پشت پرده انفجار پیجرها در لبنان/ آتش ناشی از انفجار باتری‌ لیتیومی حرارتی تا ۵۹۰ درجه سانتی‌گراد تولید می کند

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، گزارش‌هایی که از بیروت، پایتخت لبنان، به دست آمده، حاکی از انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت پایتخت لبنان است؛ الجزیره در گزارشی انفجارهای اخیر را یکی از بزرگترین نفوذهای اطلاعاتی و جاسوسی توصیف کرده است. بنابر گفته یک منبع امنیتی به الجزیره، انفجار سیستم‌های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی

کد خبر : 497421
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
پشت پرده انفجار پیجرها در لبنان/ آتش ناشی از انفجار باتری‌ لیتیومی حرارتی تا ۵۹۰ درجه سانتی‌گراد تولید می کند


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، گزارش‌هایی که از بیروت، پایتخت لبنان، به دست آمده، حاکی از انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت پایتخت لبنان است؛ الجزیره در گزارشی انفجارهای اخیر را یکی از بزرگترین نفوذهای اطلاعاتی و جاسوسی توصیف کرده است.

بنابر گفته یک منبع امنیتی به الجزیره، انفجار سیستم‌های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی‌سیم بوده است. این منبع مدعی شد که سیستم‌های اتصالی که برخی از نیروهای حزب الله آنرا حمل می‌کردند در برخی از مناطق لبنان منفجر شد. بنابراین گزارش، انفجار سیستم‌های ارتباطی در برخی از مناطق ضاحیه جنوبی بیروت و البقاع و جنوب لبنان صورت گرفت.

پیجر چیست؟

پیجر دستگاه قابل‌حملی است که از آن برای دریافت پیام‌های متنی (حرف و عدد) و صوتی با کمک امواج رادیویی استفاده می‌شود. با دستگاه پیجر تنها می‌توان پیام را دریافت کرد و فرستادن پیام به آن با تلفن انجام می‌شود. پیجرها در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی توسعه یافتند و در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، تا اینکه جای خود را به تلفن‌های همراه دادند و اکنون در موارد خاص استفاده می‌شوند.

پیجر چیست و چگونه ممکن است منفجر شود؟

پیجر چگونه منفجر می‌شود؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجار پیجرها با داغ شدن بیش از حد باتری لیتیومی همراه بوده است. به نوشته یک مرکز خبری ، این باتری‌ها درصورتی‌که بیش از اندازه داغ شوند ممکن است ذوب شوند و آتش بگیرند. از باتری‌های لیتیومی قابل شارژ در طیف گسترده‌ای از محصولات از گوشی‌های موبایل گرفته تا لپ‌تاپ و خودروهای برقی استفاده می‌شود. آتش ناشی از انفجار این باتری‌ها می‌تواند حرارتی تا ۵۹۰ درجه سانتی‌گراد تولید کند.

پیجر چیست و چگونه ممکن است منفجر شود؟

پیجر چگونه کار می‌کند؟

پیجر به سادگی کار می‌کند: کاربران کدی را در دستگاه وارد می‌کنند که به مرکز یا سیستم دریافت کننده ارسال می‌شود که یک اعلان به پیجر می‌فرستد. پیجر می‌تواند پیام‌های متنی یا اعلان‌های کوتاه را نمایش دهد و در برخی مدل‌ها، کاربران می‌توانند به پیام‌ها پاسخ دهند یا شماره خاصی را شماره گیری کنند.

اگرچه استفاده از پیجرها با ظهور گوشی‌های هوشمند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان در برخی از زمینه‌های تخصصی مانند بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند، جایی که برای اطلاع‌رسانی‌های سریع و قابل اعتماد ارزش دارند.

همان‌طور که گفته شد بر اساس اطلاعات اولیه، رخنه روز سه شنبه ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری دستگاه و انفجار آن باشد. همچنین گمانه زنی‌های نادرستی در مورد ورود دسته جدیدی از پیجرهای مشکوک وجود دارد.

۲۲۷۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.