کشف جدید دانشمندان: بعد از مرگ برخی اورگان ها هنوز زنده اند!

محققان دانشگاه واشنگتن و مرکز پزشکی شهر هوپ یک “حالت سوم” بین زندگی و مرگ را شناسایی کرده اند که در آن برخی از سلول ها به فعالیت خود ادامه می دهند. این کشف دیدگاه های سنتی در مورد مرگ را به چالش می کشد و تأثیر بالقوه آن بر اهدای عضو و پزشکی شخصی

کد خبر : 497445
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کشف جدید دانشمندان: بعد از مرگ برخی اورگان ها هنوز زنده اند!


محققان دانشگاه واشنگتن و مرکز پزشکی شهر هوپ یک “حالت سوم” بین زندگی و مرگ را شناسایی کرده اند که در آن برخی از سلول ها به فعالیت خود ادامه می دهند. این کشف دیدگاه های سنتی در مورد مرگ را به چالش می کشد و تأثیر بالقوه آن بر اهدای عضو و پزشکی شخصی را با نشان دادن اینکه ممکن است قسمت هایی از بدن مرگ پس از بالینی، هنوز هم کارشان را انجام می دهند، برجسته می کند.

بعد از مرگ انسان چه اتفاقی برای اعضای بدن می افتد؟

هنگامی که به مرگ فکر می کنیم، بسیاری از ما تصور می کنیم که پایان قطعی برای هر قسمت از بدن ماست. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که برخی از سلول‌ها و اندام‌های ما فوراً به طور کامل خاموش نمی‌شوند. در واقع، «وضعیت سوم» بین زندگی و مرگ کشف شده است که نشان می‌دهد بخش‌هایی از بدن ما ممکن است پس از مرگ بالینی به عملکرد خود ادامه دهند و حتی قابلیت‌های جدیدی ایجاد کنند.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد آنچه که پس از مرگ برای اعضای بدنمان اتفاق می افتد بدانیم، آورده شده است.

کشف حالت سوم

گفته می‌شود که مرگ نشانه توقف دائمی همه عملکردهای بدن است. اما با کشف «حالت سوم»، محققان دانشگاه واشنگتن و مرکز پزشکی شهر هوپ به سرپرستی پروفسور پیتر نوبل و دکتر الکس پوژیتکوف، این نظریه را مورد تردید قرار دادند. در این شرایط انتقالی، برخی از سلول های بدن بین زندگی و مرگ به رشد و فعالیت خود ادامه می دهند.

آنها در تحقیقات خود دریافتند که سلول های خاصی حتی پس از مرگ یک موجود زنده به عملکرد خود ادامه می دهند. آنها شروع به ایفای نقش های جدید می کنند. برای مثال، سلول‌های پوست قورباغه‌های مرده با ایجاد ساختارهای میکروسکوپی مو مانندی مثل مژه‌ها – ویژگی‌ای که در قورباغه‌های زنده مشاهده نمی‌شود- توانستند در محیط اطراف خود حرکت کنند.

علم اهدای عضو چیست؟

یکی از بارزترین نمونه های این حالت سوم اهدای عضو است. اندام‌ها، بافت‌ها و سلول‌های یک فرد می‌توانند پس از اینکه از نظر فنی مرده اعلام می شوند، تا زمانی که اکسیژن و تغذیه لازم را دریافت کنند، کار کنند. پس از پیوند آنها به گیرندگان زنده، این اندام ها عملکردهای قبل از پیوند خود را در بدن جدید به عهده می گیرند.

این پدیده نگرانی های جدیدی را در مورد نقش بیوالکتریک و سیگنال های بیوشیمیایی در روند ادامه فعالیت سلول ها پس از مرگ ایجاد کرده است. غشاهای سلولی مانند مدارهای الکتریکی عمل می کنند که مدت طولانی پس از مرگ سلول، تماس را حفظ می کنند.

سلول های زنده بدن مرده چیست؟

ربات‌های زیستی از سلول‌های موجودات مرده به وجود می‌آیند – و مرزهای زندگی، مرگ و پزشکی را پیش می‌برند.
این تحقیق همچنین نشان داده است که سلول‌ها گهگاه می‌توانند خود سازماندهی شوند و عملکردهایی را انجام دهند که برای آنها در نظر گرفته نشده است. این موجودات میکروسکوپی می توانند به تنهایی حرکت کنند و خود را درمان کنند. به طور مشابه، سلول‌های ریه انسان قادر به جمع‌آوری مجدد در ارگانیسم‌های جدیدی به نام «انتروبوت‌ها» بودند که می‌توانند پس از مرگ بدن انسان، سلول‌های خود را حرکت داده و ترمیم کنند.
این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی پس از توقف فعالیت‌های اصلی یک ارگانیسم، سلول‌های منفرد درون ارگانیسم ممکن است همچنان سازگاری قابل‌توجهی را به شیوه‌های شگفت‌انگیزی با تنظیمات جدید نشان دهند.

پیامدهای بالقوه این کشف چیست؟

درک تازه از این وضعیت زندگی می تواند به اکتشافات انقلابی در زمینه پزشکی منجر شود. برای مثال، سلول‌های زنده را می‌توان استخراج کرد و برای تحویل داروها بدون تحریک سیستم ایمنی برای تولید انسان‌ربات‌ها، تغییر کاربری داد. این سلول های تغییر یافته را می توان برای پاکسازی عروق دچار گرفتگی یا درمان بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک استفاده کرد.

این موجودات چند سلولی باید به طور خود به خودی پس از چند هفته از بین بروند زیرا این امر احتمال رشد فاجعه‌آمیز و کنترل نشده را کاهش می‌دهد. از آنجا که زندگی ممکن است از طریق سلول ها و اندام ها فراتر از مرگ ادامه یابد، مفهوم پزشکی شخصی – که در آن درمان ها دقیقاً بر اساس بیولوژی منحصر به فرد هر بیمار تنظیم می شوند – قابل تصور است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.