سیگنال گروسی و پزشکیان به بازار طلا و ارز/ مرز مقاومتی دلار شکست

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، همه بازارها روز دوشنبه از مرزهای پایینی حمایت شدند و به مرزهای مقاومتی رسیدند و «اظهارات رافائل گروسی در نشست شورای حکام» و «سفر رئیس جمهور به نیویورک» دو خبر مهمی بودند که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام ادعای تازه ای درباره «برنامه

کد خبر : 494070
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
سیگنال گروسی و پزشکیان به بازار طلا و ارز/ مرز مقاومتی دلار شکست



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، همه بازارها روز دوشنبه از مرزهای پایینی حمایت شدند و به مرزهای مقاومتی رسیدند و «اظهارات رافائل گروسی در نشست شورای حکام» و «سفر رئیس جمهور به نیویورک» دو خبر مهمی بودند که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام ادعای تازه ای درباره «برنامه هسته‌ای ایران» مطرح و برای «دیدار با مسعود پزشکیان در تهران» ابراز تمایل کرد. با این حال قیمت دلار در بازار هرات روز دوشنبه را با گپ مثبت ۱۰۰ تومانی نسبت به آخرین معاملات پشت خطی، در ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات بین پله سوم و چهارم کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داد. قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات با افزایش، تا ۵۹ هزار و ۵۳۰ تومان بالا رفت. قیمت دلار تهران نیز با افزایش ۱۰۰ تومانی نسبت به آخرین معاملات روزانه، در ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول روز در میانه همین کانال نوسان داد و در نیمه دوم معاملات فاز صعود گرفت و به ۵۹ هزار و ۷۳۰ تومان رسید.

اقتصادنیوز نوشت: بازار رسمی اما شاهد کاهش قیمت دلار و یورو مبادله‌ای و صعود دلار نیمایی بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با کاهش، ۴۹۳۲۵ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز با افزایش، ۴۵۷۱۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای با کاهش، ۵۴۶۷۸ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم صعودی بود و به ۵۰۶۷۴ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۳۰ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۴۴۷ تومان قیمت خورد. همچنین قیمت درهم امارات را با گپ منفی ۱۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان شروع کرد و با افزایش تا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت.

بازار طلا و سکه هم روز دوشنبه را متفاوت از بازار ارز آغاز کرد و قیمت طلای آبشده معاملات را با گپ منفی ۳۳ هزار تومانی در ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان شروع کرد و با کاهش تا ۱۵ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان ریزش کرد. این پایان کار طلای آبشده نبود و در نیمه دوم معاملات همچون دلار صعودی شد و تا ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بالا رفت. قیمت اونس طلا امروز زیر سقف عددی یعنی ۲۴۹۷ دلار در معامله بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز سه میلیون و ۶۳۹ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی نیز با بازگشایی بدون تغییر در ۴۳ میلیون ۱۷۰ هزار تومان، افزایش پیدا کرد و تا ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعود کرد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم افزایشی بودند و به ترتیب ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان در معامله بودند.

معامله گران معتقدند بازار که طی روزهای گذشته نوسان رفت و برگشتی در محدوده مشخص داشته است؛  طی دو روز اخیر باید مسیر آینده خود را تعیین کند.  همچنین تحلیلگران فنی معتقدند سرمایه گذاران طلا منتظر آمارهای تورم آمریکا هستند و در روز چهارشنبه، داده‌های شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) ماه اگوست از ایالات متحده توسط فعالان بازار به دقت بررسی خواهد شد. در صورتی که CPI خالص تا ۰.۴ درصد یا بیشتر افزایش یابد، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می‌تواند دوباره رشد کند و باعث شود که طلا جایگاه خود را از دست بدهد.

تحلیلگران معتقدند که اونس طلا مدت‌هاست بین کف محدوده ۲۴۷۰ دلار تا ۲۴۸۰ دلار و سقف ۲۵۳۰ دلار گرفتار شده و بارها به این سطوح واکنش نشان داده است. به نظر می‌رسد که زمان تصمیم‌گیری برای شکست از یکی از این سطوح نزدیک باشد. اگر سطح ۲۴۷۵ دلار شکسته شود، احتمال دارد قیمت طلا با کاهش چند ده دلاری تا حمایت ۲۴۴۰ دلار مواجه شود. در روزهای اخیر نیز قیمت طلا در دو سطح کلیدی نوسان داشته است؛ سطح ۲۵۳۰ دلار که هر بار به آن نزدیک شده، با ریزش ۵۰ دلاری مواجه شده است، بنابراین شرط صعود طلا، عبور از این سطح خواهد بود. همچنین، هرگاه قیمت به سطح ۲۴۷۰ دلار نزدیک شده، نوسان رو به بالا و رشد ۵۰ دلاری را تجربه کرده است، لذا شرط کاهش قیمت، شکست سطح ۲۴۷۰ دلار خواهد بود.

معامله گران ادعا می کنند برخلاف بازارهای طلا، دلار هرات تمایل چندانی به کاهش نشان نمی‌دهد و بیشتر در حال تثبیت و درجا زدن است. به نظر می‌رسد بازار در حال انجام یک نوع آربیتراژ باشد؛ به این معنا که با انتظارات منفی نسبت به اونس طلا، طلا فروخته شده و پول حاصل از آن در دلار سرمایه‌گذاری می‌شود. به هر حال، دلار هرات در محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۹ هزار تومان یک کف حمایتی قوی دارد و این محدوده همواره با تقاضای خریداران مواجه است. همچنین تحلیلگران معتقدند برای روز دوشنبه، سطح ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به عنوان مقاومت اسکالپ در بازار سکه عمل می‌کند و احتمالاً با نوسان فروش مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت، سطوح ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان حمایت‌های اولیه مطرح هستند و می‌توانند از افت بیشتر قیمت جلوگیری کنند.

معامله‌گران فنی معتقدند که طلای آبشده طی چند روز گذشته در محدوده ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان نوسان داشته و فعلاً تمایلی به صعود یا ریزش نشان نداده است. به نظر می‌رسد بازار در حال کف‌سازی و تکمیل یک دوره اصلاح زمانی است و احتمالا تا اواخر شهریور به نوسانات خود ادامه دهد یا حتی با کاهش جزئی همراه شود و سپس، از اوایل مهر ماه ممکن است روند اصلی بازار آغاز شود. برای روز دوشنبه، سطوح ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به عنوان دو نقطه مهم خرید در نظر گرفته می‌شود.

روز دوشنبه همچنین جزئیات برگزاری چهل و نهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت.  متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه، در چهل و نهمین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.

شانزدهمین حراج مرکز مبادله با روش جدید هم روز گذشته برگزار شد و برخلاف حراج‌های قبلی، سکه‌ها با اختلاف قیمت کمتری نسبت به بازار و گران‌تر فروخته شدند. سکه تمام با ۵.۲ درصد، نیم‌سکه با ۷.۷ درصد و ربع‌سکه با ۸.۶ درصد اختلاف نسبت به بازار عرضه شد. به دلیل قیمت بالاتر، ۷۰ درصد سفارش‌ها برای سکه تمام، ۶۰درصد برای نیم‌سکه، و ۵۰ درصد برای ربع‌سکه تخصیص داده نشد. معامله گران «برآورد دقیق تقاضا به دلیل تغییر شیوه پرداخت»، «افزایش تقاضا پس از ۲ ماه وقفه» و «تعداد بیشتر متقاضیان به دلیل اتمام ثبت‌نام ایران‌خودرو» را به عنوان سه دلیل برای این افزایش قیمت سکه در این حراج ذکر کرده اند.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.