راهنمای سفر سه روزه به تهران: رفتن به طبیعت، بازدید از جاهای تاریخی و خرید

تهران همیشه به شهری شلوغ و پررفت‌و‌آمد شناخته می‌شود، اما در همین شهر پر از هیاهو دیدنی‌ها و تفریحات زیادی وجود دارد که شاید برایتان جذاب باشند. شما می‌توانید یک برنامه سفر 3 روزه برای تهران بچینید و از این دیدنی‌ها و تفریحات فوق‌العاده لذت ببرید. اما آیا می‌دانید که این برنامه را چطور بچینید؟

کد خبر : 497022
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
راهنمای سفر سه روزه به تهران: رفتن به طبیعت، بازدید از جاهای تاریخی و خرید


تهران همیشه به شهری شلوغ و پررفت‌و‌آمد شناخته می‌شود، اما در همین شهر پر از هیاهو دیدنی‌ها و تفریحات زیادی وجود دارد که شاید برایتان جذاب باشند. شما می‌توانید یک برنامه سفر 3 روزه برای تهران بچینید و از این دیدنی‌ها و تفریحات فوق‌العاده لذت ببرید. اما آیا می‌دانید که این برنامه را چطور بچینید؟ در ادامه متن در کنار شما هستیم تا بتوانید طی این مسافرت کوتاه، بیشترین لذت را از بودن در شهر تهران ببرید.

بهترین زمان سفر به تهران چه وقتی است؟

شهر تهران جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیادی دارد که در هر فصل از سال به اوج زیبایی خود می‌رسند؛ اما اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از بودن در این شهر ببرید، ما فصل‌های بهار و تابستان را پیشنهاد می‌دهیم. بیشتر پایتخت‌نشین‌ها به‌خصوص در اوایل فصل بهار یعنی عید نوروز ترجیح می‌دهند که سفر کنند، بنابراین از آن هیاهو و شلوغی شهر کاسته می‌شود و فرصتی برای گردشگران به‌وجود می‌آید تا روز‌های خلوت تهران را هم از نزدیک ببینند. اما همه فصل ها در تهران جذابیت خود را دارند.

جدول برنامه 3 روزه سفر به تهران

در این جدول خلاصه‌ای از تمام آنچه در این مطلب می‌خوانید، آورده‌ایم:

روز اول (بازدید از جا‌های تاریخی)

روز دوم (بازدید از طبیعت)

روز سوم (بازارگردی)

کاخ گلستان

آدرس: خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان

آبشار کلوگان لواسان

آدرس: شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

بازار بزرگ تهران

آدرس: مترو ۱۵ خرداد

خیابان 30 تیر

آدرس: منطقه ۱۲، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

درکه

آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان

مرکز خرید کوروش

آدرس: بزرگ‌راه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی

عمارت مسعودیه

آدرس: میدان بهارستان، خیابان اکباتان

روستای وردیج و واریش

آدرس: منطقه کن، دهستان سولقان، روستا‌های وردیج و واریش

مرکز خرید میلاد نور

آدرس: شهرک غرب، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرح‌زادی

برنامه سفر 3 روزه به تهران چگونه است؟

3 روزه تهران رو بگرد، اما با برنامه! اگر قصد سفری سه روزه به تهران را دارید، باید از همان اول بلیط رفت‌و‌برگشت خود را با هواپیما یا قطار تهیه کنید تا در زمان برگشتن به شهر خود دچار مشکل نشوید. البته نگران نباشید، در صورت عدم تهیه بلیط برگشت آژانس‌های مسافرتی زیادی بلیط اولین پرواز تهران مشهد یا سایر شهر‌ها را برایتان رزرو می‌کنند. بعد از رفع مشکل بلیط، نوبت به تهران‌گردی می‌رسد. ما به‌عنوان راهنمای سفر 3 روزه به تهران پیشنهاد می‌کنیم که طی هر روز برنامه‌ای متفاوت برای خود بچینید تا از سفر لذت بیشتری ببرید. با این برنامه سفری پربار، بی‌دغدغه و راحت خواهید داشت:

برنامه روز اول سفر سه روزه به تهران

فرقی ندارد که از کدام شهر به تهران می‌آیید، از مشهد، قم، شیراز یا جای دیگری! این شهر جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد که حتی اگر در دل تاریخی‌ترین شهر‌های ایران هم زندگی کنید، مجاب می‌شوید که به بازدید از آنها بروید.

کاخ گلستان

کاخ گلستان در دوران قاجار ساخته و به‌عنوان محفلی رسمی برای حاکمان آن زمان شناخته می‌شد. این روز‌ها این کاخ تبدیل به یکی از آثار تاریخی شده که باغ‌ها و معماری زیبای آن توجه بیشتر گردشگران را جلب می‌کند. شما می‌توانید با کاشی‌کاری‌ها و آینه‌کاری‌های زیبای این کاخ، عکس‌هایی ماندگار بگیرید.

کاخ گلستان تهران

خیابان 30 تیر

خیابان 30 تیر یا قوام‌السلطنه یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران است که بنا‌های مختلفی از جمله آتشکده زرتشتی، کنیسه حییم و کلیسای پتروس مقدس در آنجا قرار دارد. از جا‌های تاریخی این خیابان مثل موزه ملی و موزه سفال و آبگینه هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. شما می‌توانید در اولین روز سفر به تهران به این خیابان بروید و از این جا‌های تاریخی و دیدنی جذاب هم دیدن کنید. این خیابان یک پاتوق برای شکم گردی هم محسوب می شود.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های تهران است که معماری جذاب و خیره‌کننده‌ای دارد. این بنا با چندین بخش از جمله دیوان‌خانه، باغ دیوان‌خانه، حیات و عمارت سید جوادی یا عمارت و حیات مشیرالدوله توانسته تبدیل به یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی تهران شود.

برنامه روز دوم سفر 3 روزه به تهران

روزم دوم را برای طبیعت‌گردی اختصاص دهید. هر چند تهران را به شهری با هوای آلوده می‌شناسند، اما در اطراف همین شهر طبیعتی بکر و زیبا وجود دارد که مجذوب آن می‌شوید.

آبشار کلوگان

یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های تهران به نام آبشار کلوگان لواسان در شمیرانات قرار دارد. ارتفاع این آبشار از سطح زمین به 30 تا 40 متر می‌رسد. در پایین این آبشار یک حوضچه می‌بینید که می‌توانید در آن آب‌تنی کنید و بعد از کلی پیاده‌روی خستگی را در بدن خود از بین ببرید.

درکه

درکه یکی از محله‌های ییلاقی و کوهستانی در شمال شهر تهران است که مسیر کوه‌نوردی جذابی دارد و برای همین توانسته بین مردم این شهر و گردشگران جذابیت زیادی پیدا کند. شما می‌توانید روز دوم از سفر خود به تهران را به درکه بروید و اوقاتی خوش را در آنجا با آب‌و‌هوای تازه و ییلاقات زیبا بگذرانید. در این منطقه کوچه باغ‌ها و دیوار‌های کاهگلی هم هستند که باعث می‌شوند ذهن شما به گذشته‌ها پرواز کند.

سفر سه روزه به تهران با محله درکهسفر سه روزه به تهران با محله درکه

روستای وردیج و واریش

روستاهای وردیج و واریش مقصدی جذاب و خوش‌آب‌و‌هوا در شهر تهران هستند که به دور از شلوغی شهر آرامشی وصف‌ناپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورند. در این روستا‌ها جاذبه‌های گردشگری خاصی می‌بینید که از جمله آنها می‌توان به آدمیان سنگی اشاره کرد که در دل آن سنگ‌هایی عجیب و غریب قرار دارند.

برنامه روز سوم تهرانگردی

روز سوم را به بازارگردی اختصاص دهید. بازار‌های تهران اجناسی باکیفیت و خوش‌قیمت را در دل خود جای داده‌اند.

بازار بزرگ تهران

یکی از زنده‌ترین بازار‌های تهران بازار قدیم آنجاست که راسته‌ها، سرا‌ها و تیمچه‌های مختلفی دارد که اجناس متنوعی در آنها می‌فروشند. این بازار شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به تیمچه باوفا، تیمچه حاجب‌الدوله، دالان توتون‌فروشان و بازار فرش اشاره کرد.

مرکز خرید کوروش

در مرکز خرید کوروش فروشگاه‌هایی با سطح قیمتی متوسط کالا‌هایی باکیفیت از بهترین برند‌های دنیا را می‌فروشند. این مرکز خرید با 18 طبقه علاوه‌بر فروشگاه‌های مختلف کافه، فودکورت و سینمای بزرگ هم دارد که بتوانید بعد از خستگی گشت‌و‌گذار در غرفه‌های مختلف در آنجا نفسی تازه کنید. ساعت کار این مرکز خرید 10 صبح تا 24 شب است.

مرکز خرید میلاد نور

یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید تهران مرکز میلاد نور است که در سال 1378 افتتاح شد و شامل 326 واحد تجاری می‌شود. شما می‌توانید محصولات بهترین برند‌های دنیا را در این مرکز خرید تهیه کنید. رستوران و فودکورت آن هم در طبقه ششم آماده پذیرایی از شما هستند.

برنامه 3 روزه تهران گردی، کوتاه اما جذاب

با راهنمای سفر سه روزه به تهران می‌توانید مسافرتی بی‌دغدغه و لذت‌بخش به این شهر داشته باشید و در مدت زمانی کوتاه بهترین جا‌های گردشگری و دیدنی را ببینید. در این برنامه 3 روزه تهران گردی فرصت زیادی ندارید، بنابراین بهترین جا‌های تهران را برای گشت‌و‌گذار انتخاب کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر به این شهر برایتان رقم بخورد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.