مظنون به ترور ترامپِ «جان سخت» چه کسی است؟

رسول سلیمی: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی یک تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ در پالم بیچ گزارش شده بود. گفته می‌شود دو نفر در بیرون این محل گلوله‌هایی شلیک کرده‌اند اما کسی در این تیراندازی آسیب ندیده است. اف بی آی در بیانیه‌ای گفته

کد خبر : 497390
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
مظنون به ترور ترامپِ «جان سخت» چه کسی است؟


رسول سلیمی: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی یک تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ در پالم بیچ گزارش شده بود. گفته می‌شود دو نفر در بیرون این محل گلوله‌هایی شلیک کرده‌اند اما کسی در این تیراندازی آسیب ندیده است. اف بی آی در بیانیه‌ای گفته است که تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ «ظاهرا تلاش برای ترور او» بوده است.

ترامپ پس از این حادثه در ایملی اعلام کرد: در نزدیکی من چند تیر شلیک شد. قبل از آنکه شایعات از کنترل خارج شود، می‌خواهم قبل از هر چیزی بشنوید که من سالم هستم و حالم خوب است. من هرگز تسلیم نمی‌شوم.

بر اساس گزارش خبرگزاری آشیتدپرس ماموران سرویس مخفی آمریکا پس از مشاهده فردی با سلاح گرم در نزدیکی باشگاه گلف به سمت او تیراندازی کرده‌اند و البته کسی در این حادثه آسیب ندیده است. پیش از آن ستاد انتخاباتی ترامپ هم تیراندازی را تایید و بدون اشاره به جزئیات گفته بود که دونالد ترامپ در امان است. روزنامه واشنگتن پست هم نوشته که ترامپ در زمان وقوع این حادثه در زمین گلف بازی می‌کرده است. این رسانه به نقل از دو نفر که از اتفاقات رخ داده مطلع هستند گزارش داده که ماموران پلیس مخفی بلافاصله ترامپ را به اتاقی در درون باشگاه برده‌اند.

«اداره تحقیقات فدرال» (اف. بی. آی) آمریکا تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را «تلاش برای ترور» خواند و نهادهای آمریکایی از دستگیری یک مظنون به نام «رایان وسلی روث» خبر دادند.

مظنون به ترور ترامپِ «جان سخت» چه کسی است؟
مظنون دومین ترور ترامپ

گزارش شده که مظنون زمانی که از سوی مقامات بازداشت شد «نسبتا آرام» بود. نماینده جمهوری‌خواه کنگره گفت، اگر هویت مظنون تایید شود، مشخص است که او «وسواس و دغدغه جنگ اوکراین را دارد که توسط ایالات متحده تامین مالی می‌شود.»

در همین حال، سی. ان. ان به نقل از سه منبع نهادهای مجری قانون در آمریکا گزارش داد یک مظنون به تلاش برای ترور ترامپ به نام رایان وسلی روث بازداشت شده است. مقام‌های مجری قانون اعلام کردند، در محلی که فرد مظنون در حین تیراندازی مستقر بود، دو کوله پشتی و یک اسلحه AK-۴۷ پیدا کردند.

به گفته رسانه های امریکایی، «ریک برادشاو» کلانتر منطقه پام بیچ اذعان کرده که فرد مظنون «تاکنون هیچ اظهارنظری درباره دخالتش در این حادثه نداشته و تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد» یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت که فرد مظنون «نسبتا آرام» بود و «هیچ گونه احساساتی» از خود نشان نداد. به گفته برادشاو، فرد مسلح در ۳۶۵ تا ۴۵۷ متری محل بازی ترامپ قرار داشت و عوامل «سرویس مخفی» پس از مشاهده فرد مظنون چهار گلوله به سمت وی شلیک کردند.

مظنون به ترور ترامپِ «جان سخت» چه کسی است؟

دو ماه پیش نیز در جریان تجمع انتخاباتی ترامپ در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله تقریبا ده ها متر از سلاح نیمه خودکار خود چند گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کرد. در جریان این واقعه، دو نفر از جمله فرد تیرانداز کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین سخنگوی دولت روسیه در واکنش به سوءقصد دوباره به دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ارتباط احتمالی آن به نارضایتی از موضع وی در قبال اوکراین گفت: وضعیت در ایالات متحده، قبل از انتخابات این کشور، متشنج است اما روسیه در آن دخالتی نمی‌کند. دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا کرملین به ارتباط مظنون سوءقصد به ترامپ و اوکراین توجه کرده است، گفت: این ما نیستیم که باید در این باره فکر کنیم، بلکه این کار برعهده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است؛ در هر صورت، بازی با آتش عواقب خود را دارد. وی تصریح کرد: مبارزه سیاسی در آمریکا در حال شدت گرفتن است و در آن از روش های مختلفی استفاده می شود. ما این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم، اما هرگز در هیچ یک از آنها دخالت نکرده ایم.

311213



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.