المیادین: موساد و اطلاعات نظامی اسرائیل پشت انفجارهای لبنان هستند

به گزارش خبرانلاین از ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع امنیتی مطلع خود در این باره گزارش داد: مواد منفجره در قطعه «آی‌سی» دستگاه‌های پیجر منفجر شده کار گذاشته شده بود. این منابع گفتند: این مواد منفجره از طریق هیچ نوع بررسی با استفاده از دستگاه‌های معمولی قابل کشف نیستند و سرویس‌های «موساد»

کد خبر : 497820
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
المیادین: موساد و اطلاعات نظامی اسرائیل پشت انفجارهای لبنان هستند



به گزارش خبرانلاین از ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع امنیتی مطلع خود در این باره گزارش داد: مواد منفجره در قطعه «آی‌سی» دستگاه‌های پیجر منفجر شده کار گذاشته شده بود.

این منابع گفتند: این مواد منفجره از طریق هیچ نوع بررسی با استفاده از دستگاه‌های معمولی قابل کشف نیستند و سرویس‌های «موساد» و «امان» اسرائیل پشت این حمله هستند.

طبق گفته این منابع، این انفجارها از طریق پیامی با استفاده از فناوری پیشرفته انجام شد که مواد منفجره پنهان را فعال کرد.

منابع المیادین در ادامه اعلام کردند: این باتری پیجر نبود که موج انفجار را ایجاد کرد، بلکه مواد لیتیومی بود که هنگام دریافت پیام باعث انفجار شد و پیجرهای خاموش شده و آنهایی که در مناطق بدون آنتن بودند، منفجر نشدند.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند: از این مواد منفجره برای کشتن افراد استفاده شد، مخصوصا قرار گرفتن پیجر در وسایلی که به کمر آویزان می‌شدند باعث شده است تا موج انفجار مستقیما وارد بدن شود.

این منابع امنیتی اضافه کردند: در عرض چهار ثانیه پس از دریافت صدای یک پیام مکتوب، دستگاه‌ها به طور خودکار منفجر شدند، و این انفجار چه در پیجرهایی که پیام‌های آن باز شده بود و چه دستگاه‌هایی که پیام‌های آنها باز نشده بود، رخ داد.

طبق گفته منابع المیادین، تشخیص مواد منفجره کار گذاشته شده با استفاده از دستگاه‌های شناسایی موجود، حتی در کشورهای پیشرفته و فرودگاه‌ها ممکن نبود.

منابع امنیتی در ادامه اضافه کردند: اسرائیل علاوه بر جنایات نظامی بی‌سابقه خود در نوار غزه، با این عملیات، قوانین ممنوعه را در تمامی جنگ‌های امنیتی زیر پا گذاشت. اسرائیل از یک شرکت جهانی و یک دستگاه غیرنظامی با کنترل بر دنیای سایبری استفاده کرد و تصمیم به یک کشتار جمعی عمدی گرفت.

بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ۱۲ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز فاش کردند که نوع ماده منفجره‌ای که در دستگاه‌ها جاسازی شده بود، PETN بوده که یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته‌شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.