شرایط گرفتن پاسپورت کانادا 2024

  | مشاوره مهاجرت تحصیلی | انواع پاسپورت کانادا اگر به دنبال شرایط اخذ پاسپورت کانادا هستید خوب است ابتدا با انواع پاسپورت در کانادا آشنا شوید. این پاسپورت‌ها عبارت‌اند از پاسپورت عادی کانادا (به رنگ آبی تیره)، پاسپورت موقت کانادا (به رنگ سفید)، پاسپورت خاص کانادا (به رنگ سبز)، پاسپورت دیپلماتیک (به رنگ قهوه‌ای

کد خبر : 496854
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
شرایط گرفتن پاسپورت کانادا 2024


 

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

انواع پاسپورت کانادا

اگر به دنبال شرایط اخذ پاسپورت کانادا هستید خوب است ابتدا با انواع پاسپورت در کانادا آشنا شوید. این پاسپورت‌ها عبارت‌اند از پاسپورت عادی کانادا (به رنگ آبی تیره)، پاسپورت موقت کانادا (به رنگ سفید)، پاسپورت خاص کانادا (به رنگ سبز)، پاسپورت دیپلماتیک (به رنگ قهوه‌ای یا زرشکی) و سند سفر اضطراری. البته شما به‌عنوان یک مهاجر عادی نیاز دارید تا برای پاسپورت آبی‌رنگ کانادایی اقدام کنید. اما درهرصورت هر یک از این پاسپورت‌ها را به‌اختصار برای شما معرفی می‌کنیم:

پاسپورت عادی کانادا

این نوع از پاسپورت برای شهروندان عادی کانادایی است که از آن برای سفرهای توریستی و تجاری استفاده می‌کنند. پاسپورت کانادایی نوع معمولی دارای 36 صفحه است که نزدیک به 29 صفحه‌ آن مختص درج مهرهای ورود و خروج به مقاصد شماست. همچنین این نوع از پاسپورت می‌تواند به‌صورت 5 یا ۱۰ساله به افراد بزرگسال ارائه شود و کودکان نیز می‌توانند این پاسپورت را با اعتبار ۵ساله و تحت رضایت والدین دریافت کنند.

پاسپورت موقت کانادا

پاسپورت موقت یکی از پاسپورت‌های کانادایی است. در واقع این نوع از پاسپورت توسط دفاتر دولتی کانادا به‌صورت موقت به شهروندان داده می‌شود تا در طول مدت بررسی صدور دریافت پاسپورت معمولی یا پاسپورت‌های نوع دیگر بتوانند به‌راحتی به مقاصد موردنظرشان سفر کنند.

اعتبار پاسپورت موقت عموماً بین 6 ماه تا یکسال است و این اداره امور گذرنامه است که مدت این اعتبار را تعیین می‌کند. اگر شهروند کانادایی هستید و نیاز به یک پاسپورت فوری دارید این نمونه مناسب شماست. همچنین پاسپورت موقت کانادا شرایط سنی ندارد و تنها در صورت اثبات نیاز فوری به شما داده می‌شود.

پاسپورت ویژه کانادا

این نوع از پاسپورت مختص سناتورها، افراد دولتی کانادا و اعضای پارلمان‌های مختلف است. همچنین افرادی که از سمت دولت برای سفرهای متعدد انتخاب می‌شوند این نوع از پاسپورت را دریافت می‌کنند. اعتبار این پاسپورت از طرف مقامات دولتی تعیین می‌شود و عموماً با اهداف انجام یک مأموریت رسمی دولتی در خارج از کشور یا اشتغال به در یک پست دولتی در بیرون از مرزها صادر می‌گردد.

پاسپورت دیپلماتیک

پاسپورت دیپلماتیک یکی دیگر از پاسپورت‌های کانادا است که شباهت زیادی به پاسپورت ویژه دارد. این نوع از پاسپورت برای دیپلمات‌ها، مقامات دولتی، نمایندگان و همچنین شهروندهایی است که به‌صورت خصوصی به‌عنوان نماینده رسمی دولت معرفی می‌شوند. اعتبار این گذرنامه نیز توسط دولت تعیین می‌شود و برای اهدافی نظیر فعالیت در سازمان‌ها یا سمینارهای دولتی بین‌المللی یا انجام‌وظیفه در یک پست دیپلماتیک مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سند اضطراری مسافرت

در اصل این سند یک پاسپورت نیست؛ اما به شهروندان کانادایی اجازه می‌دهد که بتوانند با آن به کشور خود بازگردند. اگر به پاسپورت خود دسترسی ندارید و یا هنوز موعد درخواست آن نرسیده است با این سند تک‌صفحه‌ای می‌توانید برای سفر به کشوری دیگر اقدام کنید. در این سند تک برگی عموماً مشخصات هویتی شما، جزئیات سفر و همچنین مهلت انقضای آن ذکر می‌شود تا شما در مرز بدون دردسر تردد کنید.

شرایط عمومی برای گرفتن پاسپورت کانادا

برای اینکه بتوانید بدون مشکل برای دریافت پاسپورت اقدام کنید، لازم است شرایط اخذ پاسپورت کانادا را بدانید و بندهای آن را رعایت کنید. امور مرتبط به دریافت و تمدید پاسپورت کانادا در اصل توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا با نام IRCC انجام می‌شود و این سازمان برای دریافت پاسپورت کانادا یک سری شرایط در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که در صورت نداشتن حتی یکی از شرایط زیر ممکن است با مشکل مواجه شوید.

  • فرد درخواست‌دهنده باید سطح زبان خود را به سطح زبان مورد نیاز رسانده باشد. (سطح زبان به‌عنوان یکی از شرایط اخذ پاسپورت کانادا داشتن آیلتس 4 به بالا در مهارت speaking و نمره 4.5 به بالا در مهارت listening است)
  • فرد درخواست‌دهنده نباید هیچ بدهی و یا مالیاتی را به دولت بدهکار باشد.
  • پاسپورت کانادا تنها برای افراد بالای 16 سال به‌صورت مستقل صادر می‌شود و فرزندان زیر 16 سال موظف هستند که پاسپورت مشترک با والدین خود دریافت کنند.
  • فرد متقاضی باید اقامت دائم کانادا را به دست آورده باشد. (فرد باید در طی 5 سال گذشته حداقل 3 سال را در خاک کانادا زندگی کرده باشد)
  • فرد متقاضی حتماً باید در آزمون شهروندی شرکت کرده باشد و دارای تابعیت و شهروندی کانادا باشد.
  • فرد متقاضی نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری داشته باشد.
  • فرد باید تمام مدارک موزد نیاز برای پاسپورت کانادا را به‌موقع و به شکل اصل و صحیح به مرکز مربوطه ارائه کند.
  • فرد باید حداقل دو نفر کانادایی که او را می‌شناسند و حاضرند درباره وی با مرکز صدور ویزا مکالمه کنند را به مرکز معرفی کند.
  • برای صدور پاسپورت کانادا باید حداقل بین 3 تا 5 سال از ورود و اقامت شما در خاک این کشور گذشته باشد.

 

انواع روش های اخذ پاسپورت کانادا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

انواع روش های اخذ پاسپورت کانادا

ازآنجایی‌که بخشی از شرایط اخذ پاسپورت کانادا مرتبط به این است که شما اقامت دائم کانادا را داشته باشید و سپس با شرکت در آزمون شهروندی کانادا بتوانید شهروندی این کشور را به دست آورید؛ پس به‌نوعی می‌توان گفت که هر روش مهاجرتی که بتواند شما را به اقامت دائم کانادا و شهروندی کانادا برساند، می‌تواند روشی برای دریافت پاسپورت این کشور باشد.

به‌صورت کلی امروزه شما می‌توانید از روش‌های زیر برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

  1. اخذ پاسپورت کانادا از طریق مهاجرت تحصیلی
  2. اخذ پاسپورت کانادا از طریق مهاجرت کاری
  3. اخذ پاسپورت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  4. اخذ پاسپورت کانادا از طریق تولد فرزند
  5. اخذ پاسپورت کانادا از طریق ازدواج با شهروند کانادایی

 تنها نکته مهم این است که شما با توجه به هر روش، راه‌های تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم کانادا را بیابید و آن را عملی کنید. برای مثال در مهاجرت تحصیلی، شما در طول تحصیل خود اقامت موقت دارید؛ اما اگر بتوانید بعد از تحصیل کار پیدا کنید و ویزای اکسپرس اینتری کانادا که همان ویزای کاری را دریافت کنید، به‌راحتی می‌توانید PR شوید؛ یعنی به اقامت دائم کانادا دست یابید. سپس با گذراندن 3 الی 5 سال در این کشور و رعایت شرایط اخذ پاسپورت کانادا برای دریافت این گذرنامه ارزشمند اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پاسپورت کانادا

یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پاسپورت کانادا مدارکی است که برای ارسال درخواست به آن‌ها نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که برخی از این مدارک نیاز دارند که مدتی قبل از درخواست پاسپورت تهیه شوند تا مدتی از اعتبار آن‌ها گذشته باشد. به این ترتیب، مدارک مورد نیاز برای پاسپورت کانادا را به شرح زیر هستند:

  • مدارک اثبات هویت یا همان مدارک شناسایی
  • 2 عکس پاسپورتی یکسان که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشند. دقت داشته باشید که باید عکاس ، در پشت یکی از عکس‌ها اطلاعاتی نظیر نام، آدرس و تاریخی که عکس را گرفته است یادداشت کند.
  • 2 عدد ضامن یا رفرنس دارای تابعیت کانادا که شما را می‌شناسند. همچنین ضامن‌های شما نیز باید پشت عکس‌های شما را امضا کنند.
  • فرم درخواست پاسپورت که برای افراد بالای 16 سال باید از فرم PPTC 040 و برای افراد زیر 16 سال باید فرم PPTC 155 استفاده شود.
  • مدارک شهروندی شما که شامل گواهی شهروندی و یا گواهی تولد می‌شود. (اگر فرزند شما در کانادا به دنیا آمده است، در بدو تولد تابعیت کانادا را می‌گیرد و باید گواهی تولد را برای او ارائه کنید.)
  • اگر برای تمدید پاسپورت کانادا اقدام کرده‌اید، باید هر پاسپورتی که پیش‌ازاین برای شما صادر شده است را ارائه کنید.
  • در صورت اقدام برای نخستین‌بار باید هر نوع اسنادی که پیش‌ازاین برای سفر و خروج از کشور استفاده می‌کرده‌اید را ارائه کنید.
  • رسید پرداخت هزینه دریافت پاسپورت کانادا

مراحل اخذ پاسپورت کانادا

مراحل اخذ پاسپورت کانادا در صورت کامل‌بودن مدارک مورد نیاز پاسپورت کانادا بسیار ساده هستند. شما می‌توانید از مراحل زیر اقدام به دریافت پاسپورت کنید:

  1. ابتدا فرم درخواست پاسپورت را پر کنید.
  2. رفرنس و ضامن خود را انتخاب کنید. ازآنجایی‌که ممکن است در مدت بررسی مرکز، با آن‌ها تماس گرفته شود بهتر است در این مورد با آن‌ها هماهنگ کنید.
  3. عکس پاسپورتی بگیرید.
  4. مدارکتان را کامل کنید.
  5. هزینه درخواست پاسپورت کانادا را واریز کنید.
  6. فرم درخواست را همراه با مدارک و رسید واریز ارسال کنید. (گاهی نیز مجبور هستید که به‌صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه کنید)
  7. پاسپورت شما بین 10 تا 12 هفته نیاز دارد تا توسط اداره گذرنامه بررسی و تأیید شود.

 

هزینه‌های اخذ پاسپورت کانادا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

هزینه‌های اخذ پاسپورت کانادا

به‌صورت کلی هزینه اخذ پاسپورت کانادا ممکن است بین 180 تا 300 دلار برای هر فرد تمام شود. این هزینه شامل جزئیات مختلفی است که در این بخش به این جزئیات می‌پردازیم:

پاسپورت ۵ساله برای افراد بزرگسال (بیش از 16 سال)

120 دلار کانادا

پاسپورت ۱۰ساله برای افراد بزرگسال (بیش از 16 سال)

160 دلار کانادا

پاسپورت مخصوص کودکان (زیر 16 سال)

57 دلار کانادا

خدمات تحویل فوری پاسپورت (پاسپورت تا پایان روز کاری بعدی آماده و ارسال می‌شود)

110 دلار کانادا (اضافی)

خدمات تحویل سریع پاسپورت (پاسپورت شما بین 2 تا 9 روز کاری آماده می‌شود)

50 دلار کانادا (اضافی)

خدمات تحویل استاندارد (پاسپورت بعد از 10 روز کاری آماده می‌شود)

20 دلار کانادا(اضافی)

پاسپورت گم شده یا دزدیده شده (اگر درخواست پاسپورت جدید به دلیل گم‌شدن یا دزدیده‌شدن پاسپورت معتبر قبلی باشد)

45 دلار کانادا (علاوه بر هزینه خود پاسپورت جدید)

کپی برابر اصل یکی از صفحات پاسپورت (در صورت نیاز به کپی‌کردن صفحه‌ای از پاسپورت هزینه اضافه دارد)

45 دلار کانادا

انتقال امور اداری پاسپورت از یک مرکز به مرکزی دیگر

45 دلار کانادا

مزایای پاسپورت کانادا

در خصوص اعتبار و مزایای پاسپورت کانادا ابتدا لازم است این نکته را متذکر شویم که پاسپورت‌ها برای افراد زیر 16 سال تنها 5 سال اعتبار دارد و برای افرادی که بالای 16 سال هستند این مدت به 10 سال نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین از مزایای پاسپورت کانادا این است که شما به‌عنوان یک فرد کانادایی شناخته می‌شوید که حق رای دارد و از آزادی‌های فردی و اجتماعی این کشور برخودار است.

همچنین بدون مشکل می‌توانید در تمام شغل‌های کانادا مشغول به کار شوید؛ زیرا برخی از شغل‌ها حتی در صورت اقامت دائم در کانادا برای مهاجران ممنوع هستند. همچنین با اخذ پاسپورت کانادا دیگر نیازی به تمدید اقامت دائم خود ندارید؛ چراکه مهاجرانی که هنوز شهروندی کانادا و پاسپورتشان را دریافت نکرده‌اند ناچارند برای ادامه زندگی در کانادا، هر 5 سال یک بار با پرداخت هزینه‌های اضافی اقامت خود را تمدید کنند.

اعتبار پاسپورت کانادا

بر اساس آماری که در سال 2024 درخصوص اعتبار پاسپورت‌ها منتشر شده است، پاسپورت کانادا توانسته است که رتبه 7 را در این لیست به دست آورد. اعتبار و مزایای پاسپورت کانادا به شهروندان کانادایی اجازه می‌دهد که بتوانند بدون مشکل به 175 کشور جهان سفر کنند. البته لازم به ذکر است که از میان این 175 کشور، برای سفر به 37 کشور نیاز دارید که در زمان ورود به خاک آن درخواست ویزا دهید که به این نوع از ویزا Visa on arrival می‌گویند.

همچنین شما باید برای 21 کشور از این 175 کشور نیز قبل از شروع سفر ، درخواست ویزای الکترونیکی ارسال کنید. این نوع از ویزا را Electronic Travel Authorization (eTA) می‌نامند که می‌توانید ویزای eTA را از طریق سفارت پیگیری کنید. در نهایت 23 کشور وجود دارند که شما موظفید برای ورود یک ویزای رسمی بگیرید و برای این کار نیاز دارید که سفارت آن کشور در کانادا یا کشورهای دیگر مراجعه کنید.

در بخش زیر لیست کشورهایی که شما می‌توانید به ترتیب به‌صورت Visa-free، Visa on arrival، eVisa و Visa required به آن‌ها سفر کنید را قرار دادیم:

Visa-free (برای سفر به آنها نیاز به دریافت ویزا ندارید)

کشورهایی که ویزای 180 روزه دارند

Antigua and Barbuda

Barbados

Costa Rica

Dominica

Mexico

Panama

Peru

Saint Kitts and Nevis

Saint Vincent and the Grenadines

South Korea

United Kingdom

United States

کشورهایی که ویزای 90 روزه دارند

Albania

Andorra

Argentina

Austria

Belgium

Bolivia

Bosnia and Herzegovina

Botswana

Brazil

Bulgaria

Chile

Colombia

Croatia

Cyprus

Czech Republic

Denmark

Ecuador

El Salvador

Estonia

Finland

France

Gambia

Germany

Greece

Guatemala

Guyana

Haiti

Honduras

Hong Kong

Hungary

Iceland

Ireland

Israel

Italy

Japan

Kiribati

Kosovo

Latvia

Liechtenstein

Lithuania

Luxembourg

Malaysia

Malta

Mauritius

Moldova

Monaco

Montenegro

Morocco

Namibia

Netherlands

Nicaragua

North Macedonia

Norway

Paraguay

Poland

Portugal

Romania

San Marino

Senegal

Serbia

Seychelles

Slovakia

Slovenia

South Africa

Spain

Sweden

Switzerland

Taiwan

Türkiye

Ukraine

Uruguay

Vatican

کشورهایی که ویزای 30 روزه دارند

Angola

Belarus

Cape Verde

Gabon

Kazakhstan

Macao

Micronesia

Mongolia

Mozambique

Philippines

Singapore

Swaziland

Tajikistan

Thailand

United Arab Emirates

Uzbekistan

Vanuatu

 

دیگر کشورها

Bahamas (240 روز)

Belize

Brunei(14 روز)

Dominican Republic

Fiji(120 روز)

Georgia(360 روز)

Jamaica

Kyrgyzstan (60 روز)

Lesotho

Palestine

Saint Lucia (42 روز)

Sao Tome and Principe (15 روز)

Trinidad and Tobago

Tunisia (120 روز)

Zambia

     

دقت داشته باشید که برای ورود به این کشورها، شما تنها نیاز دارید که پاسپورتتان حداقل 6 ماه بیش از مدت اقامتتان در این کشور اعتبار داشته باشد. همچنین ممکن است شما برای ورود نیاز به بیمه مسافرتی داشته باشید.

Visa on arrival (کشورهایی که با پاسپورت کانادایی در بدو ورود به کشور باید ویزا دریافت کنید)

Armenia

Bahrain

Bangladesh

Burkina Faso

Burundi

Cambodia

Comoros

Ethiopia

Ghana

Guinea-Bissau

Indonesia

Iraq

Jordan

Kuwait

Laos

Lebanon

Madagascar

Malawi

Maldives

Marshall Islands

Mauritania

Nepal

Oman

Palau

Qatar

Rwanda

Samoa

Saudi Arabia

Sierra Leone

Solomon Islands

Somalia

Tanzania

Timor-Leste

Togo

Tonga

Tuvalu

برای ورود به کشورهایی که نیاز به ویزای VOA دارند، شما باید به‌محض رسیدن با پاسپورت کانادایی خود به یک بخش جدا در فرودگاه مراجعه کنید تا مدارک شما بررسی شود و اجازه ورود به شما داده شود.

eVisa (کشورهایی که می‌توانید برای آنها ویزای الکترونیکی دریافت کنید)

Australia

Azerbaijan

Benin

Bhutan

Cameroon

DR Congo

Ivory Coast

Djibouti

Equatorial Guinea

Guinea

India

Kenya

Myanmar

New Zealand

Nigeria

Pakistan

Papua New Guinea

South Sudan

Sri Lanka

Uganda

Vietnam

     

اگر قصد دارید به این کشورها سفر کنید، باید گفت که مراحل دریافت ویزای الکترونیکی دقیقاً مانند ویزای عادی است؛ با این تفاوت که دیگر شما نیازی به مراجعه به سفارت ندارید و می‌توانید با اطلاعات پاسپورت کانادایی خود و کد شهروندی از طریق سایت سفارت اقدام کنید. در نهایت، در صورت موافقت، ایمیل تأیید ویزا برای شما ارسال می‌شود که باید آن را پرینت گرفته و با خود داشته باشید.

Visa required (کشورهایی که موظف به دریافت ویزا برای ورود هستید)

Afghanistan

Algeria

Central African Republic

Chad

China

Congo

Cuba

Egypt

Eritrea

Iran

Liberia

Libya

Mali

Nauru

Niger

North Korea

Russia

Sudan

Suriname

Syria

Turkmenistan

Venezuela

Yemen

 

شرایط تمدید پاسپورت کانادا

اگر پیش‌ازاین موفق شده‌اید که پاسپورت کانادا را دریافت کنید و حالا موعد تمدید آن فرارسیده است، باید بگوییم که تنها پاسپورت مخصوص بزرگسالان امکان تمدید دارد. تمدید پاسپورت کانادا برای افراد زیر 16 سال مقدور نیست و درصورتیکه فرزند شما هنوز بعد از 5 سال به سن دریافت پاسپورت بزرگسالان نرسیده است، باید همچنان درخواست پاسپورت جدید بدهید.

از طرفی، شرایط تمدید پاسپورت کانادا بسیار ساده‌تر از شرایط اخذ پاسپورت کانادا برای اولین‌بار است؛ چرا که در این مرحله دیگر نیاز به معرفی ضامن ندارید و تنها کافی است که 2 رفرنس به اداره گذرنامه معرفی کنید. همچنین دیگر برای تمدید پاسپورت احتیاجی به مدارک شهروندی کانادا وجود ندارد. خوشبختانه شرایط تمدید پاسپورت کانادا این اجازه را به شما می‌دهد که هم از داخل کانادا و هم از خارج از کانادا این درخواست را ارسال کنید.

 

مراحل تمدید پاسپورت کانادا

| مشاوره مهاجرت تحصیلی |

مراحل تمدید پاسپورت کانادا

اگر می‌خواهید پاسپورت کانادایی خود را تمدید کنید، تقریباً باید مراحلی مشابه با مراحل اخذ پاسپورت کانادا را پیش بگیرید؛ اما با فرم‌ها و مدارکی متفاوت. در ادامه به توضیح مراحل تمدید پاسپورت کانادا می‌پردازیم:

  1. ابتدا فرم درخواست تمدید پاسپورت را پر کنید.
  2. سپس مدارک خود را آماده کنید. (مدارک تمدید پاسپورت عبارت‌اند از پاسپورت فعلی که زمانش به پایان رسیده است؛ به همراه ۲ قطعه عکس پاسپورتی که باید توسط عکاس پشت‌نویسی‌شده باشد)
  3. 2 رفرنس پیدا کنید که حداقل برای 2 سال شما را در محیط می‌شناسند.
  4. مدارک و فرم درخواست تمدید پاسپورت خود را ارسال کنید (هم می‌توانید این کار را از طریق پست انجام دهید و هم می‌توانید به‌صورت حضوری در اداره درخواست را ارائه کنید.)

هزینه‌های تمدید پاسپورت کانادا

هزینه‌های تمدید پاسپورت کانادا درواقع مشابه هزینه‌های اخذ پاسپورت کانادا برای اولین‌بار است؛ با این تفاوت که اگر درخواست تمدید شما به علت مفقودشدن یا دزدیده‌شدن پاسپورت باشد، باید علاوه بر هزینه دریافت پاسپورت، 45 دلار کانادا به‌صورت اضافه به دولت پرداخت کنید.

همچنین اگر فرزندی دارید که اعتبار پاسپورت او تمام شده است و حالا قادر است پاسپورت بزرگسالان را دریافت کند شما نیاز دارید که هزینه پاسپورت بزرگسالان را برای او در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

دریافت پاسپورت کانادا آرزوی هر مهاجری است که قدم در خاک این کشور می‌گذارد. اما دریافت این پاسپورت راه دور و درازی را در پشت سر خود دارد؛ ازآنجاکه شما باید ابتدا موفق به دریافت اقامت موقت شوید و سپس اقامت خود را به اقامت دائم کانادا یا همان PR تبدیل کنید. سپس باید با گذشت 5 سال از زندگی در این کشور برای دریافت شهروندی اقدام کنید و آزمون شهروندی را پشت سر بگذارید. حالا شما می‌توانید به‌عنوان یک شهروند کانادایی با رعایت شرایط اخذ پاسپورت کانادا، گذرنامه خود را درخواست دهید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.