به بهانه پیشنهاد عجیب مشهدی‌ها برای میزبانی بین‌المللی/ نوشدارو بعد از مرگ عزت فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال ایران مدتهاست که درگیر مشکل زمین و استادیوم مناسب است. با آغاز پروژه بازسازی آزادی به عنوان تنها ورزشگاه استاندارد و بین المللی ایران، مصیبت فوتبال شروع شد چرا که هیچکدام از ورزشگاه های ایران شرایط برگزاری یک بازی بین المللی مطابق با استانداردهای فیفا و AFC را ندارند. از سوی

کد خبر : 497654
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۵:۵۷
به بهانه پیشنهاد عجیب مشهدی‌ها برای میزبانی بین‌المللی/ نوشدارو بعد از مرگ عزت فوتبال ایران



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال ایران مدتهاست که درگیر مشکل زمین و استادیوم مناسب است. با آغاز پروژه بازسازی آزادی به عنوان تنها ورزشگاه استاندارد و بین المللی ایران، مصیبت فوتبال شروع شد چرا که هیچکدام از ورزشگاه های ایران شرایط برگزاری یک بازی بین المللی مطابق با استانداردهای فیفا و AFC را ندارند. از سوی دیگر معضل حیرت انگیز چمن در تمامی استادیوم های ایران سبب شده که علاوه بر استانداردهای نداشته، این مشکل بزرگ نیز وجود داشته باشد و به نوعی قوز بالاقوز شود. به جرات می توان گفت در حال حاضر در سراسر ایران هیچ استادیوم، بله هیچ استادیومی وجود ندارد که یک چمن ایده آل و مناسب برای برگزاری یک مسابقه فوتبال را داشته باشد.

همین سبب شده که تیم های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر آواره شهرستانها شوند اما این معضل بزرگ در بازیهای بین المللی به شدت توی ذوق می زند و بدل به یک بحران می شود. بحرانی که اوج آن بازی تیم ملی برابر قرقیزستان در انتخابی جام جهانی در ورزشگاه فولادشهر بود که چمن هزارتیکه و زشت آن به شدت توی ذوق می زد و مایه آبروریزی بود.

با آغاز رقابتهای لیگ نخبگان آسیا این مشکل مضاعف شد و با حضور پرسپولیس و استقلال در این رقابتها مصیبت نداشتن ورزشگاه استاندارد بیش از پیش به چشم آمد. در نهایت استقلال در هفته نخست در ورزشگاه محقر و کوچک و غیراستاندارد شهدای قدس میزبان الغرافه بود اما علاوه بر زمین چمن زشت و کچل و ناهموار، مشکلاتی همانند برق ورزشگاه، کابل کشی خطرناک و غیراستاندارد، گیت های داربستی و حتی خرابی آسانسور نیز به شدت میزبانی باشگاه استقلال را زیر سئوال برد به گونه ای که رامین رضاییان ستاره استقلال در پایان بازی شخصا از تیم الغرافه به خاطر مشکلات و کمبودهای میزبانی عذرخواهی کرد.

با وجود این مشکلات بزرگ و آبروریزی های زشت برای فوتبال در مسیر میزبانی های بین المللی یک ورزشگاه آبرومند و استاندارد در ایران وجود دارد که بتواند میزبان رقابتهای بین المللی باشد. استادیوم امام رضا(ع) در مشهد که نسبت به سایر استادیوم های ایران از کیفیت و استاندارد بهتر و بالاتری برخوردار است و حتی به عنوان ورزشگاه پیشنهادی استقلال معرفی شد اما در کمال حیرت و تعجب متولیان این ورزشگاه اعلام کردند اجازه برگزاری بازی در این استادیوم را نمی دهند! در حالیکه این ورزشگاه با پول بیت المال و مردم ساخته شده و باید در اختیار اعتبار و آبروی ایران و ایرانی باشد، متولیان ورزش و ورزشگاه از میزبانی تیم های فوتبال در این شهر به بهانه های واهی امتناع کردند تا اینگونه به آبروی ایران چوب حراج بزنند. آنهم ورزشگاهی که متعلق به مردم است و قطعا ملک شخصی کسی نیست!

پس از گذشت 3 ماه و برگزاری 2 بازی بین المللی با مصیبت و مشقت های فراوان و البته آبروریزی، حالا تربیت بدنی آستان قدس ناگهان اعلام کرده که آمادگی کامل داریم استادیوم امام رضا(ع) را در اختیار فوتبال ملی و باشگاهی کشور قرار دهیم.

اظهاراتی که داغ دل فوتبالدوستان و مردم را تازه کرده و این نکته را به یادها آورده که وقتی تیم ملی این کشور دربه در یک زمین و یک استادیوم بود، آقایان از پذیرش تیم ملی این کشور سرباز زدند و حالا چه اتفاقی افتاده که در این موضوع کوتاه آمده اند؟

نکته مستتر اینجاست که این پیشنهاد چندان بدون حاشیه هم نیست. چرا که تربیت بدنی آستان قدس اعلام کرده که فقط در چهارچوب و ضوابط قوانین حاضر هستند در این ورزشگاه میزبانی کنند؛یعنی اینکه ورود زنان به این ورزشگاه احتمالا ممنوع خواهد بود  و اگر این طور باشد عملا میزبانی مشهد دردی از این فوتبال دوا نخواهد کرد؛چرا که طبق پروتکل‌های فیفا در همه مسابقات باید بانوان هم در. ورزشگاه حضور داشته باشند.
با این شرایط باید گفت که نباید زیاد روی میزبانی مشهد حساب کرد و برای میزبانی از بازی های تیم‌ملی و لیگ قهرمانان باید چاره دیگری اندیشید.

258 253



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.