آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آموزش ۴ هزار بهورز برای ورود به عرصه خدمت رسانی در نظام سلامت کشور خبر داد و در عین حال بر لزوم توجه به بهداشت روان تاکید کرد. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت روستای هفت جوی که به

کد خبر : 492936
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
آموزش ۴۰۰۰ بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت



معاون بهداشت وزارت بهداشت از آموزش ۴ هزار بهورز برای ورود به عرصه خدمت رسانی در نظام سلامت کشور خبر داد و در عین حال بر لزوم توجه به بهداشت روان تاکید کرد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت روستای هفت جوی که به مناسبت روز بهورز انجام شد، اظهار کرد: خانه بهداشت کوچک‌ترین و حساس‌ترین بخش ارائه خدمت در حوزه سلامت است.

وی افزود: افراد در خانه‌های بهداشت، قبل، حین و بعد از تولد رصد می‌شوند و شرایط جسمی و روحی آنان تا پایان حیات از سوی خانه‌های بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرد.

فرشیدی به ابتکار راه‌اندازی خانه‌های بهداشت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: حضور بهورزان در خانه‌های بهداشت به منظور نیازهای بهداشتی و درمانی روستاها صورت می‌گیرد و بهورزان نیز در آموزشگاه‌های تخصصی بهورز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شاخص‌های سلامت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در آن زمان شاخص های ما در بخش های بهداشت، پیشگیری، واکسیناسیون، آب سالم و سواد سلامت بسیار پایین بود و بیماری‌های واگیردار و عفونی باعث مرگ و میر افراد زیادی می شد.

فرشیدی اضافه کرد: راه‌ اندازی خانه‌ های بهداشت سبب شد که واکسیناسیون در کشور به صورت جدی آغاز شود و شرایطی را ایجاد کند که بیماری‌هایی نظیر فلج اطفال، سرخک و آبله که زمانی کشنده‌ترین بیماری‌ها در کشور بودند، امروز به طور کامل ریشه کن شوند.

وی در مورد نقش خانه‌های بهداشت در دسترسی مردم به آب سالم، گفت: با نقشی که خانه‌های بهداشت در ارتقای سواد سلامت مردم داشتند، امروز ۹۷ درصد آب‌های مصرفی در کشور، آب سالم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه خانه‌های بهداشت به عنوان کوچک‌ترین واحد ارائه دهنده خدمات حوزه سلامت، نقش بسیار بزرگی در بهداشت و درمان کشور بر عهده دارند، گفت: بهورزان فعال در خانه‌های بهداشت به جز واکسیناسیون و بهداشتِ آب، امروز باید به مسائلی همچون بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، بهداشت مدارس و بهداشت روانی نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به دو بیماری شایع فشار خون و دیابت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، بهورزان وظیفه کنترل و پایش این دو بیماری را نیز بر عهده دارند و این دو بیماری اکنون جزو بیماری‌هایی هستند که صرفا با تشخیص کنترل نمی‌شوند، بلکه باید تحت رصد و درمان منظم قرار گرفته و دارو دریافت کنند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: امروز، حوزه سلامت به عوامل اجتماعی نیز ورود کرده و ما دیگر سلامت را در کنترل وضعیت جسمانی افراد خلاصه نمی‌کنیم، بلکه از بهورزان انتظار داریم به طور جدی به حوزه بهداشت روان نیز ورود کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور فعال هستند، گفت: بیش از ۳۰ هزار بهورز در خانه‌های بهداشت در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی در زمینه بهداشت و درمان به مردم شریف کشورمان هستند و حدود ۴هزار بهورز نیز هم اکنون در مراکز آموزشی مشغول آموزش هستند تا جایگزین نیروهای بازنشسته شوند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.