بیوگرافی حمید استیلی؛ می دونستید که سابقه بازیگری هم داره؟

نام اصلی: حمید استیلیتاریخ تولد: 12 فروردین ماه 1346محل تولد: نازی آباد تهرانپست فوتبالی: هافبک دفاعی بیوگرافی حمید استیلی حمیدرضا استیلی متولد سال 1346 در نازی آباد محله ای در جنوب تهران است. او اصالت ازربایجانی (ازربایجان شرقی) است. آقای استیلی از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و برای یادگیری آن با کمترین امکانات

کد خبر : 497216
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۳۲
بیوگرافی حمید استیلی؛ می دونستید که سابقه بازیگری هم داره؟


نام اصلی: حمید استیلی
تاریخ تولد: 12 فروردین ماه 1346
محل تولد: نازی آباد تهران
پست فوتبالی: هافبک دفاعی

بیوگرافی حمید استیلی

حمیدرضا استیلی متولد سال 1346 در نازی آباد محله ای در جنوب تهران است. او اصالت ازربایجانی (ازربایجان شرقی) است. آقای استیلی از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و برای یادگیری آن با کمترین امکانات توانست آن را بیاموزد.

خانواده و ازدواج حمید استیلی

پدر حمید استیلی، چتر باز ارتشی بود. آقای استیلی 5 ساله بود که پدرش را در اثر سانحه ای در جریان یک ماموریت از دست داد.
علاوه بر پدر حمید استیلی، برادرش سعید نیز یک جانباز شیمیایی است. او همچنین برادر دیگرش مسعود را در اثر یک تصادف از دست داده است.
مادر آقای استیلی خانه دار است. اصالت پدر و مادرش به ترک زبان های روستای اسطلو شهرستان سرآب آزربایجان شرقی بر می گردد.


حمید استیلی متاهل است. این بازیکن فوتبال در سال 1378 با آناهیتا زهرایی ازدواج کرد و ثمر ازدواج شان دو دختر به نام های آتنا و آنیتاست.

حمید استیلی فوتبالیست معروف ایرانی

حمید استیلی در تیم های بزرگی حضور داشته و در تیم هایی چون پرسپولیس، پاس تهران، استقلال، سپاهان، گیلانگ سنگاپور، قادسه کویت و بهمن کرج بازی کرده است. او در تیم ملی ایران نیز موفق عمل کرده و با گلی که به آمریکا زد، از سوی سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر این گل پیشانی او را بوسید.

کاپیتان تیم ملی

همچنین این بازیکن معروف ایرانی، پس از سال ها بازی در تیم ملی، در سال 2000 عنوان کاپیتانی را به دست آورد و بازوبند کاپیتانی را از آن خود کرد. با این حال آقای استیلی قبل از بازی با لبنان بازوبندش را به علی دایی تقدیم کرد.

گل حمید استیلی به آمریکا در جام جهانی 1998

او در جام جهانی 1998 فرانسه به عنوان یکی از بازیکنان خوب تیم ملی در رقابت ها حضور داشت. آقای استیلی در ماه خرداد 1377 در مقابل تیم آمریکا بازی می کرد که دومین گل تیم ملی را با ضربه سر وارد دروازه آمریکا کرد. این گل باعث شد تیم ملی ایران در مقابل آمریکا پیروز شود. همین گل باعث شد اسم حمید استیلی بین مردم ایران جاودان شود.

فعالیت حمید استیلی در فوتبال به عنوان بازیکن و مربی

حمید استیلی 14 سال داشت که پا به اکادمی پاس تهران گذاشت. او پس از سپری کردن 3 سال فعالیت درخشان در این تیم، با معرفی مهدی مناجاتی وارد تیم بزرگسالان پاس تهران شد. این بازیکن فوتبال تنها 17 سال داشت که توانست به بازی در لیگ برتر دست پیدا کند.
حمید استیلی پس از 8 سال بازی در پاس تهران، وارد تیم پرسپولیس تهران شد و در این تیم نیز خوش درخشید.
آقای استیلی 19 سال داشت که از طرفی علی پروین به تیم ملی دعوت شد. اولین بازی او مقابل تیم شوروی رقم خورد. سپس در بازی های 1996 آسیا نیز بازی بینظیری داشت.
این فوتبالیست مشهور، نه تنها بازیکن خوبی است بلکه در عرصه مربی گری نیز کارنامه قوی دارد. آقای استیلی مدتی به عنوان دستیار آری های سرمربی هلندی پرسپولیس تهران فعالیت کرده است. بعد از آن نیز دستیار مصطفی دنیزلی بوده است. دنیزلی یکی دیگر از سرمربیان سابق پرسپولیس است.
سپس در دوران سر مربی گری افشین قطبی در تیم پرسپولیس او به عنوان کمک مربی اول در این تیم حضور داشت.
او در نهایت در سال 1388 سرمربی تیمی به نام استیل آذین شد. بعد از منحل شدن استیل آذین، در اواخر لینگ نهم بود که از این تیم کنار گذاشته شد.
پس از آن او سرمربی شاهین بوشهر شد. اما با فوت برادرش در سال 1390 به دلیل وضعیت روحی نامناسب از سمتش استعفا داد. در 31 خرداد 1390 بود که کمیته فنی پرسپولیس چون نمی خواست با علی دایی کار کند، حمید استیلی را به عنوان سرمربی این تیم دعوت کرد. او در 18 آذر 1390 با شکست 3 بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال تهران در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی، از مربی گری تیم پرسپولیس کناره گیری کرد.

حمید استیلی مهمان شبکه های ماهواره ای

حمید استیلی مهمان شبکه های ماهواره ایحمید استیلی مهمان شبکه های ماهواره ای

اگر همیشه پیگیر حمیدرضا استیلی بوده اید، حتما می دانید که او در چند سال اخیر در شبکه های ماهواره ای مانند فارسی وان، بی بی سی و من و تو حضور داشته است. یکی از مصاحبه های او که باعث شد نامش سرخط خبرها باشد، حضورش در شبکه من و تو در جام جهانی 2018 بود.

حضور حمید استیلی در فیلم فوتبالیست ها

جالب است بدانید حمید استیلی در سال 1379 در فیلم فوتبالیست ها کنار بازیکنان بزرگی چون علی پروین، افشین پیروانی و محمد برزگر بازی کرده است. قرار این بوده که هر چه عاید این فیلم باشد، خرج بهزیستی شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.