” کم ایر” زیاد عشق!/ تیم یک ماهه، بدون قرارداد، بدون پول

سعید آقایی؛ برای کشوری که همین یک ماه پیش از حضور ورزشکارانش در بزرگترین فستیوال ورزشی دنیا یعنی المپیک جلوگیری کرد و ورزشکارانی که خارج از افغانستان زندگی کرده و با تاییده IOC در المپیک حضور یافتند را نمایندگان خود ندانست و از آنها اعلام برائت کرد، حضور در یک رویداد بین المللی ورزشی یک

کد خبر : 497296
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۵
” کم ایر” زیاد عشق!/ تیم یک ماهه، بدون قرارداد، بدون پول



سعید آقایی؛ برای کشوری که همین یک ماه پیش از حضور ورزشکارانش در بزرگترین فستیوال ورزشی دنیا یعنی المپیک جلوگیری کرد و ورزشکارانی که خارج از افغانستان زندگی کرده و با تاییده IOC در المپیک حضور یافتند را نمایندگان خود ندانست و از آنها اعلام برائت کرد، حضور در یک رویداد بین المللی ورزشی یک اتفاق بزرگ است. برای حکومت افغانستان ورزش هیچ ضرورت و اهمیتی ندارد و به نظر گناه کبیره به حساب می آید! با چنین ایدئولوژی مترجعانه ای بدیهیست که ورزشکاران و تیم های این کشور هرگز فرصتی برای حضور در رویدادهای بین المللی پیدا نمی کنند. بنابراین وقتی اعلام شد که تیم کم ایر افغانستان قرار است در رقابتهای والیبال جام باشگاه های آسیا در یزد حضور پیدا کند، همه تعجب کردند. تیمی که هیچ حامی ندارد و حاکمیت افغانستان با توجه به نگاه دگماتیسم و بسته طبیعتا هیچ حمایتی از آنها نکرده. نام کم ایر که برگرفته از خط هواپیمایی خصوصی افغانستان است که در سال 2003 تاسیس شد و این شرکت هواپیمایی اسپانسر اصلی این تیم است اما اسپانسری که تنها در حد یک بلیت  و پرداخت وروودیه اسپانسری آنها را بر عهده گرفته و از سایر هزینه ها خبری نیست.

کم ایر افغانستان تنها یک ماه مانده به شروع این رقابت‌ها طی یک فراخوان عمومی و با حضور جمعی از عاشقان والیبال توسط حمید موحدی سرمربی ایرانی تشکیل شد. هواپیمایی کم ایر اسپانسر تیم شد و ورودی تیم که با حمایت فدراسیون والیبال ایران برای تیم افغانستان کاهش یافته بود را برای حضور در مسابقات به کنفدراسیون والیبال آسیا پرداخت کرد تا بازیکنان بدون هیچ قرارداد و دریافتی و پول در این رقابتها حضور پیدا کنند. تیمی که البته بخش اعظم تمریناتش را در ایران و با تلاش های مربی ایرانی اش انجام داد تا مهیای مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا شود. تیم کم ایر با میانگین 25 سال در رتبه دوم این جوانترین تیم مسابقات قرار داشت و همین نشان می دهد که آنها بدون هیچ تجربه و با تیمی جوان به ایران آمده اند.

نماینده افغانستان البته تیم کم سابقه ای در این رقابتها نیست. در سالهایی که هنوز حکومت طالبان در کابل مستقر نشده بود، کم ایر به شکل جسته و گریخته در رقابتهای والیبال جام باشگاه های آسیا حضور می یافت. آنها امسال پنجمین حضور خود را در قهرمانی باشگاه‌های آسیا را تجربه و بهترین عملکرد خود را نیز ثبت کردند. نماینده این کشور در سال‌های 2011 و 2012 دوازدهم شد، در سالن 2013 در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و در سال 2015 رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

به رغم همه این مشکلات کم ایر در یزد میان 8 تیم حاضر در مسابقات نتایج آبرومندی گرفت. کم ایر در مرحله مقدماتی باشگاه‌های مردان آسیا دو شکست برابر فولاد سیرجان و الریان تجربه کرد و در سومین بازی موفق به شکست گاز الجنوب عراق شد که عنوان شگفتی‌ساز به دست آورد.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب نماینده قزاقستان شد تا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های پنجم تا هشتم به میدان رود. افغانی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی برای دومین بار به مصاف نماینده عراق رفتند اما اینبار نتیجه را واگذار کردند تا عراقی ها انتقام شکست مرحله گروهی را بگیرند. تیم کم ایر در آخرین مسابقه خود مقابل اسپورتینگ کلاب کویت صف‌آرایی کرد و با شکست 3 بر یک این تیم موفق به کسب رتبه هفتم مسابقات شد.

کم ایر صدای جوانان و ورزشکاران افغانستانی بود. آنها که در این کشور فرصتی برای ورزش و ابراز وجود ندارند و این تیم نماینده آنها بود تا صدایشان را بین المللی کند.

253



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.