باید قفل ایران هراسی شکسته شود/یزد نماد وفاق ملی است

ایسنا/یزد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم تغییر نگاه داخلی به اهمیت توسعه گردشگری، بر شکستن فقل ایران هراسی در راستای جذب گردشگران بیشتر به کشور تاکید کرد و گفت: میزبانی یزد از اجلاس ACD در آبانماه می‌تواند به سکوی شکستن این زنجیره تبدیل شود. «سیدرضا صالحی امیری» صبح امروز

کد خبر : 492244
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
باید قفل ایران هراسی شکسته شود/یزد نماد وفاق ملی است


ایسنا/یزد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم تغییر نگاه داخلی به اهمیت توسعه گردشگری، بر شکستن فقل ایران هراسی در راستای جذب گردشگران بیشتر به کشور تاکید کرد و گفت: میزبانی یزد از اجلاس ACD در آبانماه می‌تواند به سکوی شکستن این زنجیره تبدیل شود.

«سیدرضا صالحی امیری» صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد،  از مردم یزد به عنوان انسانهایی با فضیلت و پرتلاش و خون گرم یاد کرد و گفت: صحبتهای نمایندگان و فعالان بخش خصوصی را یادداشت و در ستادی در تهران پیگیری و در مورد آنها تصمیمات لازم در قالب تفاهم نامه‌ای اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: تجربه ۴۳ ساله ما نشان می‌دهد که باید تصمیمات ما منجر به عمل بر پایه دانش باشد، لذا بلافاصله پس از این نشست، در تهران پیگیر این خواسته‌ها خواهیم بود.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: یزد نماد وفاق و توافق ملی است و می‌توان یزد را هم در کثرت ارزش‌های دینی و هم در عرصه انسجام و وفاق مدیریتی به عنوان الگویی در این خصوص در سطح کشور معرفی کرد.

وی با بیان این که آمارها نشان می‌دهد که یزد به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و لذا باید موانع تکمیل طرح‌های نیمه تمام گردشگری استان را از پیش رو برداشت، عنوان کرد: هم اکنون ۲۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح‌ در دست اقدام تنها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داریم و آمارها بیانگر شکل گرفته حرکت‌های جدیدی برای توسعه این استان است.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث در ادامه لازمه نخست در این حوزه را تغییر نگاه و تبدیل گردشگری به اولویت امروز ایران ذکر کرد و گفت: اولویت‌بخشی تمام کشورهای موفق در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، حوزه گردشگری است، بنابرین الزاماً باید از این نقطه کنونی عبور کنیم چرا که تا زمانی که اولویت اول کشور، نفت و پتروشیمی باشد نمی‌توانیم در توسعه گردشگری اقدامی اساسی رقم بزنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که باید برای برداشتن قدم‌های بلند آماده شویم و لازمه آن داشتن وفاق ملی است، اظهار کرد: باید قفل ایران هراسی نیز شکسته شود و با عزم ملی این نگاه را در جهان تغییر دهیم چرا که در غیر این صورت در تامین و جذب گردشگر دچار مشکل خواهیم شد.

صالحی وزیری برگزاری اجلاس ACD به میزبانی یزد در آبانماه امسال را نقطه آغازین این حرکت دانست و گفت: یزد در امنیت زبانزد است و لذا امیدواریم با این میزبانی، علاوه بر شکستن قفل ایران هراسی، شاهد جذب موج جدیدی از گردشگران از این کشورها باشیم و یزد سکویی برای شکستن زنجیره ایران هراسی باشد.

وی با بیان این که باید درک روشنی در مورد توسعه گردشگری و این که حضور گردشگر منجر به افزایش قدرت ملی خواهد شد، داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی نفت ما در کشورهای دیگر سوخته و دود می‌شود، هیچ آورده‌ی فرهنگی برای کشورمان نخواهد داشت ولی حضور گردشگران باعث افزایش قدرت نرم برای کشورمان خواهد شد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری ایران است و اتکا به دولت، ما را به جایی نخواهد رساند؛ همانگونه که طی ۴۳ سال گذشته نرسانده است.

وزیر گردشگری ادامه داد: در همین راستا نیز باید سرمایه‌گذار در این کشور، مقدس و سرمایه‌گذاری نیز تقدیس شود و این با برداشتن موانع تحقق خواهد یافت.

وی با بیان این که امروز ۴۰۰ همت در قالب ۲۴۶۰ طرح در حوزه گردشگری روی زمین مانده است، گفت: باید به کمک بخش خصوصی آنها را تکمیل کنیم و در این راستا باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی از پیش روی آنها برداشته شود.

صالحی امیری خواستار تخصیص بودجه برای حوزه گردشگری با تعامل با نمایندگان مجلس در سراسر کشور شد و گفت: باید مداخله مستقیم در تغییر نگاه مجلس به گردشگری داشته باشیم.

وی گفت: باید سهم دولت،‌ بخش خصوصی و دستگاه‌های صنعتی و معدنی در استان برای تکمیل و توسعه طرح‌های گردشگری یزد مشخص شود و چهره یزد را از این طریق تغییر داد.

وزیر میراث فرهنگی دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: باید برای توسعه گردشگری کشور، تبلیغاتی قدرتمند داشته باشیم و تصویر کشورمان را آنچنان که هست به جهانیان معرفی و نمایش دهیم.

وی با اشاره به تبلیغات هنگفت کشورهای همسایه، رسانه را یکی از ابزارها و ظرفیت‌های قدرتمند برای تبلیغ گردشگری کشورمان خواند.

به گزارش ایسنا، صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: صنایع دستی یزد کمتر از ظرفیت گردشگری آن نیست و لذا باید احیا شود چرا که صنایع دستی هم اشتغال و تولید را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به ضعف صنایع دستی در صادرات، این بخش را نیازمند جهش دانست و گفت: این جهش با جذب گردشگر دست یافتنی است.

وی با بیان این که نیازمند مدیریت کارآمد در حوزه گردشگری هستیم، اظهار کرد: باید مدیران این حوزه توانمند و کارآمد باشند.

وزیر میراث فرهنگی در پایان نیز تاکید کرد: یزد یکی از سکوهای توسعه ملی است و باید به این باور برسیم که سرمایه گذاری در این استان به توسعه کشور کمک خواهد کرد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از سفر دو روزه‌ی وزیر میراث در اولین سفر استانی خود در دولت چهاردهم به یزد، از تلاش مدیران دستگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکر کرد.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه‌ای برای پیگیری مصوبات این نشست با همکاری وزارت میراث و استان شد و افزود: پیشنهاد استان استفاده از منابع مالی مشخص برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه همانند تفاهم نامه منعقد شده برای تامین آب استان است.

استاندار در این باره پیشنهاد اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای حفظ میراث فرهنگی و دو هزار میلیارد تومان نیز از منابع بانکی به این بخش از محل درآمدهای مالیاتی داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: دولت با توجه به این که ۳۰ درصد درآمد راه‌آهن کشور از بخش بار یزد تامین می‌شود، راه آهن را موظف به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی مسافر در کنار موضوع حمل بار کند.

فاطمی با بیان این که ۷۰ درصد از برج و باروی یزد وجود دارد، خواستار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ظرفیت ارزشمند میراثی در استان یزد شد.

وی با بیان این که منطقه آزاد گردشگری استان دارای مصوبه دولت در سفر اول رئیس جمهور شهید است، برای تکمیل این مصوبه ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین خواستار تکمیل موزه بزرگ یزد شد و گفت: یزد باید به پردیس موزه‌ای کشور تبدیل شود.

استاندار تعیین تکلیف موزه منطقه‌ای کویر که از مصوبات سفر در دولت گذشته بوده است را هم خواستار شد و گفت: نکته حائز اهمیت استان در حوزه عدالت، حفظ و صیانت از بافت‌های تاریخی در استان است که امیدواریم ردیف ثابت استان در حوزه حفظ بافت‌های تاریخی استان با اعتبار مشخصی مجدداً پا بگیرد.

وی گفت: در حوزه برگزاری نشست ACD نیز امیدواریم وزارت میراث همراهی مناسبی با استان برای برگزاری این نشست در تراز جمهوری اسلامی داشته باشد، هرچند که استان تمام توان و منابع خود را برای برگزاری شایسته این نشست خواهد داشت.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش هم ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت انسانی یزد نیز در سطوح مختلف مدیریتی وزارت میراث بهره گرفته شود.

در این نشست نمایندگان مردم شهرستان‌های «اردکان» و «مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست» در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالین بخش خصوصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.