تداوم برنامه‌های کنسرت در تخت جمشید

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۷ شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که در هتل بین‌الحرمین برگزار شد، بیان کرد: شیراز از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه میزبان سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی خواهد بود. وی با بیان اینکه

کد خبر : 497563
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۰۷
تداوم برنامه‌های کنسرت در تخت جمشید



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۷ شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که در هتل بین‌الحرمین برگزار شد، بیان کرد: شیراز از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه میزبان سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کنسرت در تخت جمشید سال‌ها تلاش می‌شد، اظهار کرد: برای اجرای دوباره و تداوم این ‌گونه برنامه‌ها، برنامه‌ریزی صورت گرفته است و اجرای یک برنامه بزرگ و فاخر در دست اقدام است.

ثابت اقلیدی با تصریح اینکه صنعت گردشگری شبیه یک هواپیما است که یکی از بال‌های آن میراث و بال دیگر آن صنایع دستی و گردشگری است، اظهار کرد: عموماً پرسپولیس یا تخت جمشید برند جمهوری اسلامی است و کشورهای اروپایی، ایران را به نام پرسپولیس می‌شناسند. 

وی بیان کرد: در فارس یک سری آثار جهانی باعظمت و ناشناخته وجود دارد و عموماً آثار گردشگری و تاریخی معرفی نشده‌، جذب گردشگر ندارند بنابراین باید جاذبه‌های گردشگری را تبدیل به مقصد گردشگری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه یک سری افراد غیر متخصص با الفبای ابتدایی در مورد گردشگری اظهار نظر ناسنجیده می‌کنند، بیان کرد: بیشابور یک جاذبه است ولی مقصد نیست چون گردشگر ندارد. برگزاری رویدادهای جذاب، باعث گردشگرپذیر شدن یک محور می‌شود. اگر کشوری مانند قطر برای میزبانی جام فوتبال هزینه می‌کند دلیل آن معرفی کشورش است. کشورهای مختلف، از افراد و موضوعات جذاب استفاده می‌کنند تا کشورشان را معرفی کنند.

وی با اشاره به برگزاری آغاز تحویل سال ۱۴۰۳ در حافظیه و تخت جمشید، بیان کرد: این حرکت مورد استقبال بسیاری قرار گرفت، با برآوردی که انجام شد تا تاریخ ۲۹ اسفند، ضریب اشغال هتل‌ها در فارس پایین بود ولی پس از انتشار عکس‌ها و خبرهای این برنامه‌ها، گردشگری فارس نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. 

وی با تأکید بر اینکه با معرفی آثار یک استان،  بازار و فروش محصولات فرهنگی رونق می‌گیرند، تصریح کرد: به همین دلیل فارس میزبان جشنواره بین‌المللی چند رسانه میراث فرهنگی خواهد بود، این جشنواره که در آبان ماه اتفاق می‌افتد فرصتی برای ارائه آثار هنرمندان، پژوهشگران، فعالان و علاقمندان به میراث فرهنگی استان فارس و شهر شیراز است که متقاضیان می‌توانند آثار فاخر تولید شده خود را در این زمینه ارائه کنند. 

ثابت اقلیدی با بیان اینکه به دنبال شور و نمایش نیستیم، اظهار کرد: ارائه آثار در ۵ محور مختلف صورت می‌گیرد که شامل موضوع‌های میراث فرهنگی و رویدادهای مهم تاریخی فارس مانند هخامنشیان، ساسانیان، آل بویه، آل مظفر، آل اینجو، اتابکان فارس و دوره زندیه است.

وی ادامه داد: محور دوم، میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی استان فارس، آثار تاریخی نقش برجسته‌های باستانی، آثار ثبت جهانی فارس و بافت تاریخی شیراز را شامل می‌شود.

ثابت اقلیدی میراث معنوی شیراز که شامل معرفی سومین حرم اهل بیت(ع)، آستان حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و امامزادگان فارس، آیین‌ها و مراسم مذهبی محرم و صفر، مراسم تعزیه، آیین‌ها و سنت‌های بومی و محلی، فرهنگ اقوام، موسیقی محلی و کوچ عشایر را سومین محور دانست.

وی محور چهارم را شامل هنرهای سنتی و آرایه‌های معماری، صنایع دستی، دست آفریده‌های تاریخی و معماری، تزیینات بنا و مشاغل دانست و گفت: مفاخر و نام‌آوران استان فارس در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، هنری، علمی، اجتماعی، دفاع مقدس و ورزش می‌توانند آثار خود را ارائه کنند و این موضوعات جزو محور پنجم هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: آثار ارسالی می‌تواند مبتنی بر متن، تعاملی، صوتی و تصویری باشد و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سامانه ch_festival.mcth.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال یک کار فاخر و حرفه‌ای هستیم، افزود: بازه زمانی این جشنواره از ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳ است و اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز ویژه همزمان با روز اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود.

ثابت اقلیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، از اجرای برنامه شبی با قرآن و برنامه‌های گرامیداشت حافظ خبر داد و گفت: این برنامه شامگاه ۲۸ شهریور در حافظیه برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه در خصوص بودجه‌های این اداره‌کل بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات استانی ۳۷ میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲ به ۴۱ میلیارد رسید. اعتبار ملی در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۹ میلیارد رسید. در واقع ۲۱۲ درصد اعتبار ملی تا این تاریخ بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: مازاد بر این، از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی نفت ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرمت بازار وکیل و ۳۰ درصد برای مرمت مساجد تاریخی درنظر گرفته شده است.

نسل امروز با افتخار در این شهر قدم بردارد

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استانداری فارس‌ نیز در این مراسم بیان کرد: شناسه ایران، فارس است و دنیا ایران را به نام فارس می‌شناسند.

محمد باقر کشفی با بیان اینکه رسانه و خبرگزاری بیشتر و گسترده‌تر می‌تواند توانمندی استان و ظرفیت فارس را نشان دهد، گفت: استان فارس ۵ حوزه مهم تاریخی، گردشگری، طبیعی، مذهبی و فرهنگی را در کنار هم دارد. یکهزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، ۷۰ مسجد تاریخی، ۲۴۰ امامزاده و آثار ارزشمند تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان نشان از تمدن تاریخی فارس دارد. 

وی اظهار کرد: هر خبرنگار و عکاس با هر ابزاری که دارد باید برای این همه دارایی کاری کند و هویت فارس را به نمایش بگذارد.

کشفی ادامه داد: باید ترتیبی داده شود که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد. نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه‌کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و با افتخار در این شهر قدم بردارد. 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.