اعزام عمره آغاز شد – ایسنا

اعزام عمره با انجام نخستین پرواز از مبدا تهران به مقصد مدینه، آغاز شد. اعزام زائران ایرانی به عمره در دو مرحله انجام می‌شود که در پاییز برای سفر ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است. به گزارش ایسنا، نخستین پرواز زائران عمره صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳) با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور

کد خبر : 497724
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۵
اعزام عمره آغاز شد – ایسنا


اعزام عمره با انجام نخستین پرواز از مبدا تهران به مقصد مدینه، آغاز شد. اعزام زائران ایرانی به عمره در دو مرحله انجام می‌شود که در پاییز برای سفر ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، نخستین پرواز زائران عمره صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳) با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و سفیر عربستان در ایران از فرودگاه بین‌المللی تهران عازم مدینه شد.

این پرواز شامل دو کاروان با مجموع جمعیت ۲۵۰ نفر بود. این گروه از زائران از استان‌های کردستان، کرمانشاه و تهران بودند. گفته شده است اغلب این زائران بیش از ۱۰ سال در انتظار عمره بوده‌اند.

پرواز بعدی امروز عمره از فرودگاه اصفهان انجام خواهد شد.

اعزام عمره با روزانه دو پرواز آغاز می‌شود و در ادامه به گفته مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پروازهای عمره را به عهده دارند، با هر پرواز حدود ۲۵۰ زائر به عربستان منتقل می‌شوند.

پروازها از ۱۶ ایستگاه انجام می‌شود و به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت در مرحله نخست اعزام عمره برای ۹۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.  

ثبت‌نام عمره که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. مرحله نخست اعزام عمره از ۲۸ شهریورماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد. مرحله دوم اعزام عمره در زمستان تا پایان موسم عمره خواهد بود که ثبت‌نام آن هنوز آغاز نشده است. سازمان حج و زیارت برای حدود ۱۷۰ هزار نفر ظرفیت عمره ایجاد کرده است.

سفر عمره به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت. هزینه این سفر از حدود ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت در آئین بدرقه عمره‌گزاران  ۱۴۰۳ که صبح چهارشنبه ۲۸ شهریورماه از فرودگاه بین‌المللی تهران عازم مدینه شدند، از حج و عمره به‌عنوان دو بازار آخرتی یاد کرد و خطاب به زائران گفت: برای بهره‌برداری بیشتر از این سفر در جلسات و برنامه‌های کاروان شرکت کنند و ابراز امیدواری کرد که عربستان نیز همچون گذشته زمینه برگزاری خوب این جلسات را  فراهم کند.

او همچنین با اشاره به برخی محدودیت‌ها در حج ۱۴۰۳ اظهار کرد: کشور میزبان (عربستان) که با بیان «خدمت الحاج شرف لنا» میزبانی و خدمت به زائران را شعار خود قرار داده، شایسته است به نحوی رفتار کند که زائر استفاده لازم را از این سفر معنوی ببرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: زائران ایرانی در طول حج و عمره چارچوب‌ها و قوانین کشور میزبان را رعایت کرده‌اند و میزبانان هم رعایت حال زائران را مورد توجه قرار دهند.

او همچنین در دفاع از مردم غزه سخن گفت و بیان کرد:‌ مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه پیرو همین پیامبرانند که شما زائران به زیارت آن می‌روید و به سوی همان خانه‌ای نماز می‌خوانند که شما طواف خواهید کرد. هر روز شماری از فرزندان فلسطین که قرآن می‌خوانند و برخی حافظ قرآن هستند و حضرت حق را عبادت می‌کنند به‌دست رژیم اشغالگر صهیونیست به شهادت می‌رسند. این کانون شر همه همسایگان خود را آزرده است و هر کجا بتواند آسیب می‌زند و مردم بی‌گناه را  به خاک و خون می‌کشد.

نواب در ادامه با بیان اینکه جمع زیادی از ایرانی‌ها آرزوی این سفر را دارند و سالهاست در انتظار تشرف به سرزمین وحی هستند، به عمره‌گزاران توصیه کرد که  انجام اعمال به نیابت را  فراموش نکرده و دیگران را در زیارت نیابت کنند و یا در ثواب اعمال خود شریک کنند.

ایران عمره را از سال ۱۳۹۴ پس از ماجرای فرودگاه جده تعلیق کرده بود، با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد بر این شد عمره در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ ازسر گرفته شود، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوزهایی که عربستان برای پروازهای ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و به این ترتیب ایران پس از ۹ سال وقفه، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت که در این بازۀ حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند، که این روند با آغاز حج طبق مقررات عربستان متوقف شد و اکنون با آغاز ثبت‌نام‌ در کاروان‌ها، اعزام‌ زائران ایرانی به عمره از سرگرفته شده است.

بنابر داده‌های سازمان حج و زیارت درحال حاضر کم‌تر از  ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.