ذخایر طلای روسیه رکورد ۲۵ سال اخیر را زد-راهبرد معاصر

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلای این کشور به رکورد جدید 188.8 میلیارد دلار رسیده و سهم طلا از ذخایر بین‌المللی آن برای اولین بار در تقریباً 25 سال گذشته به بیش از 30 درصد افزایش یافته است.   بانک مرکزی روسیه روز جمعه گزارش داد که ارزش طلای پولی

کد خبر : 492923
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
ذخایر طلای روسیه رکورد ۲۵ سال اخیر را زد-راهبرد معاصر


به گزارش راهبرد معاصر، به گفته بانک مرکزی روسیه، ذخایر طلای این کشور به رکورد جدید 188.8 میلیارد دلار رسیده و سهم طلا از ذخایر بین‌المللی آن برای اولین بار در تقریباً 25 سال گذشته به بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

 

بانک مرکزی روسیه روز جمعه گزارش داد که ارزش طلای پولی در ذخایر بین‌المللی این کشور از ابتدای ماه اوت بیش از 9 میلیارد دلار، یا 5.1 درصد، افزایش یافته است.

 

قیمت طلا در ماه اوت 3.6 درصد افزایش یافت و ماه را با قیمت 2513 دلار در هر اونس به پایان رساند، که بخش قابل توجهی از افزایش ارزش ذخایر روسیه به دلیل اثر مثبت بازار بوده است.

 

این بالاترین سهم طلا در دارایی‌های بین‌المللی روسیه از ژانویه 2000 تاکنون است که در آن زمان به 31.2 درصد رسید. بالاترین سطح در تاریخ مدرن این کشور در ژانویه 1993 با 56.9 درصد ثبت شد.

 

به گفته این بانک، ذخایر بین‌المللی این کشور به رشد خود ادامه داده و تا اول سپتامبر به 613.7 میلیارد دلار رسیده است که بیش از 11 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

 

ذخایر بین‌المللی روسیه به‌طور رسمی به دارایی‌های خارجی با نقدینگی بالا گفته می‌شود و توسط بانک مرکزی و دولت این کشور نگهداری می‌شوند. این ذخایر شامل ارزهای خارجی، حق برداشت ویژه صندوق بین‌المللی پول و طلای پولی است.

 

نزدیک به نیمی از ذخایر بین‌المللی روسیه در اوایل سال 2022 به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین در غرب مسدود شد. بانک مرکزی روسیه جزئیات دقیقی از آنچه مسدود شده هنوز ارائه نداده است.

 

بخشی از ذخایر روسیه که مسدود نشده شامل طلا و ارز خارجی نگهداری‌شده در داخل این کشور و همچنین ذخایر ارز یوان چین است./ تسنیم



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.