ترس تازه در «بالی»! – ایسنا

اندونزی ساخت هتل‌های جدید در برخی از مناطق بالی را به دلیل ترس از حضور بیش از حد مسافران در یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری خود به حالت تعلیق در می‌آورد. به گزارش ایسنا، پس از همه‌گیری کووید، گردشگری در جزیره بالی اندونزی رونق گرفت، اما نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد فشاری که بازدیدکنندگان و گردشگران

کد خبر : 494626
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
ترس تازه در «بالی»! – ایسنا



اندونزی ساخت هتل‌های جدید در برخی از مناطق بالی را به دلیل ترس از حضور بیش از حد مسافران در یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری خود به حالت تعلیق در می‌آورد.

به گزارش ایسنا، پس از همه‌گیری کووید، گردشگری در جزیره بالی اندونزی رونق گرفت، اما نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد فشاری که بازدیدکنندگان و گردشگران بر زیرساخت‌های محلی، محیط‌زیست و فرهنگ وارد می‌کنند، وجود دارد.

«هرمین استی» یک مقام ارشد در وزارت هماهنگ‌کننده امور دریایی و سرمایه‌گذاری اندونزی به رویترز گفت که دولت موافقت کرده است تا ساخت هتل‌ها، ویلاها و کلوپ‌های شبانه جدید را متوقف کند. چارچوب زمانی برای این تعلیق نامشخص است اما منابع داخلی از احتمال اعمال این قانون تا ۱۰ سال خبر داده‌اند. سال گذشته ۵۴۱ هتل در بالی وجود داشت درحالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰۷ هتل بود.

بر اساس اطلاعات اداره آمار اندونزی، ورود خارجی‌ها به بالی به دنبال لغو محدودیت‌های همه‌گیری افزایش یافته است به طوری که ۲.۹ میلیون بازدیدکننده خارجی از طریق فرودگاه بالی در نیمه اول سال جاری وارد این جزیره شده‌اند که مشکلاتی از جمله افزایش ترافیک، ساخت و ساز و خشم از گردشگرانی را به همراه داشته که نکات اخلاقی و آداب و رسوم محلی را رعایت نمی‌کنند. این جزیره به ویژه در میان دیجیتال نومدها (افرادی هستند که از فناوری‌های مخابراتی از راه دور برای امرار معاش و زندگی کردن استفاده می‌کنند) که بیشتر برای مدت طولانی‌تری اقامت می‌کنند، محبوب شده است.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار خارجی در جزیره بالی زندگی می کنند، که به گفته مقامات به محلی برای برای نگرانی در مورد جرم و جنایت و افزایش رقابت برای مشاغل منجر شده است.

دولت در حال انجام ممیزی برای اصلاح گردشگری در جزیره، به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای ایجاد تعادل بین اقتصاد و محیط زیست و فرهنگ محلی است.

در ماه فوریه، مالیات گردشگری ۱۵۰۰۰۰ روپیه (۹ دلار) برای گردشگران خارجی که وارد بالی می‌شوند، وضع شد. مقامات جزیره امیدوارند که یک خط ریلی ایجاد کنند که فرودگاه را به مقاصد محبوب توریستی متصل می‌کند تا جاده‌های پر ازدحام آن را کاهش دهند.

وزیر گردشگری اندونزی نیز ماه گذشته هشدار داد: بالی به مرز حضور بیش از حد گردشگران نزدیک شده و افزایش ۱۰ درصدی گردشگران می‌تواند ما را به آن قلمرو سوق دهد. ما باید از موقعیتی مانند بارسلون که در آن گردشگران به دشمنان عمومی تبدیل شدند، اجتناب کنیم.

گردشگری در بالی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان، به دلایل مختلفی از جمله طبیعت زیبا، فرهنگ غنی و فعالیت‌های متنوع تفریحی رونق بسیار زیادی دارد که البته مشکلاتی را نیز برای ساکنان بومی ایجاد کرده که به این شرح است:

۱. فشار بر زیرساخت‌ها: با افزایش تعداد گردشگران، بالی با چالش‌هایی در زمینه زیرساخت‌ها مانند ترافیک، تأمین آب و بهداشت عمومی مواجه شده است. این مشکلات به ویژه در فصل‌های اوج گردشگری محسوس‌تر می‌شود.

۲. نگرانی‌های زیست‌محیطی: از آنجا که گردشگری به طور مستقیم بر اکوسیستم‌ها تأثیر می‌گذارد، نگرانی‌هایی در مورد آلودگی و تخریب محیط‌زیست وجود دارد. این موضوع باعث شده تا دولت بالی اقدامات و قوانین جدیدی برای حفاظت از محیط‌زیست اتخاذ کند.

۳. فرهنگ و جامعه محلی: با افزایش شمار گردشگران، برخی از سنت‌ها و آداب و رسوم محلی نادیده گرفته می‌شوند. این امر ممکن است به ایجاد تنش بین گردشگران و ساکنان محلی منجر شود.

۴. بیکاری و رقابت: در حال حاضر، با افزایش تعداد افرادی که به بالی مهاجرت کرده‌اند، رقابت برای شغل‌ها افزایش یافته است و این مسئله می‌تواند به بیکاری محلی‌ها منجر شود.

بالی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار جهانی، باید به دنبال راهی برای حفظ تعادل بین رونق گردشگری و حفاظت از محیط‌زیست و فرهنگ محلی باشد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.