کشف سکه‌های طلا ۱۵۰۰ ساله در یک خانه

باستان‌شناسان با کاوش در بلغارستان بقایای خانه قرون وسطایی را کشف کردند که در آن مجموعه‌ای از سکه‌های طلا، قدیمی‌تر از خانه وجود داشت. به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان با کاوش در منطقه‌ای در بلغارستان پنج سکه طلا متعلق به دوران «ژوستینین یکم» (حکومتی از ۵۲۷ میلادی تا ۵۶۵ میلادی) کشف کردند. «لایوساینس» نوشت، ‌ با

کد خبر : 492921
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کشف سکه‌های طلا ۱۵۰۰ ساله در یک خانه



باستان‌شناسان با کاوش در بلغارستان بقایای خانه قرون وسطایی را کشف کردند که در آن مجموعه‌ای از سکه‌های طلا، قدیمی‌تر از خانه وجود داشت.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان با کاوش در منطقه‌ای در بلغارستان پنج سکه طلا متعلق به دوران «ژوستینین یکم» (حکومتی از ۵۲۷ میلادی تا ۵۶۵ میلادی) کشف کردند.

«لایوساینس» نوشت، ‌ با اینکه کشف سکه‌ تاریخی در جریان کاوش غیرمعمول نیست اما نکته قابل توجه درباره این اکتشاف، پیدا کردن این سکه‌ها در کفپوش خانه قرن دهمی است که می‌تواند نشان‌دهنده این نکته باشد که ساکنان قرون وسطایی این خانه سکه‌ها را به عنوان میراث آبا و اجدادی یا آثار تاریخی نگهداری می‌کردند.

این سکه‌ها در ماه اوت در جریان کاوش باستان‌شناسی در روستای «دبنوو» واقع در شمال بلغارستان کشف شدند. کاوش‌ها در «دبنوو» و دژ مجاور آن که در اوایل قرن پنجم ساخته شده است، از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است و باستان‌شناسان تاکنون بقایای قابل‌توجه به جای مانده از قرن چهارم تا سوم قبل از میلاد و همچنین شواهدی از سکونت از قرن چهارم تا ششم پس از میلاد، زمانی که این منطقه بخشی از امپراتوری بیزانس بود را یافته‌اند.

باستان‌شناسان در جریان کاوش‌های اخیر یک خانه قرون وسطایی را در «دبنوو» کشف کردند که به شدت بر اثر آتش‌سوزی آسیب دیده بود. به نظر می‌رسد ساکنان این خانه در پی آتش‌سوزی در قرن دهم میلادی این خانه را ترک کرده‌اند.

باستان‌شناسان بقایای ابزارهای آهنین، ظروف سرامیکی و سه حلقه برنز را به همراه این پنج سکه طلا کشف کردند که ۴۰۰ سال قدیمی‌تر از خانه هستند.

این سکه‌ها در زمان سلطنت «ژوستینین یکم» ضرب شد، که حکومت او باعث شد امپراتوری بیزانس در اواسط قرن ششم میلادی، پس از سقوط امپراتوری روم غربی، به بیشترین گستره جغرافیایی خود برسد.

هر پنج سکه از یک نوع هستند؛ یک نوع سکه به نام «Tremissis» که یک سکه طلای کوچک به ارزش یک سوم سکه «سولیدوس» است، این نوع سکه‌ها در یک سمت، امپراطور را با یک تاج مروارید به تصویر کشیده است. دو سکه‌ دیگر که احتمالاً در آتش‌سوزی‌ایی که خانه را ویران کرده بود، سوخته‌اند و به‌هم چسبیده‌اند.

اگرچه «دبنوو» هرگز سکونتگاه بزرگی نبود اما تاریخچه عمیقی دارد؛ چراکه باستان‌شناسان شواهدی از سازه‌ها، گورها و آثار باستانی پیدا کرده‌اند که قدمت آنها به پنج‌هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.