این تنها چیزی است که بیل گیتس را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد!

بیل گیتس، بشردوست میلیاردر، در چند دهه گذشته به عموم مردم در مورد مسائل شوم هشدار داده است، از “فاجعه های اقلیمی” تا حملات سایبری ویرانگر. دو فاجعه بالقوه بیشتر از هر چیزی نگرانی گیتس را برمی انگیزد. او به CNBC Make It می گوید: «بیماری ناآرامی» در دنیای امروز می تواند جرقه یک «جنگ

کد خبر : 494944
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
این تنها چیزی است که بیل گیتس را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد!


بیل گیتس، بشردوست میلیاردر، در چند دهه گذشته به عموم مردم در مورد مسائل شوم هشدار داده است، از “فاجعه های اقلیمی” تا حملات سایبری ویرانگر.

دو فاجعه بالقوه بیشتر از هر چیزی نگرانی گیتس را برمی انگیزد. او به CNBC Make It می گوید: «بیماری ناآرامی» در دنیای امروز می تواند جرقه یک «جنگ بزرگ» شود. و حتی “اگر از یک جنگ بزرگ اجتناب کنیم… باز هم یک بیماری همه گیر دیگر وجود خواهد داشت، آن هم به احتمال زیاد در 25 سال آینده.”

دانشمندان معمولاً همه گیرها را به عنوان اتفاقاتی محتمل و حتی اجتناب ناپذیر در طول زمان می بینند. تحقیقات نشان می دهد که آنها در واقع به دلیل عواملی مانند تغییر آب و هوا و رشد جمعیت رایج تر می شوند.

برای گیتس و دیگر حامیان سلامت جهانی، سوال این نیست که آیا به زودی یک بیماری همه گیر دیگر رخ خواهد داد یا خیر، بلکه مساله این است که آیا کشورها آمادگی بیشتری نسبت به شیوع کووید-19 خواهند داشت یا خیر. گیتس با اشاره به ایالات متحده می گوید: «کشوری که جهان انتظار داشت رهبر و الگوی همه گیری باشد، از آنچه انتظار می رفت کوتاهی کرد.

گیتس در سال 2022 کتابی به نام «چگونه از همه‌گیری بعدی جلوگیری کنیم» نوشت و در آن از دولت‌های مختلف، از جمله ایالات متحده، به دلیل عدم آمادگی کافی در سال 2020 انتقاد کرد. در این کتاب، او چندین توصیه برای کشورهای سراسر جهان داشته است از جمله سیاست های قرنطینه قوی تر، سرمایه گذاری در نظارت بر بیماری و تقویت تحقیق و توسعه واکسن.

در حالی که با افزایش هزینه ها برای آمادگی همه گیری در ایالات متحده و جاهای دیگر، پیشرفت هایی حاصل شده است، گیتس می گوید که واکنش جهانی کافی نبوده است. او می‌گوید: «اگرچه همه گیری کرونا  درس‌هایی با خود به همراه داشته است، متأسفانه بسیار کمتر از آن چیزی است که انتظار داشتم.»

گیتس می‌افزاید: «تفکیک‌های سیاسی که بسیاری بر این باورند که واکنش جهان به کووید-19 را مختل کرده است، همچنان مانع از آمادگی مناسب برای شیوع بعدی است. شاید در پنج سال آینده این وضعیت بهتر شود. اما، تا اینجا، اوضاع کاملاً شگفت‌انگیز است.»

پیشگیری از بیماری های گسترده تمرکز قسمتی از مستندهای آینده نتفلیکس است با عنوان «بعدش چه می شود؟ آینده با بیل گیتس» که قرار است در 18 سپتامبر اکران شود.

در اکران قبلی سریال نتفلیکس گیتس با دکتر آنتونی فائوچی، مدیر سابق موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی به گفتگو می‌نشیند. در آن گفتگو، فائوچی قاطعانه تاکید می کند که ثروتمندترین کشورها، مانند ایالات متحده، “مسئولیت اخلاقی” دارند تا منابع فراوان خود را به اشتراک بگذارند تا راه را برای جلوگیری از گسترش بیماری در سراسر جهان رهبری کنند.

فائوچی تابستان امسال کتابی منتشر کرد که در آن نگرانی‌های خود را در مورد چگونگی مواجهه جهان با «بحران حقیقت» به خاطر شیوع اطلاعات نادرست، بیان کرد.

این دانشمند در مصاحبه ای در ماه ژوئیه با People لحن خوش بینانه تری داشت و در آن گفت که معتقد است اعتماد عمومی به حقایق علمی در نهایت احیا خواهد شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.