  از دشواری های زندگی حرفه ای اش تا زمانی که به موفقیت رسید گفت:

من در 14 سالگی یک فیلم کوتاه ساختم که آن را به مسعود کیمیایی تقدیم کردم. این کارگردان فیلم مرا دید و آن را پسندید و من وارد دنیای حرفه ای شدم. در همان دوران پدرم سکته کرد و بعد از گذشت یک سال و سخت شدن شرایط ، من 1 سال و نیم مشغول مراقبت از ایشان شدم چرا که هر نیم ساعت یکبار باید به پدرم غذا می دادم.

او در رابطه با سختی های زندگی خانوادگی و شخصی اش هم صحبت هایی داشت:

«بعد از فوت پدرم، مادرم مبتلا به سرطان شد و دوران سخت شیمی درمانی را آغاز کردیم. خدارو شکر که مادرم سلامتی خود را بازیافت اما با غرق شدن برادرم زندگی برایمان سخت‌تر شد و من از اهدافم دور شدم. بعد از تمام این ماجراها یک روز با دیدن طلوع خورشید دریافتم که پایان شب سیه سفید است.»

پست در اینستاگرام در سالگرد فوت برادرش

آقای علی اوجی در سالگرد از دست دادن برادر بزرگترش پستی اندوهبار در اینستاگرام خود منتشر کرد. او نوشته بود:

«برادر بزرگتر یعنی پشت و پناه… محمدرضای عزیزم پنجم مرداد به دنیا اومد و من بعدتر از او به دنیا اومدم و شدم برادر کوچکش ولی حیف که در ٣٢ سالگی و عجیب باز در پنجم مرداد از دست دادمت امروز هم تولدش هست هم سالروز رفتنش…

بازی های سرنوشت عجیب ترین اتفاق ها رو همیشه برام داشته…

ولی اندازه اون چند سالی که به عنوان برادرم کنارم بودی…

با هم زندگی کردیم و روزها و خاطرات زیادی رو برام ساختی. بعد از این همه فراز و نشیب هنوز یادت با من هست و در ذهن من زندگی می کنی، پس تولدت مبارک و روحت در آرامش!»

علی اوجی و برادرش در دوران کودکی

ورود علی اوجی به عرصه موسیقی

بخش مهمی از بیوگرافی علی اوجی فعالیت او به عنوان تهیه کننده موسیقی است. اما شروع این روند چگونه بود؟ او پس از آشنایی با رضا یزدانی برنامه ریز فعالیت های او شد و بعد هم به عنوان تهیه کننده در ساخت قطعات و آلبوم با علی یزدانی همکاری کرد. این اتفاق ورود او را به عرصه موسیقی رقم زد. او در حال حاضر یکی از تهیه کنندگان مطرح موسیقی کشورمان است که در سال های اخیر تهیه کنندگی فیلم را نیز انجام داده است، البته او در زمینه کارگردانی هم فعالیت می کند.

ورود به عرصه هنرپیشگی

داستان ورود علی اوجی به عرصه بازیگری از این قرار بود که او با آقای مهران مدیری در پشت صحنه یکی از سریال هایش آشنا شد. همین باعث شد که او برای حضور در سریال قهوه تلخ در سال ۱۳۸۹ دعوت شود. هرچند او برای اولین حضورش در این عرصه بدشانسی آورد چرا که قهوه تلخ متوقف شد و او اصلا با این سریال دیده نشد. دو سال بعد در سال ۱۳۹۱ در مجموعه تلویزیونی پژمان که با بازی پژمان جمشیدی ساخته شد به عنوان بازیگر میهمان حضور یافت.

اگر بخواهیم حق مطلب را بگوییم به واقع علی اوجی یکی از  معتبرترین تهیه کنندگان عرصه موسیقی است که تهیه کنندگی آلبوم بسیاری از خواننده های مشهور ایرانی را انجام داده است. آقای اوجی از رفقای قدیمی رضا یزدانی هم است. جالب است بدانید او به مناسبت تولد علی یزدانی در اینستاگرام خود نوشت:

«امروز تولد برادرم رضا یزدانی هست …

رفاقتی بیست ساله که تمامش لحظات خوب بوده و هست …

در شادی در غم در موفقیت در شکست کنار هم بودیم و هستیم و دلمون به هم گرم و داریم خاطره می سازیم و زندگی می کنم، تهیه آثار رضا که نزدیک به یازده آلبوم و ده ها ویدئو موزیک که ساختم و یا تهیه کردم که این آمار در موسیقی ایران بین یک خواننده و تهیه کننده رکورد محسوب میشه تنها بخش کوچکی از رفاقت من و یزدونه … خودت بی شک می دونی چقدر برام ارزشمندی و لازم به گفتنش نیست.»

ازدواج و همسر علی اوجی

بیوگرافی علی اوجیبیوگرافی علی اوجی

علی اوجی پس از حضور نرگس محمدی در برنامه دورهمی یا او در سریال پیکسل حضور یافت، بعدها این دو برای اجرای یک نمایش به مشهد سفر کردند که در نهایت علی اوجی در حرم مطهر امام رضا (ع) از نرگس محمدی خواستگاری کرد. همان جا هم پاسخ مثبت را از نرگس محمدی گرفت. در نهایت ازدواج این دو در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاد.

نرگس محمدی را هم که احتمالا می شناسید. او بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که در 19 فروردین 1364 در تهران به دنیا آمده است. خانم محمدی همسر علی اوجی با سریال ستایش به شهرت رسید و پس از آن در فیلم و سریال های بسیاری حضور داشت اما مردم بیشتر او را به دلیل حضور در سریال ستایش به یاد دارند. علی اوجی و نرگس محمدی در چند فیلم و سریال با هم حضور داشته اند از جمله خائن کشی و سریال پیکسل.

کارگردانی جشن حافظ

جشن حافظ به همت زنده یاد علی معلم سردبیر ماهنامه دنیای تصویر شروع شد. آقای معلم ارتباط نزدیکی با علی اوجی داشت. جالب است بدانید که کارگردانی ۹ دوره جشن حافظ بر عهده  علی اوجی بود. اما پس از مرگ علی معلم، همسرش آذر معماریان و پسرش امید معلم برگزاری این جشن را بر عهده گرفتند.

مروری بر کارهای علی اوجی

برخی از مهم ترین فیلم های علی اوجی را در زیر می بینید:

علی اوجی در سریال در حاشیه

در حاشیه یک مجموعه طنز به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی خشایار الوند و امیرمهدی ژوله بود که در سال 1394 از شبکه ۳ پخش شد. این سریال داستان یک ساختمان پزشکان بود که مالکیت آن را فردی به نام کنگر زهتاب داشت. داستان های عجیب و غریب زیادی در این ساختمان رخ می داد. این سریال در زمان پخش هم استقبال زیادی داشت و هم حاشیه های زیاد. در واقع بسیاری از پزشکان به پخش این سریال اعتراض کرد. علی اوجی در این سریال نقش شروین، وکیل دکتر کاشف با بازی مهران مدیری را ایفا می کرد.

علی اوجی در ملکه گدایان

بخش مهمی از بیوگرافی علی اوجی بازی های او در سریال های متفاوت و بعضا موفق است. سریال ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی علی طلوعی رحمان سیفی آزاد در سال 1400 ساخته شد و در شبکه نمایش خانگی پخش شد.

این سریال زندگی شیمیدانی به نام البرز شمس را به تضویر می کشید که در آلمان زندگی می کرد. او بعد از آشنایی با دختری به نام سارا برای ازدواج به کشور ترکیه می آید اما با اطلاع از بیماری پدرش به ایران برمی گردد و داستان های زیادی را تجربه می کند. در این سریال علی اوجی نقش سیامک دوست و مدیر برنامه آریا را ایفا می کرد.

حضور در برنامه طنز جوکر

برنامه جوکر به کارگردانی احسان علیخانی و حامد میرفتاحی ساخته شده است. حوکر یک رئالیتی شو  است که در شبکه پخش خانگی منتشر می شود و بسیاری هنرمندان مشهور و محبوب در آن ایفای شرکت کرده اند.

حاضرین در این برنامه یا به نوعی مسابقه به مدت 6 ساعت وقت دارند تا رقبای خود را بخندانند و از دور مسابقه حذف کنند اما خودشان اصلا نباید بخندند. علی اوجی یکی از شرکت کنندگان فصل پنجم مشابقه جوکر بود. در این فصل هنرمندانی چون محمدرضا علیمردانی، امیرحسین صدیق، حامد آهنگی، علی مشهدی، سیروس میمنت، مجید واشقانی و مهران غفوریان حضور داشتند.

علی اوجی در سریال مرضیه

مجموعه تلویزیونی مرضیه به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی ساخته شد و در ایام محرم سال 1398 از شبکه دو سیما پخش شد.  داستان این مجموعه تلویزیونی حول محور زندگی زنی به نام مرضیه بود که خانواده او با یک اختلاس و فساد بزرگ اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرند و داستان های زیادی را تجربه می کنند. علی اوجی بازی در نقش بهرامی این سریال را  بر عهده داشت و ظاهرا خودش خیلی این تجربه را دوست دارد. 

فیلمشناسی علی اوجی

در ادامه بیوگرافی علی اوجی به فهرستی از فعالیت های او پرداخته ایم:

کارگردانی موزیک ویدیو

  • حرف‌های بی مخاطب ۱۳۹۱
  • بدون تو هیچم ۱۳۹۱
  • کجا گمت کردم ۱۳۹۱
  • نقش اول ۱۳۹۴
  • مهتاب تو فانوس ۱۳۹۴
  • تصادف ناجور ۱۳۹۴
  • نوستالژی ۱۳۹۴
  • گریم ۱۳۹۶
  • ای کاش عشق را زبان سخن بود ۱۳۹۶
  • برزخ ۱۳۹۷
  • پیانیست ۱۳۹۷
  • کلافه ۱۳۹۷

فیلم های سینمایی علی اوجی

  • خوب، بد، جلف ۱۳۹۴ پیمان قاسم‌خانی
  • ماموریت غیرممکن ۱۳۹۷ یعقوب غفاری
  • کوچه ژاپنی‌ها ۱۳۹۸ امیرحسین ثقفی
  • خوب، بد، جلف ۲ ارتش سری ۱۳۹۸ پیمان قاسم‌خانی
  • راند چهارم ۱۳۹۸ علیرضا امینی
  • سینما شهر قصه ۱۳۹۸ کیوان علیمحمدی
  • گربه سیاه ۱۳۹۸ کریم امینی
  • غیبت موجه ۱۳۹۹ عباس رافعی
  • خائن کشی ۱۳۹۹ مسعود کیمیایی
  • بی‌مادر ۱۴۰۰ سیدمرتضی فاطمی
  • ۲۸۸۸ ۱۴۰۰ کیوان علی محمدی و علی‌اکبر حیدری
  • سال گربه ۱۴۰۲ مصطفی تقی‌زاده

سریال های تلویزیونی علی اوجی

  • پژمان ۱۳۹۲ سروش صحت  ز
  •  شوخی کردم ۱۳۹۲ مهران مدیری
  •  سال‌های ابری ۱۳۹۳ مهدی کرم‌پور
  •  خندوانه (فصل یک تا چهار) ۱۳۹۳ رامبد جوان
  •  در حاشیه ۱۳۹۴ مهران مدیری
  • دورهمی (فصل یک تا چهار) ۱۳۹۴ مهران مدیری
  •  عطسه ۱۳۹۴ مهران مدیری
  •  پیکسل ۱۳۹۶ محمود معظمی، محمدحسین لطیفی
  •  تعطیلات رؤیایی ۱۳۹۷ علیرضا امینی
  •  آرماندو ۱۳۹۷ احسان عبدی‌پور
  •  سال‌های دور از خانه ۱۳۹۷ مجید صالحی
  •  مرضیه ۱۳۹۸ فلورا سام شبکه ۲
  •  ملکه گدایان ۱۳۹۹ حسین سهیلی زاده
  •  پدر گواردیولا ۱۴۰۱ سعید نعمت‌الله
  •  جوکر ۱۴۰۱ احسان علیخانی
  • شب‌های مافیا ۱۴۰۱ سعید ابوطالب

تئاتر

  • علی اوجی در تئاتر
  • عشق روزهای کرونا اولد سانگز :محمد رحمانیان
  • شام آخر :فرهاد آییش، عارف لرستانی
  • به علت ضیغ مکان :حامد وکیلی
  • وانیک :بهار محمودزاده
  • لیگ قهرمانان، مرحله گروهی :سعید دشتی
  • عشق روزهای کرونا شهرزاد :محمد رحمانیان

بیوگرافی علی اوجی را به طور کامل نگاشتیم. همراهان گرامی خبرنامه در صورت تمایل به اطلاع از خبرهای تازه مرتبط با سلبریتی‌ها و افراد مشهور می توانید صفحه اخبار هنرمندان یا تازه چه خبر در خبرنامه را دنبال کنید. ما می کوشیم جدیدترین خبرها را آماده کرده و در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با مطالب تولیدی دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همیشه شنوای ایده های خوب شما هستیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.