طرح پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان و مجروحان «قیام ملی»! ۲۸ مرداد

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، به طوری که یکی از اعضای انجمن می‌گفت تاکنون مبلغ هشتصد و شصت هزار ریال از طرف تجار و اصناف تعهد شده است و انتظار می‌رود که تا دویست هزار تومان تعهد بازرگانان بالغ گردد بنابراین اخذ تصمیم درباره‌ی نحوه‌ی خرج این مبلغ از طرف انجمن موکول به جمع‌آوری کلیه‌ی

کد خبر : 494998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
طرح پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان و مجروحان «قیام ملی»! ۲۸ مرداد


به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، به طوری که یکی از اعضای انجمن می‌گفت تاکنون مبلغ هشتصد و شصت هزار ریال از طرف تجار و اصناف تعهد شده است و انتظار می‌رود که تا دویست هزار تومان تعهد بازرگانان بالغ گردد بنابراین اخذ تصمیم درباره‌ی نحوه‌ی خرج این مبلغ از طرف انجمن موکول به جمع‌آوری کلیه‌ی وجوه خواهد بود همچنین مقرر شده است که یک میدان به نام میدان شهدای قیام ملی [کودتا] ۲۸ مرداد در تهران ساخته شود.

طرح پرداخت غرامت به خانواده‌های جانباختگان و مجروحان «قیام ملی»! ۲۸ مرداد

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، ساعت شش بعدازظهر روز شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۳۲ بنا بر دعوتی که از طرف انجمن کمک به آسیب‌دیدگان کودتادی ۲۸ مرداد  [که البته خودشان از آن با عنوان قیام ملی یاد می‌کردند] شماری از بازرگانان، اصناف و نمایندگان انجمن‌های محلی تهران در شهرداری حضور یافتند و برای کمک به بازماندگان و نیز مجروحان کودتای ۲۸ مرداد مبالغی را جمع‌آوری کردند. روزنامه اطلاعات فردای آن روز مشروح این جلسه را چنین گزارش کرد:

ابتدا آقای خرازی رئیس انجمن بیاناتی در اطراف قیام ملی ۲۸ مرداد و مبارزه پرشوری که وطن‌پرستان ایران در این روز تاریخی نمودند ایراد کرد و ضمنا خاطرنشان ساخت که اگرچه این قیام ملی منجر به قتل و مجروح شدن عده‌ای بی‌گناه گردید ولی نباید فراموش کرد که این فداکاری و از خودگذشتگی استقلال و آزادی کشور را تامین کرد و اکنون بر ماست که به پاس از جان‌گذشتگی و جانبازی این رادمردان از اقدام آن‌ها قدردانی نماییم و در صورت لزوم از بذل کمک و مساعدت درباره آن‌ها دریغ نشود.

در این وقت قرار شد هرکس به قدر استطاعت خود هر مبلغ که مایل است برای کمک به بازماندگان شهدا و مجروحین که در بیمارستان‌ها بستری هستند تعهد پرداخت نماید.

اسامی حاضرین به ترتیب خوانده شد و هر یک از حضار مبلغی تعهد کردند که مجموع آن به شش هزار و سیصد تومان بالغ گردید.

سپس مقرر گردید سه نفر از آقایان بازرگانان جلایر، افجه‌ای و سیاحی به نمایندگی از طرف انجمن بیمارستان‌های رازی، سینا و مریض‌خانه‌های شماره یک و دو ارتش، امدادی شیر و خورشید سرخ رفته و از مجروحین که هنوز بستری هستند عیادت نموده و از آن‌ها دلجویی کنند و به هر کدام مبلغی وجه به انضمام شیرینی و میوه کمک شود.

ضمنا به آقایان مزبور ماموریت داده شد که صورت جامعی از کلیه مجروحین چه آن‌ها که بستری هستند و چه آن‌ها که مرخص شده‌اند تهیه و هرچه زودتر تسلیم انجمن نمایند.

به طوری که یکی از اعضای انجمن می‌گفت تاکنون مبلغ هشتصد و شصت هزار ریال از طرف تجار و اصناف تعهد شده است و انتظار می‌رود که تا دویست هزار تومان تعهد بازرگانان بالغ گردد بنابراین اخذ تصمیم درباره‌ی نحوه‌ی خرج این مبلغ از طرف انجمن موکول به جمع‌آوری کلیه‌ی وجوه خواهد بود همچنین مقرر شده است که یک میدان به نام میدان شهدای قیام ملی ۲۸ مرداد [کودتا] در تهران ساخته شود. در این میدان ستون یادبودی برپا خواهد گردید. هنوز برای محل میدان جای به‌خصوص در نظر گرفته نشده است و اعضای انجمن مشغول مطالعه می‌باشند و همین که جمع‌آوری وجوه پایان یافت محل میدان نیز انتخاب خواهد شد.

۲۵۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.