زیرساخت‌های موجود جوابگوی این حجم مسافر نیست

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: زیرساخت‌های ترافیکی موجود کفاف و جواب این همه مسافر را نمی‌دهد، در طول مدت سه سال اخیر به این موضوعات توجه ویژه شده، تکمیل بخشی از آزادراه منجیل به رودبار یکی از اقدامات دولت سیزدهم بود که بخشی از مشکلات مسافران را در بدو ورود حل می‌کند. کیا عاشوری امروز

کد خبر : 494900
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
زیرساخت‌های موجود جوابگوی این حجم مسافر نیست



ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: زیرساخت‌های ترافیکی موجود کفاف و جواب این همه مسافر را نمی‌دهد، در طول مدت سه سال اخیر به این موضوعات توجه ویژه شده، تکمیل بخشی از آزادراه منجیل به رودبار یکی از اقدامات دولت سیزدهم بود که بخشی از مشکلات مسافران را در بدو ورود حل می‌کند.

کیا عاشوری امروز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در شورای ترافیک شهرستان رشت با اشاره به ورود تعداد زیادی از مسافران به استان و شهرستان رشت در تعطیلات هفته اخیر، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد حدود۴۸۰ هزار خودرو و بیش از چهار میلیون نفر مسافر به استان سفر کردند که بیش از ۶ میلیون نفر شب هم اقامت داشتند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: اکثر این مسافران از آزادراه شمال و ورودی شهرستان رودبار وارد استان شده‌اند، این حجم از مسافر باعث ایجاد مشکلات ترافیکی و تهیه سوخت شد ولی آنچه که واقعیت دارد مدیریت میدانی استاندار و مدیران ستاد خدمات سفر بود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های گیلان نمی‌تواند این حجم از ورود مسافر را بپذیرد، در حالیکه برخی استان‌های همجوار از نظر زیرساختی خیلی از استان ما جلوتر هستند و این زیبایی‌های خدادادی گیلان مورد توجه بسیاری از بیرون استان قرار دارد اما در واقعیت نواقصی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به وجود ۳۱ جایگاه سوخت در شهرستان، گفت: در همین تعطیلات حجم مصرف سوخت به قدری افزایش یافت که برخی جایگاه‌ها که در حالت معمول در طول روز یک یا دو بار سوخت‌گیری می‌کردند، در این تعطیلات حدود ۶ بار سوخت‌گیری کردند. در حالت عادی میزان مصرف سوخت شهرستان طی یک روز یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر است اما در تعطیلات میزان مصرف سوخت به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در روز افزایش یافت.

عاشوری تصریح کرد: با وجود همه نواقص همه عوامل انتظامی و اجرایی پای کار حضور داشتند و مدیریت خوبی انجام شد تا مسافران و گردشگران بدون دغدغه تفریح کنند، ان‌شاءالله با تلاش مسئولان زیرساخت‌های لازم تقویت شود تا شاهد کمترین ترافیک و اتلاف وقت باشیم.

وی یکی از عوامل ترافیک را عرضه محصولات توسط دستفروشان در حاشیه آزادراه عنوان کرد و ادامه داد: باید جهت پیشگیری از ترافیک دستفروشان حاشیه جاده‌ها ساماندهی شوند و به پلیس در مدیریت میدانی ترافیک کمک کنیم.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.