پاشینیان: بر اساس بیانیه 9 نوامبر، نقش ضامن امنیت گشایش ارتباطات بر عهده جمهوری ارمنستان است

به گزارش هوشمند نیوز، « تقاطع صلح» برای ما نیز مهم است، زیرا با این پروژه امکان ارتباط ریلی با ایران، ترکیه، اروپا و روسیه را فراهم می کنیم. البته آذربایجان این امکان را نیز دارد که از طریق ارمنستان با ترکیه و ایران ارتباط ریلی داشته باشد. ارتباط جاده ای بین نخجوان و قسمت

کد خبر : 494540
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
پاشینیان: بر اساس بیانیه 9 نوامبر، نقش ضامن امنیت گشایش ارتباطات بر عهده جمهوری ارمنستان است


به گزارش هوشمند نیوز، « تقاطع صلح» برای ما نیز مهم است، زیرا با این پروژه امکان ارتباط ریلی با ایران، ترکیه، اروپا و روسیه را فراهم می کنیم. البته آذربایجان این امکان را نیز دارد که از طریق ارمنستان با ترکیه و ایران ارتباط ریلی داشته باشد. ارتباط جاده ای بین نخجوان و قسمت اصلی آذربایجان از طریق خاک ارمنستان نیز در اینجا اهمیت دارد. ما حاضر به ارائه چنین ارتباطاتی هستیم.

نیکول پاشینیان تاکید کرد: اما به این نکته نیز توجه کنیم که نخجوان امروز از طریق خاک ایران و هم از طریق ترکیه امکان ارتباط با جهان خارج را دارد. ما آماده هستیم تا هر زمان که بخواهیم اجرای این پروژه را آغاز کنیم.

به گفته وی، مانع این روند آن است که نه همه شرکای ما تمایلی به استفاده از فرصت ارائه شده توسط ما نشان می دهند. به ویژه موضوعی که پروژه «تقاطع صلح» چقدر با منطق بیانیه سه جانبه 9 نوامبر 2020 مطابقت دارد، بسیار مطرح است. تلاش بر این است که نشان داده شود که بر اساس بیانیه سه جانبه، امنیت این ارتباطات باید توسط نیروی ثالث یا کشور ثالث تضمین شود. چنین برداشتی ربطی به واقعیت ندارد.

وی با استناد به بند 9 بیانیه سه جانبه 9 نوامبر تاکید کرد: نقش ضامن امنیت گشایش ارتباطات در خاک جمهوری ارمنستان بر عهده جمهوری ارمنستان است.

برخی از شرکای بین المللی با اشاره به بیانیه سه جانبه نهم نوامبر تلاش می کنند آنچه در بیانیه سه جانبه وجود ندارد را اعلام کنند. و چنین اصلی که قسمتی از سرزمین جمهوری ارمنستان باید تحت کنترل کشور دیگری باشد، اصلاً وجود ندارد.

هیچ اصلی وجود ندارد که صلاحیت جمهوری ارمنستان در قلمرو مستقل خود از نظر گمرکی، مرزی و سایر کنترل ها باید به هر نحوی محدود شود.

 

پاشینیان بار دیگر بر آمادگی خود برای امضای مفاد توافق شده “هر چه زودتر” تاکید کرد

نخست وزیر نیکول پاشینیان امروز در نشست بین المللی “گفت و گوی ایروان” اعلام کرد که صلح پایدار در قفقاز جنوبی نه تنها ممکن است، بلکه واقع بینانه است.

نخست وزیر با اشاره به مذاکرات صلح، توافق در مورد 80 درصد مفاد معاهده صلح را تایید کرد و افزود: 13 ماده و مقدمه طرح مورد توافق کامل است، سه ماده دیگر که عمدتاً مشتمل بر دو جمله است، تا حدی مورد موافقت قرار گرفته است، یکی از جملات این مواد مورد موافقت، دیگری مورد موافقت قرار نگرفته است».

نخست وزیر محتوای این جمله ها را فاش نکرد و افزود که ایروان پیشنهاد امضای مفاد مورد توافق را دارد تا طرفین سندی اساسی داشته باشد که پس از آن بحث در مورد بقیه موضوعات ادامه یابد.

پاشینیان با بیان اینکه در یکی از مواد توافق شده معاهده صلح، سازوکاری پیش بینی شده است که ایروان و باکو را قادر می سازد تا از طریق یک مکانیسم مشترک به گفت وگوها ادامه دهند، همچنین خاطرنشان کرد که در بخش توافق شده معاهده صلح، اصلی در مورد برقراری روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و آذربایجان پیش بینی شده است.

نخست وزیر ارمنستان بار دیگر بر آمادگی خود برای امضای مفاد توافق شده “در آینده هر چه نزدیک ” تاکید کرد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.