نگرانی از کاهش مراجعه برای اهدای خون در هفته پایانی شهریور/ آخرین وضعیت ذخایر خونی

مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از کاهش مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون در هفته پایانی شهریور ماه گفت: کاهش مراجعه برای اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.  دکتر سید منتظر شُبّر در گفت‌وگو با هوشمند نیوز، با بیان اینکه میزان مراجعه برای اهدای خون به واسطه حضور جمع

کد خبر : 494739
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۵۶
نگرانی از کاهش مراجعه برای اهدای خون در هفته پایانی شهریور/ آخرین وضعیت ذخایر خونی



مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از کاهش مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون در هفته پایانی شهریور ماه گفت: کاهش مراجعه برای اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد. 

دکتر سید منتظر شُبّر در گفت‌وگو با هوشمند نیوز، با بیان اینکه میزان مراجعه برای اهدای خون به واسطه حضور جمع زیادی در مراسم اربعین و همچنین تعطیلات شهریور ماه کاهش یافته بود، اظهار کرد: مسافران پیاده‌روی اربعین پس از بازگشت به دلیل ضعف ناشی از سفر و یا ابتلای احتمالی به بیماری‌هاب تنفسی؛ برمبنای پروتکل‌های تعریف‌ شده، خونگیری نخواهند داشت. علاوه بر پروتکل‌های سازمان انتقال خون، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی به دلیل مشکلات جسمانی و ضعف نیز نمی‌توانند برای اهدای خون مراجعه‌ کنند. 

وی ادامه داد: البته علت کاهش مراجعه برای اهدای خون، به بیماری‌های تنفسی محدود نمی‌شود، بلکه تعطیلات آخرین ماه از فصل بهار نیز مزید بر علت شد و سبب کاهش مراجعه برای اهدای خون شد. 

مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره میزان مراجعه برای اهدای خون گفت: در حال حاضر، پس از سپری‌کردن تعطیلات هفته گذشته، میزان مراجعات بهبود یافته است و میزان مراجعه برای اهدای خون افزایش یافته‌است. 

شبر با بیان اینکه طول عمر خون حدود یک ماه است درباره میزان ذخایر خونی توضیح داد: در حاضر، وضعیت ذخایر خون خوب است و میزان آن حدود 2 هفته است. اگرچه میزان مراجعه برای اهدای خون نسبت به هفته گذشته افزایش یافته اما همچنان نسبت به کاهش مراجعه در هفته پایانی شهریور ماه احساس نگرانی می‌کنیم. با توجه به اینکه میزان سفرهای تابستانی در هفته پایانی شهریور ماه به اوج خود می‌رسد و تهرانی‌ها و شهرهای اقماری آن از فرصت باقیمانده برای مسافرت استفاده می‌کنند؛ بازهم از کاهش مراجعه برای اهدای خون احساس نگرانی می‌کنیم.  

وی گفت: کاهش مراجعه برای اهدای خون می‌تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد. 

انتهای پیام 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.