کبوترخانه‌های تیران نیاز به مرمت دارند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: برای مرمت و استحکام بخشی برج‌های کبوترخانه در این شهرستان به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. محسن مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تیران و کرون ۷ برج کبوترخانه به اشکال مختلف داریم که بیشتر این کبوترخانه‌ها از

کد خبر : 497662
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۳۱
کبوترخانه‌های تیران نیاز به مرمت دارند



ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: برای مرمت و استحکام بخشی برج‌های کبوترخانه در این شهرستان به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تیران و کرون ۷ برج کبوترخانه به اشکال مختلف داریم که بیشتر این کبوترخانه‌ها از نظر معماری داخلی گرد هستند، اما برخی از این کبوترخانه‌ها به شکل طبقاتی و برخی دیگر به شکل استوانه بدون طبقه هستند که مهم‌ترین برج کبوترخانه تیران با نام تندران است که سه طبقه دارد و به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

وی افزود: بیشتر برج‌ها نیاز به مرمت دارند و کبوترخانه تندران با همیاری دهیاری و شورا در حد ۵۰ درصد مرمت شده است. تیران و کرون در غرب اصفهان آخرین مکانی است که برج‌های کبوترخانه دارد و بعد از تیران زیاد برج کبوتری وجود ندارد. به همین دلیل نیاز است که این برج‌های کبوتر را مرمت کنیم و در راستای کاربری قدیم آن و همچنین برای گردشگری مورد استفاده قرار گیرد. برج‌های کبوترخانه به ویژه برج‌هایی که در روستا هستند به‌منظور رونق گردشگری نقش به‌سزایی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون، گفت: برای مرمت و استحکام‌بخشی این برج‌ها که در شهرستان هستند به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. برج‌ها نیاز به استحکام‌بخشی دارند و سعی می‌کنیم با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، اعتبار مورد نیاز خود را از بخش خصوصی تأمین کنیم. سیاست ما این است که دهیاری‌ها و شوراها را به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و به ویژه گردشگری کبوترخانه‌ها ترغیب کنیم.

مظاهری ادامه داد: به همین دلیل سعی می‌کنیم برج‌های کبوترخانه را مرمت، احیا و بازآفرینی کنیم و در خدمت گردشگری روستایی و عشایری باشیم. اکنون نیز بازدید گردشگران از کبوترخانه‌ها را داریم، اما با توجه به اینکه برخی از برج‌ها استحکام کافی ندارند و بخشی از سازه برج فرو ریخته است بازدید گردشگران از تعدادی از برج‌ها را ممنوع کرده‌ایم. به همین دلیل مرمت این برج‌ها ضروری است تا خللی در گردشگری شهرستان وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بودجه نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری داریم به همین دلیل دهیاری‌ها و شوراها که به روستاهای خود علاقه‌مند هستند در این بخش هزینه کنند و این آمادگی را داریم که برای استفاده‌های مرتبط آثار تاریخی با گردشگری بدون اینکه آسیبی به آثار تاریخی وارد شود در راستای رونق گردشگری از برج‌های کبوترخانه استفاده بهینه شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.