محمدبیگی: بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری باید تدوین شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری، گسترش مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری بر اساس قانون باید در دستور کار قرار گیرد. به گزارش هوشمند نیوز، فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت»

کد خبر : 494501
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
محمدبیگی: بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری باید تدوین شود



نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری، گسترش مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری بر اساس قانون باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش هوشمند نیوز، فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت» که صبح امروز، سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ماه در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: متخصصان زنان، نقش مهمی در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» دارند. بررسی‌ها بیانگر این است «پزشکان متخصص زنان» نقش موثری در فرهنگ‌سازی بهداشتی دارند؛ با توجه به نقش پزشکان متخصص حوزه زنان، وزارت بهداشت باید این موضوع را در کانون توجه قرار دهد. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت بر اساس قانون جوانی جمعیت مکلف به افزایش ۵ درصدی زایمان طبیعی به صورت سالیانه است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها بیانگر این است که میزان سزارین در دو استان گیلان و مازندران حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد است و این استان‌ها کمترین میزان ولادت را در کشور دارند. به نظر می‌رسد هشدار اضمحلال جمعیتی در این دو استان به صدا درآمده است. همچنین خوشایندسازی زایمان طبیعی باید در دستور کار باشد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت بر اساس قانون جوانی جمعیت مکلف به تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای است، افزود: تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری، گسترش مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری بر اساس قانون باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم وزارت بهداشت مکلف به افزایش ۵ درصدی زایمان طبیعی به صورت سالانه است اما توفیقی در این زمینه حاصل نشده است. به منظور تحقق افزایش ۵ درصدی زایمان طبیعی، مجلس و دولت با تصویب قوانین و افزایش مراکز زایمان ایمن، تقویت نظام مامایی و به ورزی کشور می‌توانند نسبت به افزایش زایمان طبیعی اقدام کنند.

این نماینده مجلس گفت: جمعیت نباید به هر طریقی افزایش یابد؛ می‌بایست رفع موانع فرزندآوری و ارتقای سلامت مادر و کودک و تامین سلامت نوزادان در کانون توجه قرار گیرد. در حال حاضر با مسائلی مانند اجرای بسته ویژه مادر و کودک، ترویج تغدیه با شیر مادر با مشکل مواجه هستیم. رایگان کردن خدمات بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان در بیمارستان‌های دولتی، خواسته مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه مشاوره قبل، و پس از ازدواج بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار کرد: به روز و الکترونیک‌ شدن سامانه باروری یک امر ضروری است. تا زمانی که سامانه باروری به روز و الکترونیک نشود، نمی‌توان رصد خوبی از وضعیت جمعیت کشور داشت.

محمدبیگی با اشاره به تکریم مادری و اهمیت این مولفه اظهار کرد: تغییر محتوا موجود و تدوین محتوای جدید برای تکریم مادری، همسری و خانواده خوشبخت باید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس در ارتباط با دسترسی آسان زنان به مراکز درمانی توضیح داد: حق دسترسی زنان به درمانگر هم‌جنس و حق انتخاب این موضوع در تمام دنیا وجود دارد اما شکایات متعددی در ارتباط با عدم اجرای قانون انطباق با موازین شرعی و عدم دسترسی به پزشک همجنس ثبت شده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.